Gå til innhold

For gammel til å studere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom inn på drømmestudiet, noe jeg har ønsket i mange år.

Men jeg er 27. Vil være 33 når jeg er ferdig, og utdanningen er i utlandet. Jeg er redd jeg er for gammel. Hvem vil ansette noen som er så gamle uten arbeidserfaring siste 6 årene?

Anonymkode: f356f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom inn på drømmestudiet, noe jeg har ønsket i mange år.

Men jeg er 27. Vil være 33 når jeg er ferdig, og utdanningen er i utlandet. Jeg er redd jeg er for gammel. Hvem vil ansette noen som er så gamle uten arbeidserfaring siste 6 årene?

Anonymkode: f356f...3ab

Er alt du har å by på i et intervju alderen din? Hva med tidligere erfaring? Hva med prestasjoner i studiet? Hva med modenhet? 27 er ingen alder! Ta plassen og gled deg over å ha kommet inn!

Anonymkode: 49709...826

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom inn på drømmestudiet, noe jeg har ønsket i mange år.

Men jeg er 27. Vil være 33 når jeg er ferdig, og utdanningen er i utlandet. Jeg er redd jeg er for gammel. Hvem vil ansette noen som er så gamle uten arbeidserfaring siste 6 årene?

Anonymkode: f356f...3ab

Er du seriøs? Jeg trodde du var 80-90+ år...

Man er ALDR for gammel til å studere. Hørte på et intervju av moren til Joshua French, da hun var ca 65-66år. Da studerte hun. Det er MANGE idag som studerer når de er MYE eldre enn deg!

Anonymkode: d379e...3bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 og har søkt på studier til høsten, blir da 36 når jeg er ferdig og håper da virkelig noen fortsatt har bruk for meg :)

Anonymkode: d5967...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anthrax

Jeg studerte selv veterinærmedisin i utlandet og hadde flere medstudenter fra 18-45 år (noen sikkert eldre enn det også) :) Alder ingen hindring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 27 i år og startet på studiet i januar. Og har søkt videre på del 2. 

Anonymkode: ecd48...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE for gammel. Vet om flere som har tatt utdanning på sine "eldre" dager(i 40-50-årene). Tenk hvor fornøyd du vil bli når du er ferdig. :) Du vil helt klart ikke angre.

Anonymkode: 5db88...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har tatt ny utdannelse i voksen alder og ikke vært ferdig før de var nærmere 50 samt en fyr som har passert 70 og holder på med en doktorgrad, så man blir ikke for gammel til å studere. Og alle forstår jo da hvorfor du ikke har jobbet de siste seks årene i tillegg til at det du har gjort før du begynte å studere selvfølgelig ikke blir borte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man aldri er for gammel til å studere. Har flere eldre(40-50) som er i klassen min!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det aldri nok av tråder om gamlinger i 20-årene som tror livet snart er over?

Anonymkode: 7e3eb...e2b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og støtte ❤

Jeg tenker nok litt for mye på "barn-og-giftemål" alder. Mem tar jeg ikke studie nå så er jeg redd jeg vil angre lenge etterpå. 

Anonymkode: f356f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbmessig og studier så er du ikke for gammel i det hele tatt! Herregud, 27 er enda ungt! :laugh:

Men jeg skjønner at du er litt skeptisk når du ikke er 33 før du er ferdig og utdanningen er i utlandet når du tenker på giftemål og barn i Norge. Man vil jo kanskje møte en fyr og ha noen gode år sammen før man får barn, men du har på en måte "tid på deg". Hvis du er i risikosonen for å ikke kunne bli gravid ville jeg kanskje ha valgt annerledes, men for meg er barn og familie viktigere enn drømmestudiene. Jeg tror det hadde vært veldig surt å møte mannen i ditt liv i en alder av 35, og begynne å prøve på barn ved 37 for å finne ut at det allerede er for sent. 

(Jeg sier ikke at 37 er for gammel til å få barn, langt ifra, men jeg sier at jo eldre man blir jo større blir sjansen for utfordringer ved å bli gravid). 

HVIS barn og mann er viktigere enn din egen karriere tror jeg at jeg ville kontaktet en lege for å få en sjekk på hvordan det ligger an, og tatt det derifra :)

Uansett, 27 er ingen alder. Lykke til! :yvonne:

Endret av mjauritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mjauritz skrev:

Jobbmessig og studier så er du ikke for gammel i det hele tatt! Herregud, 27 er enda ungt! :laugh:

Men jeg skjønner at du er litt skeptisk når du ikke er 33 før du er ferdig og utdanningen er i utlandet når du tenker på giftemål og barn i Norge. Man vil jo kanskje møte en fyr og ha noen gode år sammen før man får barn, men du har på en måte "tid på deg". Hvis du er i risikosonen for å ikke kunne bli gravid ville jeg kanskje ha valgt annerledes, men for meg er barn og familie viktigere enn drømmestudiene. Jeg tror det hadde vært veldig surt å møte mannen i ditt liv i en alder av 35, og begynne å prøve på barn ved 37 for å finne ut at det allerede er for sent. 

(Jeg sier ikke at 37 er for gammel til å få barn, langt ifra, men jeg sier at jo eldre man blir jo større blir sjansen for utfordringer ved å bli gravid). 

HVIS barn og mann er viktigere enn din egen karriere tror jeg at jeg ville kontaktet en lege for å få en sjekk på hvordan det ligger an, og tatt det derifra :)

Uansett, 27 er ingen alder. Lykke til! :yvonne:

Jeg vet ærlig ikke om det er noe som ligger i min fremtid, men det er jo alltid kjekt å håpe. Men kan man sjekke sånn uten videre? Be om de kan sjekke antall egg, forhold osv?

Anonymkode: f356f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ærlig ikke om det er noe som ligger i min fremtid, men det er jo alltid kjekt å håpe. Men kan man sjekke sånn uten videre? Be om de kan sjekke antall egg, forhold osv?

Anonymkode: f356f...3ab

Googlet bare veldig kjapt, har aldri gjort dette selv, men tror dette er noe som isåfall må tas privat. Uansett tror jeg det fort kan være verdt pengene!
https://www.aleris.no/Vi-tilbyr/sykehus-medisinske-tjenester/Gynekolog/Sjekke-fruktbarhet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, mjauritz skrev:

Googlet bare veldig kjapt, har aldri gjort dette selv, men tror dette er noe som isåfall må tas privat. Uansett tror jeg det fort kan være verdt pengene!
https://www.aleris.no/Vi-tilbyr/sykehus-medisinske-tjenester/Gynekolog/Sjekke-fruktbarhet/

Takk for tips! Jeg må innrømme at med slurvete bruk av prevensjon så er det merkelig at jeg ikke har blitt gravid i løpet av 12 år, når alle mine søsken og andre kvinnelige familiemedlemmer nesten blir gravid i det de ser en naken mann :fnise: 

Anonymkode: f356f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå sa jeg til venninna mi her, se på denne overskriften, jeg skal vedde på at det er en jente i 20-åra som spør. Synd hun ikke veddet imot. :fnise:

Anonymkode: 090ed...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ærlig ikke om det er noe som ligger i min fremtid, men det er jo alltid kjekt å håpe. Men kan man sjekke sånn uten videre? Be om de kan sjekke antall egg, forhold osv?

Anonymkode: f356f...3ab

Du har minst like stor sjanse for å treffe den rette å etablere deg med om du kommer deg ut i verden, og du har også mer å tilby både mann og barn om du tar utdannelse. Og flere og flere venter til de er 35+ uansett. Selv ventet jeg til jeg var 39 (gikk bra). 

Vet om flere som først har tatt grad i voksen alder; en ferdig ung da han var 32, en siv.ing da han var 35, en samfunnsøkonom da han var 40, de gjorde det veldig bra karantermessig og fikk relevante jobber etterpå. 

Selv tok jeg en mba i USA etter nhh, der var det mange med arbeidserfaring og også voksne som tok det deltid ved syden av jobb. 

Du vil angre om du ikke drar. 

Anonymkode: cb4ae...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48. Skal fullføre min utdannelse til høsten og er 51 når jeg er helt ferdig utdannet.

Anonymkode: e0147...953

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...