Gå til innhold

Jeg vet ikke hvordan jeg kunne tillate han å ødelegge livet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Utrolig så mange spydige folk her inne. TS har vært i et destruktivt forhold - det kan skje den beste, ja, faktisk - og nå er hun ute av det. Ja, kjøre ts, du har tryna. Men du har barnet ditt og deg selv, og dette kommer til å gå bra!

Ja hun har jo et barn som ikke ville vært til om ikke hun hadde møtt han duste fyren.

Er hun glad i barnet sitt bør hun takke den idiotiske mannen.

Og i tillegg har hun livserfaringer! Livserfaringer er ikke gratis. Hun levde på et bedrag og i en idyll, og vet nå hva hun skal se etter hos neste mann (bonuspappa til ungen)! =)

En flott historie som gir håp og tro til mennesker i sin dypeste håpløshet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke døm deg selv TS!  Du har vært utsatt for grov psykisk vold, og det er den mest skadelige og mest forvirrende formen for mishandling. Berøm heller deg selv for at du har kommet ut av forholdet! Nå er du fri, så bygg opp livet ditt igjen, gjerne med hjelp av psykolog slik at du får snakket ut om alle de forvirrende og skadelige opplevelsene du har hatt.

Anonymkode: 7046a...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, waco skrev:

Ja hun har jo et barn som ikke ville vært til om ikke hun hadde møtt han duste fyren.

Er hun glad i barnet sitt bør hun takke den idiotiske mannen.

Og i tillegg har hun livserfaringer! Livserfaringer er ikke gratis. Hun levde på et bedrag og i en idyll, og vet nå hva hun skal se etter hos neste mann (bonuspappa til ungen)! =)

En flott historie som gir håp og tro til mennesker i sin dypeste håpløshet.

Helt greit at hun har fått livserfaring, men psykisk vold som hun ble utsatt for er ekstremt skadelig, det tar tid å bygge seg opp igjen etter et slikt forhold. Jeg hadde tatt imot mange fysiske slag i stedet for den psykiske volden som TS var utsatt for, det ødelegger hele virkelighetsoppfatningen.

Anonymkode: 7046a...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit at hun har fått livserfaring, men psykisk vold som hun ble utsatt for er ekstremt skadelig, det tar tid å bygge seg opp igjen etter et slikt forhold. Jeg hadde tatt imot mange fysiske slag i stedet for den psykiske volden som TS var utsatt for, det ødelegger hele virkelighetsoppfatningen.

Anonymkode: 7046a...f99

Ja sånn er det å våkne fra psykosen sin. Det er bestandig litt brutalt å bli vekket av en fæl drøm.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun går rundt og er lei seg nå som hun er kvitt han? Er det ikke bedre å være glad og fornøyd fordi man er kvitt tullingen? For meg så virker et litt som om hun savner han. Hun var jo så mye bedre enn han og han var jo så mye verre enn henne. I det minste fikk han henne til å føle seg ovenpå og som et bedre menneske. Så jeg kan også forstå savnet.

De flinke elsker jo å ha noen udugelige de kan oppdra. Så hvorfor ikke finne seg en blakk fattigmann som elsker fest og dop?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, waco skrev:

Ja sånn er det å våkne fra psykosen sin. Det er bestandig litt brutalt å bli vekket av en fæl drøm.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun går rundt og er lei seg nå som hun er kvitt han? Er det ikke bedre å være glad og fornøyd fordi man er kvitt tullingen? For meg så virker et litt som om hun savner han. Hun var jo så mye bedre enn han og han var jo så mye verre enn henne. I det minste fikk han henne til å føle seg ovenpå og som et bedre menneske. Så jeg kan også forstå savnet.

De flinke elsker jo å ha noen udugelige de kan oppdra. Så hvorfor ikke finne seg en blakk fattigmann som elsker fest og dop?

Det blir som en bilulykke, du er glad for at du overlevde, men den knuste bekkenet må allikevel behandles selv om du fortsatt puster og er i live.

Anonymkode: 7046a...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som en bilulykke, du er glad for at du overlevde, men den knuste bekkenet må allikevel behandles selv om du fortsatt puster og er i live.

Anonymkode: 7046a...f99

Ja hva er vel morsommere enn å forelske seg i destruktive mennesker, og nekte for at en selv er destruktiv anlagt.

Hun forelsket seg i en mann før hun kjente han. Det betyr at hun har skapt et drømmebilde i sitt indre som ikke eksisterte. At man blir sur og føler seg forulykket er lov det, men etterhvert som man får selvinnsikt så må man spørre seg selv, - hvorfor dette behovet etter å forelsket meg i idioter?

Det må da vel være lov, - i hvert fall som en del av terapien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, waco skrev:

Ja hva er vel morsommere enn å forelske seg i destruktive mennesker, og nekte for at en selv er destruktiv anlagt.

Hun forelsket seg i en mann før hun kjente han. Det betyr at hun har skapt et drømmebilde i sitt indre som ikke eksisterte. At man blir sur og føler seg forulykket er lov det, men etterhvert som man får selvinnsikt så må man spørre seg selv, - hvorfor dette behovet etter å forelsket meg i idioter?

Det må da vel være lov, - i hvert fall som en del av terapien?

Som del av terapien vil jeg si det er nødvendig å utforske hvorfor man ble forelsket i en slik mann.

Anonymkode: 7046a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke se hva som er forferdelig med denne situasjonen p.t.!?

Alt er jo løst! Hun burde vært letta.

Har du fått alt kasta etter deg her i livet eller??

Anonymkode: 7436e...d1c

Da syns jeg du skal la være å svare i en tråd der TS tydeligvis ikke er på samme nivå som deg og hvor du får signaler på at dine svar er upassende.

Og tro meg, jeg har ikke "fått livet kastet etter meg"  som du så pent skriver og kanskje det er derfor jeg har empati, du bør lese litt om det..  

13 timer siden, waco skrev:

Ja hun skulle vel redde han.

 

13 timer siden, waco skrev:

Ja hun har jo et barn som ikke ville vært til om ikke hun hadde møtt han duste fyren.

Er hun glad i barnet sitt bør hun takke den idiotiske mannen.

Og i tillegg har hun livserfaringer! Livserfaringer er ikke gratis. Hun levde på et bedrag og i en idyll, og vet nå hva hun skal se etter hos neste mann (bonuspappa til ungen)! =)

En flott historie som gir håp og tro til mennesker i sin dypeste håpløshet.

 

13 timer siden, waco skrev:

Ja sånn er det å våkne fra psykosen sin. Det er bestandig litt brutalt å bli vekket av en fæl drøm.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun går rundt og er lei seg nå som hun er kvitt han? Er det ikke bedre å være glad og fornøyd fordi man er kvitt tullingen? For meg så virker et litt som om hun savner han. Hun var jo så mye bedre enn han og han var jo så mye verre enn henne. I det minste fikk han henne til å føle seg ovenpå og som et bedre menneske. Så jeg kan også forstå savnet.

De flinke elsker jo å ha noen udugelige de kan oppdra. Så hvorfor ikke finne seg en blakk fattigmann som elsker fest og dop?

Ah finn en annen tråd vil du Waco? Dette er grusomt lite konstruktivt overfor en person som tydelig er langt nede. Hva hjelper det å tråkke på noen som ligger nede ut over et ønske om å holde dem der?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bagatelliserer problemet til TS her, er dere mennesker som alltid handler logisk? Som aldri styres av følelser? 

Ja, han var en drittsekk, men det behøver nødvendigvis ikke å tilsi at TS ville redde mannen. Det behøver heller ikke å si at handlingene hans var greit for TS. Dette var helt sikkert en side av mannen hun ikke likte og helst skulle vært for uten. Men så hadde sikkert denne mannen også noen sider som TS syntes var fantastiske som hun egentlig trodde hun ikke ville leve uten. Sider som gang på gang var sterkere enn de negative. Helt til de negative tok overhånd og de positive sidene ble vasket ut. Da har man en periode der man tror det bare er en fase som går over, før man innser at man må gå. 

Disse mennene er nemlig ikke alltid drittsekker, ikke med vilje iallefall. De elsker ofte partneren sin, men de elsker seg selv så uendelig mye mer. Så de overbeviser både seg selv og partneren at det de gjør er helt normalt. At man skal ha forskjellige interesser og derfor også rettferdiggjør handlingen sin. Når en handling er rettferdiggjort er det veldig vanskelig å komme inn og fortelle personen som har rettferdiggjort at det de gjør rett og slett er urettferdig. 

Man finner seg i mye som forelsket rett og slett fordi personen man er forelsket i ikke er en drittsekk i dine øyne. Du synes personen er fantastisk selvom handlingene ikke tilsier det. Man må innse hva som skjer før man handler. 

Og man bør aldri slutte å styres litt av følelser. En forelskelse er helt fantastisk selvom man kanskje er litt blind for hva som egentlig skjer. Når man en gang er heldig og den du er forelsket i er like blind er det verdt alt det som har skjedd før. 

Så du er ikke dum TS, alle kan havne der, rett og slett fordi vi ikke bare er logiske vesen. Jeg havnet der to ganger og kan sikkert klare å havne der igjen. Kall meg gjerne naiv, men jeg vil virkelig ikke at mine opplevelser skal gjøre at jeg senere ikke stoler på mennesker. Jeg velger og fortsatt prøve (og forhåpentligvis ikke havne der igjen) og stoler like fult på samboeren min nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inwe skrev:

Dere som bagatelliserer problemet til TS her, er dere mennesker som alltid handler logisk? Som aldri styres av følelser? 

Ja, han var en drittsekk, men det behøver nødvendigvis ikke å tilsi at TS ville redde mannen. Det behøver heller ikke å si at handlingene hans var greit for TS. Dette var helt sikkert en side av mannen hun ikke likte og helst skulle vært for uten. Men så hadde sikkert denne mannen også noen sider som TS syntes var fantastiske som hun egentlig trodde hun ikke ville leve uten. Sider som gang på gang var sterkere enn de negative. Helt til de negative tok overhånd og de positive sidene ble vasket ut. Da har man en periode der man tror det bare er en fase som går over, før man innser at man må gå. 

Disse mennene er nemlig ikke alltid drittsekker, ikke med vilje iallefall. De elsker ofte partneren sin, men de elsker seg selv så uendelig mye mer. Så de overbeviser både seg selv og partneren at det de gjør er helt normalt. At man skal ha forskjellige interesser og derfor også rettferdiggjør handlingen sin. Når en handling er rettferdiggjort er det veldig vanskelig å komme inn og fortelle personen som har rettferdiggjort at det de gjør rett og slett er urettferdig. 

Man finner seg i mye som forelsket rett og slett fordi personen man er forelsket i ikke er en drittsekk i dine øyne. Du synes personen er fantastisk selvom handlingene ikke tilsier det. Man må innse hva som skjer før man handler. 

Og man bør aldri slutte å styres litt av følelser. En forelskelse er helt fantastisk selvom man kanskje er litt blind for hva som egentlig skjer. Når man en gang er heldig og den du er forelsket i er like blind er det verdt alt det som har skjedd før. 

Så du er ikke dum TS, alle kan havne der, rett og slett fordi vi ikke bare er logiske vesen. Jeg havnet der to ganger og kan sikkert klare å havne der igjen. Kall meg gjerne naiv, men jeg vil virkelig ikke at mine opplevelser skal gjøre at jeg senere ikke stoler på mennesker. Jeg velger og fortsatt prøve (og forhåpentligvis ikke havne der igjen) og stoler like fult på samboeren min nå.

Hei TS her. Det som har holdt meg hos han har vært at han er en fantastisk far. Han har altid hjulpet til masse med barnet, våknet om nettene, gjør husarbeid, lager mat til meg hver dag. Han er veldig omtenksom på mange andre måter der han f.eks hvis det bare er en banan igjen så spiser han den ikke sånn  at jeg kan få den. Eller hvis han har vært på jobb i hele dag mens jeg bare har sittet hjemme så sier han at han kan hente barnet på barnehagen sånn at jeg kan slappe av når det egentlig er han som har vært på jobb hele dagen.  Når det gjelder sånne ting tenker han på meg først.

Men

Han er konfliktsky, det går ikke annet å prate med han om noe og løse problemer i forholdet. Han velger altid en løgn fremfor en sannhet for å "unngå problemer", han prioriterer vennene sine hele tiden.  Han holder ikke avtaler, han kan si at han kommer om 1 time men så er det egentlig 5 timer. Føler han ikke respekterer meg eller tiden min. Føler det blir feil å mase seg til at han skal bruke noe tid på meg. Jeg VET at han aldri har vært utro. Og det synes jeg er en stoor positiv egenskap.  Så er han veldig dårlig økonomisk, kan bruke uendelig mye på bilen og tenker ikke lenger enn til nesa når det gjelder penger. Også har han da vært i noen lange perioder uten jobb osv. 

Når det gjelder vold så tror jeg ikke noe på at mannen slår fordi dama provoserer.  Det som derimot har utløst vold her er fordi at jeg vil prate om problemer og han vil ikke høre, da har jeg skreket til han, og han ber meg om å holdekjeft, og jeg fortsetter fordi jeg aldri blir hørt og føler meg oversett i tillegg til at han vil at jeg bare skal slå meg til ro med hans falske forklaringer, noe jeg ikke gjør.  Når jeg da insisterer på å prate ut og løse problemer så "previsorer" det han, da har han enten dytta meg, slått til meg for så å si at det er jeg som provoserer han fordi jeg skriker til han. Dette er ting jeg ikke kunne leve med lenger. Og til bruker lenger opp som skrev at jeg er lei meg for å bli kvitt han. Jeg er ikke lei meg for å komme meg ut av ett usunt forhold men jeg tenker at jeg må få lov til å være lei meg for for at han ikke har brydd seg nok om forholdet sånn som det jeg har gjort. Og man sitter å tenker på hvor "dum" man har vært som har latt det gå så lenge og ikke satt ned foten og vist seg selv litt selvrespekt. 

Ts 

Anonymkode: 81b11...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 9.49, waco skrev:

Ja hun skulle vel redde han.

Dessverre ser det ut som at veldig mange kvinner må lære på den harde måten. Med det mener jeg at de finner seg i massevis i lang tid i steden for å gjøre set slutt straks partneren gjør et grovt overtramp. Skyldes som regel en god blanding av forelskelse, dumhet og naivitet. I enkelte tilfeller fortjener man å gå igjennom noe sånt for å få styr på hodet sitt. Man skal absolutt ha "bad boyen" som ofte kan oppføre seg som en drittsekk mot andre, men når man får samme behandling selv kommer sjokket, "hvordan kunne han gjøre slikt mot MEG"....

Godt du kom deg bort til slutt.

Anonymkode: 3d992...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke nødvendigvis gjelde ditt forhold, men det er en gjenganger.

Anonymkode: 3d992...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som psykologen min ville sagt; Du er allerede et godt stykke på vei til et bedre liv. Du vet om utfordringene du har og hva som må gjøres for å få det bedre. Nå må du bare bruke tiden på å jobbe deg oppover. Få det bedre med deg selv, få deg jobb og å være den beste mamman for ditt barn. 

Du er en livserfaring rikere og vet mer om hvor dine grenser går og du kan lettere se faresignaler i fremtiden. :)

Ønsker deg alt godt, TS! Det ordner seg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du ts? samme skjedde her.....

Anonymkode: a3fe7...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, GulSitron skrev:

Som psykologen min ville sagt; Du er allerede et godt stykke på vei til et bedre liv. Du vet om utfordringene du har og hva som må gjøres for å få det bedre. Nå må du bare bruke tiden på å jobbe deg oppover. Få det bedre med deg selv, få deg jobb og å være den beste mamman for ditt barn. 

Du er en livserfaring rikere og vet mer om hvor dine grenser går og du kan lettere se faresignaler i fremtiden. :)

Ønsker deg alt godt, TS! Det ordner seg! :hug:

Jeg prøver å tenke litt positivt på det. Og tenker at jeg faktisk har lært en del i løpet av disse årene og vet hva jeg IKKE vil gå gjennom en gang til. 

Men som noen andre sier. Sjansen kan være stor for at jeg kan havne i samme mønster igjen.  Får bare holde meg unna menn da kanskje...

Ts 

Anonymkode: 81b11...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du ts? samme skjedde her.....

Anonymkode: a3fe7...aa0

Jeg er 27. 

Ts 

Anonymkode: 81b11...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...