Gå til innhold

Jeg vet ikke hvordan jeg kunne tillate han å ødelegge livet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i 5 år vært i ett destruktivt forhold. Virkelig veldig destruktivt.  Jeg og samboer (nå X) ble kjent for 5 år siden. Alt var helt fantastisk de første mnd av forholdet. Vi hadde det veldig hyggelig sammen og koste oss i hverandres selskap. Jeg hadde noen tvil til han da jeg merket at han ikke hadde noe økonomisk kontroll, betalingsanmerkninger og ingen jobb. Jeg tenkte da at jobb kan han få seg, han kan betale ned gjelda han hadde (ca 100 og noe tusen, masse ubetalte regninger) men det jeg ikke skjønte var at det ikke bare er det å få seg jobb og betale ned gjeld men det at fyren som er problemet. 

Jeg ble tidlig uplanlagt gravid og forholdet vårt var fortsatt bra til tross for den økonomiske situasjonen. Jeg hadde fulltidsjobb, grei økonomi og ikke noe gjeld. Jeg spanderte ferie, betalte husleie, mat, aktiviteter for oss to, ut å spise osv. Alt startet da jeg fant ut at han hadde kontakt med 2 x-er bak min rygg. Problemet var ikke at han hadde kontakt med de men at han prøvde å manipulere meg til de grader da jeg fant ut av det. Det var ikke måte på hvor jævla kontrollerende kjerring jeg var som ikke trodde på forklaringen hans at det var en kollega av han som han hadde texta med og ikke x-ene. Jeg klarte selvfølgelig ikke å slå meg til ro med den forklaringen og ringte x-ene hans. De hadde ett vennskap og ikke noe mer. Men hvorfor skape mistillit i forholdet for noe sånnt? Jeg angrer på at jeg den dagen ikke snudde meg og gikk. For det som kom de nermeste årene har vært ett mareritt. 

Han har løyet flere ganger. Det er altid jeg som ser feil, hører feil og tenker feil. Da barnet ble født var han ute hver helg ut på byen, Nashpil og sniffe kokain med vennene sine. Jeg og barnet var ALDRI første prioritet. Han gikk når det passet han og kom hjem når det passet han. Det var alltid min skyld og jeg som var så fæl som ville "sperre han inne".  Hele hans adferd resulterte til uendelige krangler, som resulterte i at han ble fysisk mot meg. Jeg var fanget i sykopatens hender hvor jeg levde i en boble der jeg ikke klarte å se klart. Jeg hadde ingen steder å dra ingen familie, ingen venner. Jeg mistet livet mitt litt og litt gjennom hele forholdet med denne mannen. Sist gang han slo meg var VIRKELIG SLÅ. Den kvelden tok han mobilen min, husnøklene og bankkort. Men jeg brydde meg ikke, jeg tok med barnet og dro på krisesenter. Etter noen dager kom jeg hjem igjen da han flyttet ut av leiligheten og han sa at han ikke skulle være der. Han var borte i noen dager men så kom han snikende inn i forholdet igjen og jeg bare følte meg som evig mislykket i en evig ond sirkel som aldri tok slutt. I ettertid var jeg sykemeldt 6 mnd fra jobb, sov på sovepiller, gikk til sykolog og heksa mi var helt ødelagt. Jeg sa opp jobben  da jeg oppi det hele hadde en helt jævlig sjef å forholde meg til. 

Nå har det blitt slutt og jeg sitter her uten jobb, 60.000 i gjeld.  Ikke råd til å ha eget sted å bo, forsørge barnet mitt eller forsørge meg selv.  Nå klarer ikke å forstå hvordan jeg som var oppegående, bli og glad, masse selvtillit, orden på min økonomi, stabil jobb. Ligger nå her i senga, spiser ikke, sover ikke, er uten jobb, føler sorg og tom inni meg for å ha gjort så mye for noen som ikke har gjort noen ting for meg. Og ikke minst får jeg vondt av barnet som er midt oppi alt dette. Stakkars barn. 

Jeg måtte bare få det ut her. Håper noen som har vært i ett sånnt forhold kan gi meg litt håp for fremtiden for akuratt nå ser jeg ingenting. 

Anonymkode: 81b11...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men en god klem 😘

Det ordner seg!

Anonymkode: 7436e...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært glad om jeg hadde vært sammen med noen som var så bra at noen andre kunne tenke seg å være utro med han😭

Anonymkode: 7436e...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en mikrobagatell i mine øyne. Du har et barn. 

Skjerp deg. 

Søk jobb i stedet for å bruke tida di her inne på å sutre og klage. Det hjelper ingen.

Anonymkode: 7436e...d1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en mikrobagatell i mine øyne. Du har et barn. 

Skjerp deg. 

Søk jobb i stedet for å bruke tida di her inne på å sutre og klage. Det hjelper ingen.

Anonymkode: 7436e...d1c

En mikrobagatell? Jeg lurer virkelig på hva som er et normalt og sunt liv i dine øyne for at dette skal være en mikrobagatell. 

Anonymkode: 5b984...c9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, ignorer posten fra brukeren over her med AB kode som slutter på d1c :fnise: ikke verdt energien din å bruke tid på flere slike nå som du er så godt igang med fremtiden din!

Håper du gidder lese når jeg sier at du har tatt et kjempeskritt i retning en god fremtid for deg selv og barnet ditt! Du er råflink som har kommet ut av et forhold mange går under i! Du har tatt alle de riktige valgene og er på vei å bygge opp igjen et liv for dere to

:smilyblomst:

Det er supert! Fokuser på alle de små seierene du oppnår hver dag du ikke går tilbake i det mønsteret du har vært fanget i og la de små tilbakeslagene være med på å skylle ut dritten fra de årene og gjøre deg sterk til fremtiden. Så kommer jobb, økonomi osv etterhvert. Det tok fem år å rive deg ned, sansynligvis vil det ta noe tid å bygge seg opp ogjen - men du ahr alt tatt den vanskeligste beslutningen av dem alle! Du gikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært glad om jeg hadde vært sammen med noen som var så bra at noen andre kunne tenke seg å være utro med han😭

Anonymkode: 7436e...d1c

For en utrolig teit ting å si! Og ikke minst å svare til hjertesukket her. 

Til TS, jeg har vært i et destruktivt forhold, og du kan reise deg igjen. Livet kan bli bra igjen!  Vær god med deg selv og ikke døm deg selv hardt. Vi er mange som har gått i den fellen. Tro på at livet kan bli bedre, og reis deg igjen, centimeterfor centimeter. Se på hvert fremskritt som en stor seier. Og en dag vil du stå rak og stolt igjen! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært glad om jeg hadde vært sammen med noen som var så bra at noen andre kunne tenke seg å være utro med han😭

Anonymkode: 7436e...d1c

Skjønner ikke hva du mener ? 

Ts

Anonymkode: 81b11...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du mener ? 

Ts

Anonymkode: 81b11...eed

Da er du heldig 😊

God bedring 😘

 

Anonymkode: 7436e...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mikrobagatell? Jeg lurer virkelig på hva som er et normalt og sunt liv i dine øyne for at dette skal være en mikrobagatell. 

Anonymkode: 5b984...c9e

Jeg klarer ikke se hva som er forferdelig med denne situasjonen p.t.!?

Alt er jo løst! Hun burde vært letta.

Har du fått alt kasta etter deg her i livet eller??

Anonymkode: 7436e...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det du måtte gå gjennom!

Du lærte nok massevis av dette her, blant annet hva du ikke må finne deg i når du går inn i et nytt forhold. Du må fokusere på hva og hvor du er nå og gi slipp på fortiden, ja lettere sagt enn gjort, det vet jeg. Det blir lettere med tiden. Prøv å se at du er fri, ute av det med et barn som trenger hele deg. Du er sikkert ung, og 60k i gjeld er ærlig talt overkommelig og ikke gjeld du trenger å betale på i altfor mange år. Se fremover! Du er mer enn forholdet du var i og det finner du nok igjen.

Go'klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg måtte bare få det ut her. Håper noen som har vært i ett sånnt forhold kan gi meg litt håp for fremtiden for akuratt nå ser jeg ingenting. 

Anonymkode: 81b11...eed

Du ble vel forelsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre om alt du har vært igjennom. men forsøk å tenke på det positive: Det er over!:) Nå står du fritt til å finne en jobb med en hyggelig sjef og kanskje til og med noe du trives i-selv om du sikkert må først og fremst bare få deg en jobb nå så du kan forsørge deg og barnet ditt.

Du var borte i en skikkelig frosk, ingen tvil om det.Men han er ute av livet ditt nå.Finn styrken i deg som du vet du har,

snakk med en god vennine om du har og familien din. Ha folk rundt deg som gir deg energi. Begynn med å gå turer med barnet. Om noen år kan du se tilbake på dette og si at det var et #..ete men jeg kom meg igjennom det og vær stolt av deg selv.

 

Sitat

Anonymkode: 7436e...d1c

 

Endret av Edie
Ryddet for spekulasjoner. Edie, mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde noen tvil til han da jeg merket at han ikke hadde noe økonomisk kontroll, betalingsanmerkninger og ingen jobb. 

Jeg ble tidlig uplanlagt gravid 

Jeg spanderte ferie, betalte husleie, mat, aktiviteter for oss to, ut å spise osv. Alt startet da jeg fant ut at han hadde kontakt med 2 x-er bak min rygg. 

Jeg angrer på at jeg den dagen ikke snudde meg og gikk. 

Han har løyet flere ganger.

Da barnet ble født var han ute hver helg ut på byen, Nashpil og sniffe kokain med vennene sine. 

Hele hans adferd resulterte til uendelige krangler, som resulterte i at han ble fysisk mot meg.

Sist gang han slo meg var VIRKELIG SLÅ.

Han var borte i noen dager men så kom han snikende inn i forholdet igjen

Nå har det blitt slutt og jeg sitter her uten jobb, 60.000 i gjeld.  Ikke råd til å ha eget sted å bo, forsørge barnet mitt eller forsørge meg selv.  

Anonymkode: 81b11...eed

Sjansen for at du gjør nye feil i neste forhold er nesten like høyt som i ditt forrige forhold. Du kan risikere å leve som et evig offer. 

Anonymkode: b3cab...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte en skadet kar. En eldre kvinne kunne forutsett alt som så skjedde. En mann som ikke mestrer det grunnleggende viktige i eget liv, blir ikke en stabil partner for noen andre.  Det er ingen hensikt å ligge å gruble på det. Det blir som å være forbauset over at man blir bitt av en slange. 60 000 i gjeld er ikke all verden. Nå bretter du ermene opp og går til arbeid med å stable eget liv på beina. Har du ikke jobb og inntekt, så er NAV neste stop for å få inntekt på plass. Så jobbsøk. Det er mange før deg som har gått på en smell, og de fleste, som deg, har evnene til å reise seg igjen. 

Anonymkode: af5e2...af7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldigvis ute av det forholdet, ts. Begynn å stable livet ditt på bena igjen og ikke se deg tilbake.

Anonymkode: 04ca4...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, waco skrev:

Du ble vel forelsket?

Vil tro forelskelsen går over etter hvert som en får bank av en utro dritt som snorter kokain, og gir faen i samboer og unge? 

Anonymkode: 2a392...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kaller dette en bagatell har aldri vært i et destruktivt forhold. Det er så sykt ødeleggende når en person du elsker og som du er overbevist om at elsker deg sakte, men sikkert ødelegger deg. 

Jeg har vært i to destruktive forhold, men ingen i nærheten av det du forklarer her. De har uansett satt sine preg. 

Du kommer til å reise deg, du har allerede kommet uendelig langt. Herfra kan det bare gå oppover. Ta lærdom av det du har opplevd så kommer du sterkere ut av det. Slike ting som dette tar tid, men det går fint til slutt. Jeg kan i noen tilfeller slite litt med gamle ting når samboeren reagerer på "feil" måte. Han er klar over hva jeg har opplevd og derfor godtar han også at jeg tar noen ting mer alvorlig enn de er. Ellers bærer jeg lite preg av mine to ekser, har fortsatt litt gjeld, men pappa betalte den heldigvis ned så jeg slipper rentene (betaler han tilbake). Jeg er uansett sterkere enn hva jeg var og lar ingen tråkke på meg lenger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro forelskelsen går over etter hvert som en får bank av en utro dritt som snorter kokain, og gir faen i samboer og unge? 

Anonymkode: 2a392...6ac

Ja hun skulle vel redde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så mange spydige folk her inne. TS har vært i et destruktivt forhold - det kan skje den beste, ja, faktisk - og nå er hun ute av det. Ja, kjøre ts, du har tryna. Men du har barnet ditt og deg selv, og dette kommer til å gå bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...