Gå til innhold

Hva tenker du om menn som sier vi er gravide ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er teit. Blir som å si "vi tar p-piller", om ei venninne spør hvilken prevensjon jeg og typen bruker. Vi er to om det og. 

Anonymkode: aedff...174

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Og hva er babymoon?

Anonymkode: 5e061...2cd

en ferie man tar som gravid, en type siste-ferie-uten-barn-reise. 

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt latterlig ut😬 Glad ikke min mann sier det. Jeg er gravid, vi skal ha barn, han skal bli far.... hvor vanskelig kan det være....

Anonymkode: 35982...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dumt ut, og at man trenger en gjennomgang av kroppens anatomi for å forstå at menn ikke er gravide..

Høres like dumt ut når kvinner sier det.

Jeg (kvinnen) er gravid. Vi skal ha barn.

Anonymkode: 4f9c9...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sier det mens han ler for å irritere meg 🙈 Eller når noen kommenterer at han har lagt på seg, da sier vi begge det. Men det er vår humor da, vi er begge veldig enige om at det er noe litt kvalmt over å si det oppriktig. JEG er gravid, VI venter barn.

Selv om han har vært helt fantastisk hele svangerskapet er det ikke han som har spydd i snart ni mnd, han har ikke bekkenløsning og han har heller ingen barn i magen. 

Anonymkode: 08e4e...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nettopp kommet hjem etter et laaaangt sykehusopphold. Mannen min snakker om "da vi var på sykehuset", og det liker jeg faktisk. Da føler jeg meg ikke så alene om opplevelsen. Ikke helt det som er tema her, men graviditet og fødsel berører begge i mye større grad enn sykehusopphold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er gravid og enda verre, han skal også føde. :hoho: Jeg må innrømme at jeg synes det høres like rart og merkelig ut hver gang, men har sluttet å kommentere det. For han er det et tegn på at han er veldig involvert og slik sett er det jo positivt. Han har vært med på alle kontroller nå gjennom to svangerskap og stiller opp 110% uten å klage, så dette er i det store bildet en bagatell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit syns jeg. For meg høres det ut som en empatisk  mann som er opptatt av graviditeten og engasjerer seg i den. 

Anonymkode: 7db2e...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med sånne ekstreme menn. Sier han "vi har mensen" også eller?

Anonymkode: 32b59...b09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, samboeren min sa alltid det. Han kan til og med finne på å referere til "da vi fødte...", må si jeg er litt uenig i valg av pronomen der gitt. Husker han snakket med faren min om flaskemating en gang også, da presterte han å si "da jeg ammer..." :fnise:

Anonymkode: 2cde4...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som hadde kommet med uttalelsen, hadde jeg spurt når tid han har termin

Anonymkode: 4a57f...589

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører en mann sier det spør jeg han alltid om HAN er redd for å revne. Da skjønner de fleste at de sier noe som høres vannvittig dumt ut og sier det ikke igjen, så jeg hører det ihvertfall.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Cathrine88 skrev:

Regner med at han er der for deg når du er syk også, men sier han "Vi har influensa" når det er du som har feber?

Nei, det gjør han ikke😊 Men influensa og svangerskap er ikke helt det samme heller. 

Så mye som mannen min har involvert seg i svangerskapet, skal jeg ikke pirke på småting som "vi er gravide" frasen han pleier å si. Han har mer enn nok bevist for meg og satt standard for kompisene sine på hvordan man prioriterer familien sin. Han har lest alle babybøkene, og til og med vært på ammekurs fordi jeg var for syk til å delta. Noen kaller det tøffelhelt, men i mine øyne er han mann med stor M! 

Både fastlegen, jordmor og sykepleierne på sykehuset og ikke minst andre kommende mødre har berømmet han for hans deltakelse. Vi har leeenge prøvd å få barn og at han er stolt over at "vi er gravide" skal jeg ikke ta fra han. 

Anonymkode: 0b66a...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah, samboeren min sa alltid det. Han kan til og med finne på å referere til "da vi fødte...", må si jeg er litt uenig i valg av pronomen der gitt. Husker han snakket med faren min om flaskemating en gang også, da presterte han å si "da jeg ammer..." :fnise:

Anonymkode: 2cde4...fd4

LOL, men søtt da. :P 

Anonymkode: cac84...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, det er en feilaktig utsagn, men jeg forstår hva som mener.  Tenker også hvorfor vedkommende synes det er viktig å bemerke at han er en aktiv støttende deltaker i prosessen. 

Anonymkode: 995cc...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør han ikke😊 Men influensa og svangerskap er ikke helt det samme heller. 

Så mye som mannen min har involvert seg i svangerskapet, skal jeg ikke pirke på småting som "vi er gravide" frasen han pleier å si. Han har mer enn nok bevist for meg og satt standard for kompisene sine på hvordan man prioriterer familien sin. Han har lest alle babybøkene, og til og med vært på ammekurs fordi jeg var for syk til å delta. Noen kaller det tøffelhelt, men i mine øyne er han mann med stor M! 

Både fastlegen, jordmor og sykepleierne på sykehuset og ikke minst andre kommende mødre har berømmet han for hans deltakelse. Vi har leeenge prøvd å få barn og at han er stolt over at "vi er gravide" skal jeg ikke ta fra han. 

Anonymkode: 0b66a...91d

Jeg mente bare at han ikke er mer gravid enn en mann som ikke leier kokk og ordner med limousin på stand by, men han høres ut som en flott fyr og jeg ønsker dere lykke til med babyen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
51 minutter siden, Antoinette skrev:

Når jeg hører en mann sier det spør jeg han alltid om HAN er redd for å revne. Da skjønner de fleste at de sier noe som høres vannvittig dumt ut og sier det ikke igjen, så jeg hører det ihvertfall.

 

vi revnet 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys

Det plasserer dem automatisk i samme kategori som menn som kjører el-bil og driver med yoga, og jeg tenker at vi aldri kunne blitt venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...