Gå til innhold

Vindu barnesikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flytta inn ett sted hvor vinduene er så gamle at de ikke har barnesikring... er det noe man får kjøpt separat eller må alle vinduene byttes ut? Det er planen men ikke før om ett års tid og vi har små barn. 

Anonymkode: 962c8...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vinduene veldig lavt på veggen og er det håndtak kun nede? Har aldri hatt barnesikring på vinduene og det har heller ingen jeg kjenner.

Anonymkode: 57c18...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vinduene veldig lavt på veggen og er det håndtak kun nede? Har aldri hatt barnesikring på vinduene og det har heller ingen jeg kjenner.

Anonymkode: 57c18...756

Du kjenner nok veldig mange som har det. I følge teknisk forskrift til plan- og bygningsloven er det er krav med sikring av vinduer fra 2. etasje og oppover. Du har nok vært i plenty av hjem hvor man må skyve på en dings for å få vinduet til å gå mer enn noen cm opp.

Ts: du kan høre i barneutstyrsbutikker, de skal selge barnesikring til vinduer. Du kan også høre med butikker som selger vinduer, om du får noe du kan ettermontere. Det er fullt mulig å kjøpe og ettermontere låser til vinduer, men da får du ikke luftet uten å låse dem opp (og da går de helt opp uten mer sikring).  

 

 

Anonymkode: 4c0d4...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vinduene veldig lavt på veggen og er det håndtak kun nede? Har aldri hatt barnesikring på vinduene og det har heller ingen jeg kjenner.

Anonymkode: 57c18...756

TS, 

Nei de er vel ikke veldig lavt nede på veggen. Vanlig vil jeg tro. Men vet jo at barn klatrer og får til det meste. Ingen risiko jeg har lyst å ta akkurat. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner nok veldig mange som har det. I følge teknisk forskrift til plan- og bygningsloven er det er krav med sikring av vinduer fra 2. etasje og oppover. Du har nok vært i plenty av hjem hvor man må skyve på en dings for å få vinduet til å gå mer enn noen cm opp.

Ts: du kan høre i barneutstyrsbutikker, de skal selge barnesikring til vinduer. Du kan også høre med butikker som selger vinduer, om du får noe du kan ettermontere. Det er fullt mulig å kjøpe og ettermontere låser til vinduer, men da får du ikke luftet uten å låse dem opp (og da går de helt opp uten mer sikring).  

 

 

Anonymkode: 4c0d4...559

Takk skal du ha. Da skal jeg høre der 😊

Anonymkode: 962c8...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...