Gå til innhold

Bør jeg klage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på Coop Obs og de solgte sånne Earth Control poser, to for 49 (en kosta 27). Jeg kjøpte 2 poser med tørket mango... og begge er gått ut på dato 17 mai! Altså det går sikkert å spise de, men jeg betalte 50 kroner for 2 poser med tørket frukt som er ganske dyrt (en pose er 60g), og så er de gått ut på dato. Og det var ikke bare EN pose, det var begge. :( 

Anonymkode: 9928c...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart sier du ifra. Så kan de fjerne resten som er der, er ikke alt de butikkansatte får med seg :) 

Anonymkode: 9d320...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte litt dårlig på å klage selv, men syns du har full rett på å klage om de har solgt deg utgått vare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Coop Obs og de solgte sånne Earth Control poser, to for 49 (en kosta 27). Jeg kjøpte 2 poser med tørket mango... og begge er gått ut på dato 17 mai! Altså det går sikkert å spise de, men jeg betalte 50 kroner for 2 poser med tørket frukt som er ganske dyrt (en pose er 60g), og så er de gått ut på dato. Og det var ikke bare EN pose, det var begge. :( 

Anonymkode: 9928c...b16

Ta dem med, og om du har kvitteringen, tilbake til butikken. Coop har 100 % fornøys garanti og er aldri vanskelige på denne typen saker. 

Anonymkode: b373b...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke vansklige i slike situasjoner, bare vær hyggelig og si ifra (men for guds skyld ikke vær en av de "se å gjør jobben deres!!!" - det er mest studenter som jobber ved siden av 100% studie, de gjør så godt de kan og får ikke med seg alt)

Anonymkode: 34037...928

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørket mango er velsmakende og fullt spiselig lenge etter "utgangsdato", blir muligens litt mer hard/tørr etterhvert. Regner med det ikke står "siste forbruksdag" på pakken men heller "best før ..." e.l?

Butikker skal/bør vel enten fjerne varen fra hylla eller, dersom det er en "best før.."-vare, evt. sette ned prisen etter utgangsdato så vil tro dette bare er en glipp der ansatte ikke har fått med seg at datoen er forbi. 

Mitt svar på spørsmålet ditt kommer isåfall an på hvorfor/hva du vil oppnå med klagen din - det er neppe noe i veien for å spise det men antar det handler om penger/prisreduksjon for din del siden du nevner pris osv.

Isåfall mener også jeg at utgåtte varer som fortsatt kan selges bør settes ned i pris - men jeg ville nok heller bare fulgt med litt extra selv heretter for enten å unngå utgåtte varer eller for å gjøre butkkpersonalet oppmerksomme på at de har utgåtte varer i butikken som selges til ordinær pris om det skulle skje igjen - og/eller evt. spørre om avslag i prisen :)

Om du ser at det er flere igjen av denne varen med utgått dato neste gang du er i butikken så kan du jo si ifra om dette til de ansatte, samt fortelle at du kjøpte varen tidligere men ikke sjekket datoen før du kom hjem - godt mulig du får avslag/kompensasjon/ny vare e.l som "plaster på såret" om du gjør dette :)

 

Anonymkode: d54fd...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...