Gå til innhold

Tid på husarbeid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld (etter legging) har jeg brukt 1.5 time på å brette og rydde bort 3 klesstativ (helt opp i går kveld), 30 min på å vaske over flater vask,dusj og toalett på badet,deretter ca 30 min på resten av kjøkkenet.  Altså 2.5 time. Hvor lang tid bruker der daglig på husarbeid,og hva gjør dere daglig /annenhver dag/ukentlig?  

Familie på 3 med barn på 5 år. Ingen dyr eller røyk

Anonymkode: 6f864...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GulSol

Bruk mindre klær. Du trenger ikke vaske dusjen og toalettet hver dag. 

Du roter for mye på kjøkkenet om du bruker 30 minutter hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld (etter legging) har jeg brukt 1.5 time på å brette og rydde bort 3 klesstativ (helt opp i går kveld), 30 min på å vaske over flater vask,dusj og toalett på badet,deretter ca 30 min på resten av kjøkkenet.  Altså 2.5 time. Hvor lang tid bruker der daglig på husarbeid,og hva gjør dere daglig /annenhver dag/ukentlig?  

Familie på 3 med barn på 5 år. Ingen dyr eller røyk

Anonymkode: 6f864...88f

Gjør ikke annet ennhusarbeid hele døgnet, kjennes det ut som. :fnise:  kunne godt hatt en robott til å gjøre alt jeg gjør. 

Anonymkode: ec910...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro jeg gjør 1,5- 2 timer husarbeid i uka. Vi er 2 voksne og 2 barn på ca 10. Jeg tar da ikke med lage/rydde etter matlaging (spiser ute, får hjelp av mamma/svigers, sønnen min lager mat en gang i uka og har ellers lettvinte middager i uka). Tar heller ikke med hage/bil i denne beregningen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen og et barn. :)  Tar hele leiligheten hver uke, ca. 80 kvm og bruker en time på rydding og vasking.

I det daglige så bruker jeg vel kanskje et lite kvarter om dagen på rydding inn og ut av oppvaskmaskinen, legge sammen klær, smårydding og den slags. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld (etter legging) har jeg brukt 1.5 time på å brette og rydde bort 3 klesstativ (helt opp i går kveld), 30 min på å vaske over flater vask,dusj og toalett på badet,deretter ca 30 min på resten av kjøkkenet.  Altså 2.5 time. Hvor lang tid bruker der daglig på husarbeid,og hva gjør dere daglig /annenhver dag/ukentlig?  

Familie på 3 med barn på 5 år. Ingen dyr eller røyk

Anonymkode: 6f864...88f

Og hvor ofte må dere bytte ut deler av toalettet 

Anonymkode: ad6a3...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, GulSol skrev:

Bruk mindre klær. Du trenger ikke vaske dusjen og toalettet hver dag. 

Du roter for mye på kjøkkenet om du bruker 30 minutter hver dag. 

Blir mye klesvask når mannen har Ute jobb og itillegg trener......bhg barn blir møkkete.  Når det gjelder kjøkkenet er det resten jeg ikke ble ferdig meg under middagen....vask av kokekar,benker, oppvaskmaskin,komfyr etc

 

Ts

Anonymkode: 6f864...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkludert middagslaging så vil jeg tro vi bruker ca. 1,5 time i snitt på husarbeid hver dag. Men dette deles jo på to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir mye klesvask når mannen har Ute jobb og itillegg trener......bhg barn blir møkkete.  Når det gjelder kjøkkenet er det resten jeg ikke ble ferdig meg under middagen....vask av kokekar,benker, oppvaskmaskin,komfyr etc

 

Ts

Anonymkode: 6f864...88f

Har aldri forstått dette med å måtte vaske komfyren etter man har laget mat. Søler folk virkelig så mye når de lager mat hver gang?

Selv vasker vi ting ettersom vi bruker det. Så eneste som vaskes i maskina er glass, kopper, bestikk og tallerken/boller. Da slipper vi å sette på maskinen hver dag. Kjeler, panner og annet utstyr brukes flere ganger om dagen da vi lager mat ulikt. 

30 min på badet er vel ikke hver dag? 

Forstår at det blir mye klesvask da. 

De jeg bor med nå klager over at de har en oppgave hver uke. Bor akkurat nå i bofellesskap. Det er sååå mye jobb å vaske og støvsuge gulvet i løpet av uken liksom. Det er da bare en lang gang, og sitt eget rom det er snakk om. De kommer til å få sjokk når de må gjøre alt selv. 

Ellers så bruker jeg vel max 5timer i uken på sånt da jeg bor alene. 

Vasket klær på onsdager, ryddet vekk på fredag. Hadde ikke tørketrommel. 

Vasket alt på torsdager. Gikk litt over 2t på 40kvm. Da støvsugd jeg gulv og sofa, tørket støv, skiftet på sengen og vasket badet. Kjøkken delen vasket jeg alltid etterhvert som jeg lagde mat. Så det var alltid rent. 

Måtte vaske gulv og dra over på badet sånn hver tredje dag. Det tok vel 30 min. 

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du jobber forferdelig sakte? 1,5 time på å brette sammen vask fra 3 fulle stativer er forferdelig mye. Det er en halvtime pr stativ, det! Vi bruker klesstativ av type to store utbrettbare vinger, og det tar da ikke mer enn en ti minutters tid å brette sammen klær derfra. 

Samme med kjøkken og bad, det var da voldsomt til tidsbruk. 

Jeg tørker over vasken på badet hver morgen, det tar meg 30 sekunder. Jeg har klut liggende på badet, og tørker over etter jeg har pusset tennene, mens jeg finner frem hårbørsten med andre hånden. Så vaskes badet ordentlig 1 gang i uken, det tar kanskje 15-20 minutter (inkluderer vasking og skrubbing av dusj og do og full pakke). 

Kjøkkenet tørkes over daglig etter matlaging, men å tørke raskt over benk, vask og komfyr tar da ikke mer enn et minutt eller to. 

Vi vasker hele huset (190 kvm) en gang i uken, og da bruker vi under en time når vi vasker/rydder begge to. 

Vi har mye klesvask vi også, siden vi begge trener 6-7 dager i uken. Det går vel kanskje en times tid, kanskje halvannen, totalt på en uke, på å hive ting i maskinen, henge opp, brette sammen og legge på plass. Vi sorterer skittentøy i kurver fortløpende (ta av seg skitten sokk, legge i kulørt 60 grader kurven osv), så vi slipper bruke tid på å sortere skittentøyet før vi vasker. 

Anonymkode: e356c...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg gjør husarbeid fra jeg kommer hjem til jeg stuper i seng :sjokkbla: aner ikke hvor lang tid jeg bruker, vil ikke tenke på det :fnise: likevel blir jeg aldri ferdig..  vi er to voksne og en katt, men mannen min er håpløs på husarbeid føler jeg så det er faktisk mer arbeid for meg å være to enn å være en :icon_frown: jeg hater å gjøre husarbeid og, så av den grunn jobber jeg treigt og ineffektivt og ender opp med å bli gående med husarbeidet hele kvelden :dry:

Tiden jeg ikke bruker på husarbeid bruker jeg på matlaging, der jeg generer enda mer rot som jeg må rydde opp i. Er det rart man drikker.

Anonymkode: a34dc...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...