Gå til innhold

Hvor ville dere valgt å bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg skulle bare hatt et barn, så hadde jeg valgt nummer 2. Hvis jeg skulle ha flere barn, altså minimum to, men helst tre eller fire, da hadde jeg valgt nummer 1. De vil sosialiseres med hverandre, og når man bor slike steder så vet man at det innebærer å kjøre unger til og fra venner på ettermiddagen. Vi som har vokst opp på bygda er vant til at skulle vi besøke andre så ble vi med rett hjem etter barnehage/skole, og ble hentet på kvelden. Skulle vi overnatte var det fra fredag rett etter skolen, til mandag morgen :) Frihet til naturen, kunne ha husdyr etc er noe jeg verdsetter svært høyt, og noe jeg gjerne vil gi videre til ungene mine. Jeg har bare et barn, og det ble ikke flere innen rimelig tid, så etter noen år valgte vi å bosette oss mer sentralt så barnet lettere kunne treffe venner. Det er forskjellig behov etter hvor mange barn det er i en familie.

Anonymkode: a26cd...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 eller 3.

Å bo slik til at man er avhengig av bil for å gjøre "alt" når man har barn, blir veldig masete. Tenk når de blir litt større og skal på aktiviteter, treffe venner, etc. Hadde glatt valgt vekk et stort og fint hus for å få en enklere hverdag!

Anonymkode: 595c4...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3. Å ikke ha barnefamilier i nærheten er uaktuelt for min del om jeg har valget. Eldre enebolig høres ut som mye jobb og utgifter, så da foretrekker jeg heller naboer tett på. Lekeplass er også er pluss. Det er omtrent sånn vi bor i dag, minus lekeplassen.

Anonymkode: cca1a...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1, eller 2. 

Det står ikke noe om hvor langt vekke barnefamiliene er i 1, eller om det er ok kollektivtilbud. Om det er mulig å ta buss til det man trenger der, hadde dette vært et ok alternativ. Men om man MÅ kjøre til alt, inkludert MÅ kjøre ungene til alt av fritidsaktiviteter senere, nope. 

Da ville jeg gått for 2. Jeg ville aldri bodd trangt, da ville jeg heller foretrukket et hus man måtte pusse opp litt. Vi har selv eldre enebolig, og pusser opp litt etter litt, og det er helt ok. Mye bedre enn å bo i en skoeske, med innsyn og knøtahage og naboer helt oppi en uansett hvor man går. 

Anonymkode: dc44d...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte rekkehus og nærhet til jobb, skole og lekekamerater, og har ikke angret på det. Alternativet var landlig enebolig i bilavstand fra alt. Lekekamerater rett utenfor døra er uvurderlig for oss, og det er kjekt å kunne gå til fots med barna til det meste.

Endret av Hactar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ville jeg svart 1 eller 2, da jeg så på rekkehus som et mareritt og ønsket nærhet til naturen - eller i det minste en hage. Nå bor vi i rekkehus og har en treåring, og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet! Det tok litt tilvenning for min del, men det er så utrolig deilig å ha masse andre barn, lekeplasser og parker rett utenfor døra - og enda bedre blir det nok når han blir litt større og kan gå ut alene. I tillegg er det tre minutter å gå til både barnehage og butikker, og det er bilfri skolevei når den tid kommer. Noe av det som gjør at jeg trives så godt akkurat her er nok at det er store grøntarealer i området og at vi har nærhet til marka - det er bare å spasere opp på 15 minutter. Når vi en gang får barn nummer to vil vi se oss om etter en litt større rekkehusleilighet i samme borettslag.

Anonymkode: 2d0d4...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 eller 3. Da nevøen min var liten bodde de et sted der det ikke bodde noen andre barn, og det var mange ganger han begynte å gråte da han ble hentet i barnehage/SFO for da visste han at han ikke fikk lekt mer med andre barn den dagen. Nå som jeg har egne barn gjør den tanken meg uendelig trist. Vi bor i et rekkehusområde med masse unger, om drømmehuset hadde blitt lagt ut til salgs hadde vi likevel ikke flyttet pga ungene. Her kan de sykle uti gata og gå på besøk til hverandre selv om de bare er tre år. Helt perfekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt 2 eller 3. Helst 3 da jeg bare har et barn og er ikke interessert i å løpe rundt i en svær enebolig for å rydde å vaske hele dagen.🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde valgt 2.

Jeg bor nesten som nr 1 nå og det er logistikk når eldste vil leke med noen. Vi må ringe og avtale siden alle bor så langt unna. Hadde vi bodd som nr 2 kunne hun bare ha ringt på døra til barna i nabolaget. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på barna ville jeg valgt 2 eller 3, mest sannsynlig 2, med tanke på meg selv hadde jeg valgt nr 1 :)

Anonymkode: 33a75...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 2 eller 3, avhengig av økonomien min ;) nå har jeg ikke barn, men å bo utenfor allfarvei og måtte kjøre til butikken, planlegge for å henge med venninner eller dra på kino, tiltaler ikke meg uansett. Så hadde valgt 2 eller uavhengig av om jeg har barn eller ikke. Men når man får barn, så bør absolutt de komme først.

Anonymkode: 4ae92...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...