Gå til innhold

Trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trener yoga innimellom, men har lyst å begynne fast. Er gravid  (uke 5) men sist jeg trente yoga mistet jeg i uke 6 dagen etter. Er derfor livredd.. Er det noen positiurer/bevegelser jeg ikke bør gjøre? ligge på magen og reise meg/planken osv

Anonymkode: f08ff...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke får vondt skal det gå bra. Kjenner du ubehag ville jeg sluttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at trening var årsaken til spontanabort med mindre du gjorde noe som vanligvis ikke er naturlig for kroppen. Jeg mener du kan trene som vanlig så lenge det går, med mindre det oppstår problemer, ubehag eller smerte under øvelser. Feks bør du kanskje unngå å gjøre olympiske løft i niende måned, men yoga bør gå greit, spesielt i starten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke treningen som gjorde at du aborterte. Toppidrettsutøvere har litt forhøyet abortrisiko, men da snakker vi hard trening hver dag..for alle andre er det stort sett bare positivt med moderat trening i svangerskapet så lenge det gjør godt og ikke er vondt eller ubehagelig.

Tenk på i gamle dager, da kvinnene jobbet fysisk hele svangerskapet og likevel fødte en sånn 5-8 barn:PDe mistet sikkert noen ufødte barn de og, men neppe fordi de vaska klær for hånd i elven så svetten drev. Det var nok mer ulykker som spark rett i magen fra en ku de melket og sånt som gjerne ikke gikk så bra alltid. Friske foster tåler MYE. 

Anonymkode: 9bbf1...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Det var nok ikke treninga som gjorde at du mistet, nei! Trening er stort sett bare positivt i svangerskapet, selvsagt gjerne i litt moderasjon og at man lytter til kroppen sin. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga i svangerskapet et bare bra. Unngå vridninger, positurer der du ligger på magen og der du bruker magemusklene mye etter uke 10. Det er pga at du ikke skal få magemusklene som ikke tror sammen igjen. Og mange mener man bør unngå positurer med beina opp.

Anonymkode: 2e48b...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enkelte yoga-positurer man bør unngå som gravid. Hvis du har mulighet anbefaler jeg deg å ta kontakt med en yoga-instruktør i nærheten og få litt veiledning :)

Jeg har i allefall fått beskjed om å unngå vridninger, ligge på mage, og ligge på rygg med beina opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Jeg begynte å blø på tredemøllen når jeg spontanaborterte. Det var skummelt å skulle jogge igjen da jeg ble gravid på nytt. Hadde en god fastlege som var veldig insisterende på at jeg skulle fortsette å jogge da jeg ble gravid igjen og at det ikke hadde noen sammenheng. Er glad for det nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...