Gå til innhold

Far nekter å betale bidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du/han ikke vil ha barn og ikke har brukt kondom og ikke har sterilisert seg, har ikke han driti seg like mye ut?

Menn blir ikke gravide kvinner blir. Du burde ha såpass vett i skallen at du vet at ubeskyttet sex kan risikere i en graviditet.

Som kvinne har du et ansvar, mye større ansvar enn menn, som sagt menn blir ikke gravide, kvinner blir.

Du kunne ha gjort mye for å unngå denne graviditeten, du kunne ha sikret deg på at han brukte kondom, du kunne ha gått på p-piller, du kunne ha tatt angrepille. Du har valgt å ikke gjøre noen av disse tingene noe som gjør deg skyldig i denne uønskede graviditeten.

Hadde dere vært enig på forhånd at dere ønsket barn burde han betale barnebidrag? Ja. Hvis du blir gravid uten å ha brukt noen av prevensjonsmidlene som er tilgjengelig burde en mann betale barnebidrag? Nei.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C.Tramell
19 timer siden, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

For han gjør jo ikke livet til sitt eget barn og kvinnen som må forsørge det alene surt ved å ikke bidra med noe! Jeg har ikke ord for hvor patetiske og lite gjennomtenkte dere menn er.

Jeg ville gjort dem oppmerksom på at han jobber svart. En far som ikke sørger for sitt eget avkom fortjener ikke å bli tatt hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hocane skrev:

Menn blir ikke gravide kvinner blir. Du burde ha såpass vett i skallen at du vet at ubeskyttet sex kan risikere i en graviditet.

Som kvinne har du et ansvar, mye større ansvar enn menn, som sagt menn blir ikke gravide, kvinner blir.

Du kunne ha gjort mye for å unngå denne graviditeten, du kunne ha sikret deg på at han brukte kondom, du kunne ha gått på p-piller, du kunne ha tatt angrepille. Du har valgt å ikke gjøre noen av disse tingene noe som gjør deg skyldig i denne uønskede graviditeten.

Hadde dere vært enig på forhånd at dere ønsket barn burde han betale barnebidrag? Ja. Hvis du blir gravid uten å ha brukt noen av prevensjonsmidlene som er tilgjengelig burde en mann betale barnebidrag? Nei.

Hvorfor kverner du på dette? Det står klart og tydelig litt lenger opp i tråden at dette er et ønsket barn, og da regner jeg med at begge foreldrene var enige. Men piss å hevde at menn har rett til ubeskyttet sex uten konsekvenser. Velger man å kjøre på uten selv å beskytte seg så vet man at det er risikabelt. Enkelt og greit!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

Er dette en uplanlagt, uønsket unge har faren selvsagt ikke ansvar for å betale barnabidrag.

Han har ikke noe med å nøtte i ei kjerring uten kondom heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hocane skrev:

Er dette en uplanlagt, uønsket unge har faren selvsagt ikke ansvar for å betale barnabidrag.

Ikke finn på dine egne teorier.

Dette er et ønsket barn. Barnet er stort.

Far er så opptatt,derfor lite samvær.

Anonymkode: e2a87...b3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hocane skrev:

Menn blir ikke gravide kvinner blir. Du burde ha såpass vett i skallen at du vet at ubeskyttet sex kan risikere i en graviditet.

Som kvinne har du et ansvar, mye større ansvar enn menn, som sagt menn blir ikke gravide, kvinner blir.

Du kunne ha gjort mye for å unngå denne graviditeten, du kunne ha sikret deg på at han brukte kondom, du kunne ha gått på p-piller, du kunne ha tatt angrepille. Du har valgt å ikke gjøre noen av disse tingene noe som gjør deg skyldig i denne uønskede graviditeten.

Hadde dere vært enig på forhånd at dere ønsket barn burde han betale barnebidrag? Ja. Hvis du blir gravid uten å ha brukt noen av prevensjonsmidlene som er tilgjengelig burde en mann betale barnebidrag? Nei.

Men du vet jo ikke noe om dette.

Dette er et ønsket barn han de første årene fulgte tett opp.Barnet har svært god kontakt med hans familie.

Ikke la egne erfaringer og teorier farge alt du leser.

Hilsen TS

 

Anonymkode: e2a87...b3c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, hocane skrev:

Menn blir ikke gravide kvinner blir. Du burde ha såpass vett i skallen at du vet at ubeskyttet sex kan risikere i en graviditet.

Som kvinne har du et ansvar, mye større ansvar enn menn, som sagt menn blir ikke gravide, kvinner blir.

Du kunne ha gjort mye for å unngå denne graviditeten, du kunne ha sikret deg på at han brukte kondom, du kunne ha gått på p-piller, du kunne ha tatt angrepille. Du har valgt å ikke gjøre noen av disse tingene noe som gjør deg skyldig i denne uønskede graviditeten.

Hadde dere vært enig på forhånd at dere ønsket barn burde han betale barnebidrag? Ja. Hvis du blir gravid uten å ha brukt noen av prevensjonsmidlene som er tilgjengelig burde en mann betale barnebidrag? Nei.

Egentlig så har ikke kvinner det, siden menn kan i teorien besvangre kvinner hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet til TS. Send inn søknad til NAV for å få de til å fastsette og kreve inn bidrag, da vil Nav sende brev til far med ønske om inntektsopplysninger. 

Kan han  ikke dokumenterer inntekt kan Nav stipulere en inntekt.

Har han hus og bil tar nav pant i eiendelene dersom gjelden blir for stor- de kan også anmelde, men det tar tid.

Bidragsgjelden er rentefri . 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xinnia skrev:

For å svare på spørsmålet til TS. Send inn søknad til NAV for å få de til å fastsette og kreve inn bidrag, da vil Nav sende brev til far med ønske om inntektsopplysninger. 

Kan han  ikke dokumenterer inntekt kan Nav stipulere en inntekt.

Har han hus og bil tar nav pant i eiendelene dersom gjelden blir for stor- de kan også anmelde, men det tar tid.

Bidragsgjelden er rentefri . 

 

Takk for saklig innlegg! 

Jeg har sendt søknad om bidragsforskudd, flott at det er digitalt nå. 😊

Bidrag er fastsatt for lenge siden,forresten. Problemet er at det ikke er noen synlig inntekt å tvangsinnkreve av. 

Det ble nevnt pant i eiendeler da jeg snakket med navi ja.

 

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for saklig innlegg! 

Jeg har sendt søknad om bidragsforskudd, flott at det er digitalt nå. 😊

Bidrag er fastsatt for lenge siden,forresten. Problemet er at det ikke er noen synlig inntekt å tvangsinnkreve av. 

Det ble nevnt pant i eiendeler da jeg snakket med navi ja.

 

Anonymkode: e2a87...b3c

Så bra du er i kontakt med Navi!

 

Håper du har fått meldt fra til skatteetaten også nå :) Dette skal du se ordner seg etter hvert :)

Anonymkode: ca5bc...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for saklig innlegg! 

Jeg har sendt søknad om bidragsforskudd, flott at det er digitalt nå. 😊

Bidrag er fastsatt for lenge siden,forresten. Problemet er at det ikke er noen synlig inntekt å tvangsinnkreve av. 

Det ble nevnt pant i eiendeler da jeg snakket med navi ja.

 

Anonymkode: e2a87...b3c

MÅ legge til at ting tar tid med NAVI.. min var selvstendig næringsdrivende og har en bidragsgjeld på ca 500 000.  Men hver gang de tok pant i eiendelene hans- så betalte han inn en sum, slik måtte NAVI begynne helt på nytt igjen med nye krav etc .. i dag er alle barna mine over 20 år og dersom han skulle betale inn noe vil det gå direkte til de. ( det for bli deres sparekonto fra meg dersom det kommer noe ;-) ) 
Så vær forbredt på å klare alt alene!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, xinnia skrev:

MÅ legge til at ting tar tid med NAVI.. min var selvstendig næringsdrivende og har en bidragsgjeld på ca 500 000.  Men hver gang de tok pant i eiendelene hans- så betalte han inn en sum, slik måtte NAVI begynne helt på nytt igjen med nye krav etc .. i dag er alle barna mine over 20 år og dersom han skulle betale inn noe vil det gå direkte til de. ( det for bli deres sparekonto fra meg dersom det kommer noe ;-) ) 
Så vær forbredt på å klare alt alene!

Vil tro det skjer her og,slik at mesteparten av pengene går rett til barnet. 

Takk for innspill! :)

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, xinnia skrev:

MÅ legge til at ting tar tid med NAVI.. min var selvstendig næringsdrivende og har en bidragsgjeld på ca 500 000.  Men hver gang de tok pant i eiendelene hans- så betalte han inn en sum, slik måtte NAVI begynne helt på nytt igjen med nye krav etc .. i dag er alle barna mine over 20 år og dersom han skulle betale inn noe vil det gå direkte til de. ( det for bli deres sparekonto fra meg dersom det kommer noe ;-) ) 
Så vær forbredt på å klare alt alene!

Håper virkelig at disse barna vil ikke ha noe som helst å gjøre med den drittsekk av en far. 

Anonymkode: c5047...cc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2017 den 17.11, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjennomtenkte og patetiske dere menn er som snor dere unna ansvaret. Far må bidra med sin del i barnets liv, sånn er det bare! Voks opp, ta ansvar! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 12.56, hocane skrev:

Det er ikke poenget mitt. Hvis du i utgangspunktet ikke ville ha barn og ikke har gått på pillen og i tillegg gitt f i om mannen brukte kondom eller ikke så har du drete deg ut bigtime.

Så ja her ser jeg på det som din feil. Du kunne ha unngått en graviditet, men gjorde det ikke på grunn av idioti. Så nei, jeg mener ikke at en mann burde betale barnebidrag her.

Heldigvis for samfunnet og alle de uskyldige barna, så er det ikke "jeg mener" fra Hocane som teller. Din mening vil aldri telle og ha noen betydning i saken, heldigvis.

Alle menn som ikke ønsker barn, bør sikre seg mot uønskede graviditeter og ikke satse på at kvinnen tar ansvaret. Tar ikke mannen ansvar og evt steriliserer seg eller bruker kondom, får han regne med at sjansen for graviditet er tilstede, og det kan bety at han vil ende opp med å betale. Så ta ansvar, menn, og slutt å syte.

Anonymkode: a002c...376

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri sittet stille og sett på at barnefaren jobbet svart og snodde seg unna sitt soleklare forsørgeransvar for sitt eget barn. Det provoserer meg skikkelig å bare tenke på en så sleip mann. Han er ikke skikkelig mann, han er en sleip svekling.

Meld han til Skatteetaten og la han få på pukkelen! Arbeidsgiveren hans er ikke et hår bedre og bør meldes, de også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis for samfunnet og alle de uskyldige barna, så er det ikke "jeg mener" fra Hocane som teller. Din mening vil aldri telle og ha noen betydning i saken, heldigvis.

.

Anonymkode: a002c...376

Ikke vær så sikker på det. Flere og flere menn begynner å våkne opp for det kvinneorienterte maktovergrepet som begås mot menn i hele den vestlige verden, og vi har et stort demografiskifte der det blir flere og flere alenemødre og flere og flere barnløse menn som gjør at det vil bli et betydelig antall menn som faktisk ikke finner seg i å være henvist som cash cows for kvinner som tror at forsørgeransvaret er noe annet ansvar enn deres eget, om de tvinger gjennom graviditeter mot menns vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Uffda skrev:

Ikke vær så sikker på det. Flere og flere menn begynner å våkne opp for det kvinneorienterte maktovergrepet som begås mot menn i hele den vestlige verden, og vi har et stort demografiskifte der det blir flere og flere alenemødre og flere og flere barnløse menn som gjør at det vil bli et betydelig antall menn som faktisk ikke finner seg i å være henvist som cash cows for kvinner som tror at forsørgeransvaret er noe annet ansvar enn deres eget, om de tvinger gjennom graviditeter mot menns vilje.

Menn har et større ansvar mtp graviditet, fordi dere i teorien kan gjøre kvinner gravide hver dag. Hvis dere ikke vil ha barn - ikke ligg med folk dere ikke stoler på, bruk kondom og/eller steriliser dere. Begge som har sex er klar over risikoen, og fordi det er kvinners kropp som blir gravid, så står de med retten til å bestemme utfallet ved en graviditet. Menn som er med å sette et liv ut i verden må hjelpe til økonomisk, punktum. Sånn er loven, og sånn er det, og det er faens meg rettferdig. 

 

Anonymkode: e38e1...fa6

Endret av Edie
Ryddet for brukerdebatt. Edie, mod.
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aptdaemon
På 22.5.2017 den 17.11, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Hva med barna som han tydeligvis gir fullstendig blanke i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Uffda skrev:

Ikke vær så sikker på det. Flere og flere menn begynner å våkne opp for det kvinneorienterte maktovergrepet som begås mot menn i hele den vestlige verden, og vi har et stort demografiskifte der det blir flere og flere alenemødre og flere og flere barnløse menn som gjør at det vil bli et betydelig antall menn som faktisk ikke finner seg i å være henvist som cash cows for kvinner som tror at forsørgeransvaret er noe annet ansvar enn deres eget, om de tvinger gjennom graviditeter mot menns vilje.

GUD BEDRE, hva er du for et menneske..

Anonymkode: 7f67b...190

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...