Gå til innhold

Far nekter å betale bidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bidraget er fastsatt av nav.

Far jobbet tidligere hvitt,men jobber nå svart. Han sier selv at han jobber i alle fall,men nav sier han ikke er registrert med inntekt hverken fra lønn eller fra dagpenger.

Bidraget kan altså ikke tvangsinnkreves da han står med 0 i inntekt. 

Selv mener han at han ikke skal betale/han har ikke fått regning/han betaler mat når han har samvær og det får holde.

 

Samvær har han hatt to ganger i år,en overnatting hver gang.

Bidrag ikke betalt på 2 år. Det er på 1500kr i mnd,så er ikke all verden.

 

Men hva gjør jeg da? Det er så råttent å bare forvente at jeg skal ta alt av utgifter. 

Håpe at han en gang vil få seg en vanlig jobb? Nav kan ikke hjelpe stort,de sier de sjekker stadig vekk for å se om han har inntekt. 

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingaborga

Meld ifra om at han jobber svart (vet ikke om det er til skatteetaten eller politiet), slik at han blir tvunget til å jobbe "hvitt" og dermed har lønn barnebidrag kan regnes ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Nav har fastsatt og/eller innkrever bidraget, så kan du søke om bidragsforskudd. 

Anonymkode: 81267...709

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingaborga skrev:

Meld ifra om at han jobber svart (vet ikke om det er til skatteetaten eller politiet), slik at han blir tvunget til å jobbe "hvitt" og dermed har lønn barnebidrag kan regnes ut fra.

Da er jeg redd helvete bryter løs

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingaborga skrev:

Meld ifra om at han jobber svart (vet ikke om det er til skatteetaten eller politiet), slik at han blir tvunget til å jobbe "hvitt" og dermed har lønn barnebidrag kan regnes ut fra.

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Haha enig med deg. Jeg er kvinne selv, men hadde aldri valgt å melde i fra og ødelegge forholdet til far for 1500 kr ekstra i månenden. Det må da vel finnes andre løsninger for TS. 

PS; ikke legg alle kvinner under samme kam. Finnes noen få oppegående kvinner også ;)

Anonymkode: 3d5b4...bd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav kan ta av utbetalingene hans og sette over til deg, har lest litt om det før. 
Forhør deg med nav, da staten i praksis skal sørge for at folk dekker utgiftene sine. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke har skattbar inntekt gjør ikke automatisk at han ikke er bidragsdyktig.

Bidrag skal settes etter INNTEKTSEVNE. Han kan ikke bare si opp jobben sin og tro at hans ANSAVAR forsvinner av den grunn.

Du må be Nav om å skjønnsmessig fastsettelse av bidrag. At han ikke mottar dagpenger engang får det jo til å skurre. Med 0 kr i inntekt så kan ikke han noe bosted engang, kanskje han egentlig ikke har noen sted å ha samvær med barna på??

 

Og du søker om bidragsforskudd.

Gi skatteetaten beskjed om at han, og hans arbeidsgiver driver med ulovlig virksomhet., tipsing kan skje anonymt.

Anonymkode: ca5bc...4ec

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan skrev:

Nav kan ta av utbetalingene hans og sette over til deg, har lest litt om det før. 
Forhør deg med nav, da staten i praksis skal sørge for at folk dekker utgiftene sine. :) 

Men de kan vel ikke det når han jobber svart? Er mye kontantutbetalinger,tror jeg..

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Så du mener at å livnære seg på å jobbe svart, er greit, og samtidig benytte seg av godene ellers gir. slik som helse? 

Faen, jeg har ikke ord for hvor lite gjennomtenkte og patetiske mennesker som deg er, som mener det er greit at vi andre skal jobbe og skatte for å ha gratispasasjerer. 

Anonymkode: 2c5df...fa0

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de kan vel ikke det når han jobber svart? Er mye kontantutbetalinger,tror jeg..

Anonymkode: e2a87...b3c

Og hvis han står oppført uten inntekt og tydligvis har litt lav moral (mtp manglende bidragsvilje), så mottar han garantert en eller annen form for ytelse fra Nav. Da bør bidraget trekkes i denne. Søk om bidragsforskudd, så sørger Nav for at du får det du har krav på og at gjelden blir krevet inn.   

Anonymkode: 81267...709

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis han står oppført uten inntekt og tydligvis har litt lav moral (mtp manglende bidragsvilje), så mottar han garantert en eller annen form for ytelse fra Nav. Da bør bidraget trekkes i denne. Søk om bidragsforskudd, så sørger Nav for at du får det du har krav på og at gjelden blir krevet inn.   

Anonymkode: 81267...709

Har søkt om bidragsforskudd nå,burde gjort det for lenge siden. :) 

I følge nav innkreving får han ingenting fra dem. Ringer vel noen bjeller da,kanskje..

Anonymkode: e2a87...b3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har søkt om bidragsforskudd nå,burde gjort det for lenge siden. :) 

I følge nav innkreving får han ingenting fra dem. Ringer vel noen bjeller da,kanskje..

Anonymkode: e2a87...b3c

Mente: i følge nav innkreving får han ingenting fra nav.

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de kan vel ikke det når han jobber svart? Er mye kontantutbetalinger,tror jeg..

Anonymkode: e2a87...b3c

De kan ta av utbetalinger han får av nav, aka, de øker utbetalingene hans for å dekke kostnadene hans.
Er slik det funker for alle andre i Norges land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

De kan ta av utbetalinger han får av nav, aka, de øker utbetalingene hans for å dekke kostnadene hans.
Er slik det funker for alle andre i Norges land

Han får ikke noe fra nav. Jobber svart..

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han får ikke noe fra nav. Jobber svart..

Anonymkode: e2a87...b3c

Nav er likevel økonomisk ansvarlig, for slike ting. 
Vet ikke så mye om det, men er sikker slik som den barneordningen i slike tilfeller. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 1500 han skylder for hver måned i to år. Nesten 40 000kr.

Skal ikke melde ham,men synes det er spesielt at du mener kvinner er patetiske etter dette innlegget..

hilsen ts

Anonymkode: e2a87...b3c

Det synes han etter hvert eneste innlegg :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt om bidragsforskudd nå,burde gjort det for lenge siden. :) 

I følge nav innkreving får han ingenting fra dem. Ringer vel noen bjeller da,kanskje..

Anonymkode: e2a87...b3c

Nav er en diiiger organisasjon med stort arbeidspress, så du kan ikke nødvendigvis regne med at det skal "ringe noen bjeller" 

Hvis mannen jobber svart, så svindler han velfedsstaten, du har altså plikt til å melde ifra! Det kan du gjøre anonymt, han har null bevis for atdu er den som meldte ifra,  det er nok flere enn deg som vet han jobber svart. 

Ellers så kan han tro at nav fant det ut på egenhånd. 

Selvfølgelig skal du ha barnebidrag fra far! Det er like mye hans barn å forsørge

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha enig med deg. Jeg er kvinne selv, men hadde aldri valgt å melde i fra og ødelegge forholdet til far for 1500 kr ekstra i månenden. Det må da vel finnes andre løsninger for TS. 

PS; ikke legg alle kvinner under samme kam. Finnes noen få oppegående kvinner også ;)

Anonymkode: 3d5b4...bd5

Skikkelig oppegående virker du! :fnise: *Å skjære alle over én kam.

Det er pliktig å betale bidrag, denne mannen er åpenbart en dårlig far i tillegg til en patetisk figur av en mann!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...