Gå til innhold

Hva liker du minst å få i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe du innerst inne tenker at "dette kommet jeg aldri til å bruke", men smiler og takker lell?

Anonymkode: 359d6...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt klær jeg ikke liker, som ikke kan byttes. Og veldig store smykker med mye dilldall. Hater å bruke det. Et enkelt smykke er det eneste jeg gidder å gå med.

Anonymkode: 08ffd...6cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- pyntegjenstander (jeg liker ikke nips og graps, og det er sjelden de som gir har samme smak som meg. Så da sitter jeg der og føler meg forpliktet til å ha stående fremme stygge ting som jeg i tillegg oppfatter som rot)

- selvlagde ting. Som ullsokker i klø-garn, gensre som ikke passer spesielt godt, duker (jeg bruker aldri duker...) osv

Anonymkode: 2afcb...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndklær, rett og slett fordi jeg har mer enn nok og ikke får plass til flere i skapet nå.
Stygg blomstervase som ikke kunne byttes.
En haug med kjøkkenutstyr fra Joseph Joseph - er ment å stå framme på benken og ta opp unødig plass der, har glorete farger, er upraktisk fordi det liksom skal være «dekorativt», og jeg har stort sett det jeg trenger fra før.

Jeg takker høflig likevel. De som har gitt det har gjort det i beste mening, det er jeg helt sikker på.  
 

Anonymkode: d4ac5...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin. Jeg drikker aldri vin eller annen type alkohol. De fleste tror at en vinflaske er en bankers gave. 

Bilder og pynt folk forventer at du skal ha framme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomster

Vin

Såpe/bodylotionsett

Olje/krydder

 

Anonymkode: b80bb...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store ting som tar plass! Som pyntegjenstander og kjøkkenting... Småtterier man ikke liker eller har bruk for er ihvertfall ikke til bry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg i hvert fall ikke liker.
F.eks politisk bok, ting som er rosa, eller en pose kaffe. Kunne like godt klapset meg i tryne. ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpe, bodylotion, håndkrem (bruker bare faste merker, så det er ok om jeg får dem. Men det gjør jeg aldri)

Sjokolade, for det spiser jeg ikke.

Te, for det drikker jeg ikke.

Takker pent da, er jo kjekt at noen synes man er verd en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- klær (de passer nesten aldri og er sjelden noe jeg liker. Unntak er hjemmestrikkede plagg)

- dusjsåper, aromaer, hudkrem/rens osv. Bruker faste merker og viker aldri fra dem, så gaver blir sjelden brukt og ender som regel i søpla. 

- smykker/øredobber/ringer og annet dilldall. Det bruker jeg aldri så det hoper seg opp før det blir solgt eller går i bosset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster. De bare dør. Tar plass. Drysser. ( ja jeg er jævlig dårlig på å stelle blomster)

Ligge på sykehuset nå og blir liggende en stund og ser for meg at det vil komme mange buketter etterhvert. Men gi meg noe annet. Jeg blir mer glad for en eventursjokolade til ti kroner enn en en dyr bukett. Sjokolade er i det minste godt

Anonymkode: fcd23...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hudpleieprodukter, smykker, pyntegjenstander. 

Anonymkode: 4c71a...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver hvor det er tydelig at giver kun har kjøpt noe for å kjøpe noe, ikke fordi det var en tanke bak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal en gi da... ? Ingenting.  Virker jo som det er lett å trå feil når en kaffepose er som ett slag i fjeset, og te er i kategorien over det VERSTE en kan få, sammen med sjokolade og blomster. Sukk.

Anonymkode: df89e...047

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal en gi da... ? Ingenting.  Virker jo som det er lett å trå feil når en kaffepose er som ett slag i fjeset, og te er i kategorien over det VERSTE en kan få, sammen med sjokolade og blomster. Sukk.

Anonymkode: df89e...047

Jeg gir bare ting som lett kan byttes av mottaker, i butikkjede som er der de bor (så de ikke må reise lange veier for å få byttet..), i en type butikk som selger masse rart så de enten lett kan bytte i noe de faktisk liker, eller få et gavekort som de kan bruke for å kjøpe en gave til noen andre en annen gang.  Da gjør det jo ikke så mye om man bommer. 

Anonymkode: 2afcb...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal en gi da... ? Ingenting.  Virker jo som det er lett å trå feil når en kaffepose er som ett slag i fjeset, og te er i kategorien over det VERSTE en kan få, sammen med sjokolade og blomster. Sukk.

Anonymkode: df89e...047

Haha jeg tenkte nøyaktig det samme! :fnise:

Har aldri sett for meg at å få en gave er som å få et slag i fjeset. Man skal visst vokte seg vel for hva man gir i gave forstår jeg. 

Anonymkode: 0e7a4...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Sånne gavepakninger med parfyme eller kremer eller noe sånt. Så upersonlig! Typ sånne fra cubus ol. 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa.

Jeg hater at fremmede står og knar og knøvler på meg og at jeg må ligge halvnaken på en flat benk. Jeg får vondt i ryggen av å ligge sånn flatt, og jeg hater at fremmede driver og knar på meg. Fysioterapi har jeg måttet lide meg gjennom hundre timer av opp gjennom, men jeg ble ikke noe mere vant til den knaingen fordet. Kan ikke fordra det.

Ser ikke helt at sånne ansiktsmasker og klineri man får på spa har noen påviselig effekt på huden heller, det er bare tull for å koste penger.

Fylte år for litt siden, og da var det en venninne som heldigvis kom på tanken på å spørre hva jeg ønsket meg før hun kjøpte noe. "Hva med SPA?" "Neitakk, ikke noe for meg".....Hadde jeg fått det, hadde jeg aldri benyttet meg av gaven.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...