Gå til innhold

Transport fra Heathrow til London


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Silje92 skrev:

Jeg tar den alltid ellers, men ikke fra flyplassen av den enkle grunn at det tar lang tid 😊 fordelen er at det er billigere. 

Jeg og tar t-banen mye i London, men aldri med bagasje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GulSol

Som førstegangs i London ville jeg aldri satt meg på tuben med en haug bagasje, uten å være mentalt forberedt og uten noen som kan hjelpe meg.  Bare flyplassen på Heathrow (eller var det Gatwick?) ga meg fullstendig sjokk, den er gigantisk og har flere etasjer, tusenvis av mennesker over alt.

Ta toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, GulSol skrev:

Som førstegangs i London ville jeg aldri satt meg på tuben med en haug bagasje, uten å være mentalt forberedt og uten noen som kan hjelpe meg.  Bare flyplassen på Heathrow (eller var det Gatwick?) ga meg fullstendig sjokk, den er gigantisk og har flere etasjer, tusenvis av mennesker over alt.

Ta toget.

Hvorfor mener du det er enklere å ta toget? TS vil fremdeles ha med bagasje, flyplassen vil fremdeles være full av mennesker, det må fremdeles kjøpes billett og finnes riktig tog. Det er ingen forskjell av betydning mellom tube og tog.

Anonymkode: 9947d...1d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Når man går på t-banen på Heathrow og skal reise inn til sentrum går man som regel på et tomt eller relativt tomt tog, siden første statsjon for reisen er Heathrow. Så at det skal være så fryktelig vanlig å ikke få sitteplass er jeg kritisk til. 

Saken er ganske enkel. Man kan gjerne ha egne preferanser på dette spørsmålet. Men man må vokte seg litt mot å dytte egne preferanser over på andre som rene sannheter. Det gir ingen mening å råde andre i absolutt forstand til ikke å ta t-banen fra Heathrow. Piccadilly Line er en veldig grei t-bane som drar forbi drøssevis av hoteller som typiske nordmenn bor på, og for noen kan det være et utmerket valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjetil E skrev:

Jeg og tar t-banen mye i London, men aldri med bagasje.

Jeg tar også banen rundt i London, men til/fra flyplassen synes jeg det det ble veldig knotete med stor koffert 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg ikke har vært tydelig nok hos enkelte her må dere merke dere dette: spørsmålet dreide seg om turen Heathrow og inn til sentrum, ikke om man tar banen ellers i London 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GulSol
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det er enklere å ta toget? TS vil fremdeles ha med bagasje, flyplassen vil fremdeles være full av mennesker, det må fremdeles kjøpes billett og finnes riktig tog. Det er ingen forskjell av betydning mellom tube og tog.

Anonymkode: 9947d...1d0

Fordi det er enklere. Tuben inneholder hundrevis av stressa folk i trange, rare undergrunner med hundrevis av trapper i. Toget er over bakken, og de fleste har vært på en togstasjon og kan dermed orientere seg litt rundt der enklere enn om du er clueless på tube liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GulSol skrev:

Fordi det er enklere. Tuben inneholder hundrevis av stressa folk i trange, rare undergrunner med hundrevis av trapper i. Toget er over bakken, og de fleste har vært på en togstasjon og kan dermed orientere seg litt rundt der enklere enn om du er clueless på tube liksom.

Toget er også under bakken på Heathrow.

Anonymkode: e1e12...536

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i London en rekke ganger, men forrige gang jeg var der fikk jeg øynene opp for uber! Det er genialt. På heathrow får du kjapt skyss og det tar ca 30-45 min inn til byen. Vi betalte 34£ bort og 39£ tilbake (fra paddingtonområdet). Til syvende og sist vil det koste dere det samme å dele en uber som å ta ekspresstog, hvor dere attpåtil må bytte tog og gå fra endestasjon til hotell, mens uber tar dere direkte til hotellet! Opplevde det veldig trygt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med å ta t-banen fra Heathrow. Det går ikke raskt, men det er et godt og billig alternativ. Har heller aldri opplevd å ikke få sitteplass fra flyplassen, det går t-baner hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-5-24 den 11.34, Overrasket skrev:

Når man går på t-banen på Heathrow og skal reise inn til sentrum går man som regel på et tomt eller relativt tomt tog, siden første statsjon for reisen er Heathrow. Så at det skal være så fryktelig vanlig å ikke få sitteplass er jeg kritisk til. 

Saken er ganske enkel. Man kan gjerne ha egne preferanser på dette spørsmålet. Men man må vokte seg litt mot å dytte egne preferanser over på andre som rene sannheter. Det gir ingen mening å råde andre i absolutt forstand til ikke å ta t-banen fra Heathrow. Piccadilly Line er en veldig grei t-bane som drar forbi drøssevis av hoteller som typiske nordmenn bor på, og for noen kan det være et utmerket valg. 

Enig i dette. Synes folk overdriver hvor ille tuben er. Ja, det blir litt bæring av bagasje dersom man skal bytte linje inne i London, men de fleste som har normal helse vil klare seg bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...