Gå til innhold

Transport fra Heathrow til London


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to personer som skal til London for første gang om noen uker, og vi lander på Heathrow. Vi skal bo på St. Giles Hotel, i nærheten av Oxford Street visstnok. Hva er den beste og billigste måten for oss å komme oss inn til London på? Og hvor kan dette evt. forhåndsbestilles? 

Takk for svar!

Anonymkode: d95dc...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste gang jeg reiste via Heathrow holdt de på å koble til the Tube. 

Så jeg tipper du bare tar undergrunnsbanen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heathrow expressen? Opplevde det som enklest og minst tidkrevende :P

Anonymkode: b6e15...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-bane er absolutt billigst. Heathrow Express går kanskje litt fortere, men neppe så mye siden T-banen fra flyplassen ikke går så langt fra hotellet. Det finnes billettautomater til begge deler på flyplassen.

Anonymkode: e1e12...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er to personer som skal til London for første gang om noen uker, og vi lander på Heathrow. Vi skal bo på St. Giles Hotel, i nærheten av Oxford Street visstnok. Hva er den beste og billigste måten for oss å komme oss inn til London på? Og hvor kan dette evt. forhåndsbestilles? 

Takk for svar!

Anonymkode: d95dc...2a2

Det jeg har gjort (har bodd på St Giles en rekke ganger) er og ta Heathrow connect. (Lokaltog som bruker 15 min lenger tid enn Heathrow express. Men er langt billigere enn expressen. Til Paddington og så taxi derifra. Da det er trangt og slitsomt å skulle dra bagasje på t-banen. Selv om det er noe ekstra plass til bagasje på t-banen til Heathrow så skal du ha litt flaks for å finne en ledig. Særlig på vei tilbake. Husk og at på de aller fleste t-banestasjoner må du gå i en eller flere trapper og da synes ihvertfall jeg at det er slitsomt å dra bagasjen.

Vet ikke om du flyr med BA eller SAS, flyr du med SAS kommer du til T2 derifra har Heathrow connect avgang. Kommer du derimot med BA så kommer du til T5, da tar du isåfall Heathrow express Gratis til T2 og bytter til Heathrow connect der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kjetil E skrev:

Det jeg har gjort (har bodd på St Giles en rekke ganger) er og ta Heathrow connect. (Lokaltog som bruker 15 min lenger tid enn Heathrow express. Men er langt billigere enn expressen. Til Paddington og så taxi derifra. Da det er trangt og slitsomt å skulle dra bagasje på t-banen. Selv om det er noe ekstra plass til bagasje på t-banen til Heathrow så skal du ha litt flaks for å finne en ledig. Særlig på vei tilbake. Husk og at på de aller fleste t-banestasjoner må du gå i en eller flere trapper og da synes ihvertfall jeg at det er slitsomt å dra bagasjen.

Vet ikke om du flyr med BA eller SAS, flyr du med SAS kommer du til T2 derifra har Heathrow connect avgang. Kommer du derimot med BA så kommer du til T5, da tar du isåfall Heathrow express Gratis til T2 og bytter til Heathrow connect der.

Har du da bestilt billetter til Heathrow Connect og taxi på forhånd?

Anonymkode: d95dc...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du da bestilt billetter til Heathrow Connect og taxi på forhånd?

Anonymkode: d95dc...2a2

Heathrow connect tror jeg ikke du for kjøpt på forrhånd. Selges på stasjonen. Taxi plukker du bare opp rett utenfor tog stasjonen. Skal du ha taxi fra hotellet så bare si fra consiergen så går han ut døra og kaller inn taxi. Enkelte ganger så har jeg skullet på noe grytidlig før t-bane nettet åpnet og da har jeg kvelden i forrveien snakket med consiergen så har han ordnet slik at taxi da har plukket meg opp til det tidspunkt jeg har ønsket. Men dette har kun vært de ganger hvor jeg skulle avsted lenge før hanen galer for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste er å ta t-banen, men da risikerer du å måtte stå på hele turen, noe vi måtte sist. Ikke noe problem om man er ung og sprek, men et lite obs. Heathrow Connect funker bra, men Express er jo deilig da, selv om det er dyrest.

Anonymkode: bf10e...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta banen!!! Jeg har vært i London mange ganger, tatt både banen og toget fra Heathrow.  Endte med å bruke år og dag for å komme inn til byen i tillegg til at jeg måtte stå. Ta toget, det går fortere og er mye diggere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Rett valg kommer an på reisefilosofi og endelig destinasjon i London sentrum.

T-banen fungerer helt greit for tålmodige og avslappede reisende som ikke stresser på tur. Det er billig, og uansett veldig praktisk for alle som bor i nærheten av Piccadilly Line, da spesielt i South Kensington. 

Expresstoget fungerer for reisende som gjerne bruker ekstra penger på ekstra komfort, har dårlig tid, ikke takler å sløse tid på reise eller bor i nærheten av Paddington Station.

Billetter til mellomløsningen Heathrow Connect kan man kjøpre på www.gwr.com

 

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder tidsbruk må man også ta hensyn til at Heathrow Connect bare går hver halvtime mandag - lørdag og hver time på søndag. T-banen går hvert 10. minutt og Heathrow Express hvert 15. minutt.

Anonymkode: e1e12...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silje92 skrev:

Ikke ta banen!!! Jeg har vært i London mange ganger, tatt både banen og toget fra Heathrow.  Endte med å bruke år og dag for å komme inn til byen i tillegg til at jeg måtte stå. Ta toget, det går fortere og er mye diggere 😀

Eh, nei, det tar ikke år og dag, det tar ca 45 minutter, avhengig av hvor du skal i sentrum. Toget tar deg bare til Paddington, og med mindre du har hotell rett i nærheten tar det fort vel så lang tid som tuben når du regner inn tid til å finne og reise med taxi, evt. tube videre fra Paddington.

2 timer siden, Overrasket skrev:

Rett valg kommer an på reisefilosofi og endelig destinasjon i London sentrum.

T-banen fungerer helt greit for tålmodige og avslappede reisende som ikke stresser på tur. Det er billig, og uansett veldig praktisk for alle som bor i nærheten av Piccadilly Line, da spesielt i South Kensington. 

Expresstoget fungerer for reisende som gjerne bruker ekstra penger på ekstra komfort, har dårlig tid, ikke takler å sløse tid på reise eller bor i nærheten av Paddington Station.

Billetter til mellomløsningen Heathrow Connect kan man kjøpre på www.gwr.com

 

 

Jepp, og om man har en Piccadilly Line-stasjon i nærheten av hotellet går det faktisk fortere med tube enn det gjør når man regner sammen tiden toget tar og transport videre fra Paddington, så man sparer faktisk ikke tid med mindre man bor tett ved Paddington. :P 

Anonymkode: 580cc...73d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei, det tar ikke år og dag, det tar ca 45 minutter, avhengig av hvor du skal i sentrum. Toget tar deg bare til Paddington, og med mindre du har hotell rett i nærheten tar det fort vel så lang tid som tuben når du regner inn tid til å finne og reise med taxi, evt. tube videre fra Paddington.

Jepp, og om man har en Piccadilly Line-stasjon i nærheten av hotellet går det faktisk fortere med tube enn det gjør når man regner sammen tiden toget tar og transport videre fra Paddington, så man sparer faktisk ikke tid med mindre man bor tett ved Paddington. :P 

Anonymkode: 580cc...73d

TS skal til St Giles og vil da uansett måtte bytte, siden Picadilly line ikke går til Tottenham court road. Og de gamle og ganske slitte t-banestasjonene i London er et slit med bagasje opp og ned trapper og inn og ut av mer eller mindre fullstappa vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei, det tar ikke år og dag, det tar ca 45 minutter, avhengig av hvor du skal i sentrum. Toget tar deg bare til Paddington, og med mindre du har hotell rett i nærheten tar det fort vel så lang tid som tuben når du regner inn tid til å finne og reise med taxi, evt. tube videre fra Paddington.

Jepp, og om man har en Piccadilly Line-stasjon i nærheten av hotellet går det faktisk fortere med tube enn det gjør når man regner sammen tiden toget tar og transport videre fra Paddington, så man sparer faktisk ikke tid med mindre man bor tett ved Paddington. :P 

Anonymkode: 580cc...73d

45 min å stå? Nei takk 😉 gjort det før, aldri igjen. Tar 45 min akkurat om du er heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Silje92 skrev:

45 min å stå? Nei takk 😉 gjort det før, aldri igjen. Tar 45 min akkurat om du er heldig :)

Du har bare stått i 45 minutter en gang? Du må leve et veldig beskyttet liv på vestkanten.

Anonymkode: e1e12...536

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Kjetil E skrev:

TS skal til St Giles og vil da uansett måtte bytte, siden Picadilly line ikke går til Tottenham court road. Og de gamle og ganske slitte t-banestasjonene i London er et slit med bagasje opp og ned trapper og inn og ut av mer eller mindre fullstappa vogner.

Nå svart ikke jeg TS, da, men den som påstod at det tar "år og dag" med tuben til sentrum, noe det ikke gjør.

10 timer siden, Silje92 skrev:

45 min å stå? Nei takk 😉 gjort det før, aldri igjen. Tar 45 min akkurat om du er heldig :)

At du har stått én gang betyr ikke at man alltid må gjøre det :roll:, jeg har tatt tuben til/fra Heathrow mange ganger, og aldri opplevd å måtte stå.

Igjen, kanskje ikke så relevant for TS, men veldig dumt å gi inntrykk overfor andre som vurderer tube at det er sååå problematisk, for det stemmer bare ikke.

Anonymkode: 580cc...73d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå svart ikke jeg TS, da, men den som påstod at det tar "år og dag" med tuben til sentrum, noe det ikke gjør.

At du har stått én gang betyr ikke at man alltid må gjøre det :roll:, jeg har tatt tuben til/fra Heathrow mange ganger, og aldri opplevd å måtte stå.

Igjen, kanskje ikke så relevant for TS, men veldig dumt å gi inntrykk overfor andre som vurderer tube at det er sååå problematisk, for det stemmer bare ikke.

Anonymkode: 580cc...73d

Jeg tar den alltid ellers, men ikke fra flyplassen av den enkle grunn at det tar lang tid 😊 fordelen er at det er billigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har bare stått i 45 minutter en gang? Du må leve et veldig beskyttet liv på vestkanten.

Anonymkode: e1e12...536

Haha vestkanten what 😂? Det er jo ikke noe problem å stå, men en time er litt kjipt ihjelklemt blant folk. Hva er poenget med å være usakelig?

Jeg foretrekker å ta toget inn til byen, da må jeg da vel få lov til? 

Jeg reiser med kollektiv hele tiden jeg😉

Endret av Silje92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå svart ikke jeg TS, da, men den som påstod at det tar "år og dag" med tuben til sentrum, noe det ikke gjør.

At du har stått én gang betyr ikke at man alltid må gjøre det :roll:, jeg har tatt tuben til/fra Heathrow mange ganger, og aldri opplevd å måtte stå.

Igjen, kanskje ikke så relevant for TS, men veldig dumt å gi inntrykk overfor andre som vurderer tube at det er sååå problematisk, for det stemmer bare ikke.

Anonymkode: 580cc...73d

Nåja har tatt t-banen mye i London og generell erfaring er at i hovedsak må man stå. Og med bagasje, hvis du ikke har et sterkt ønske om at bagasjen din skal stå utenfor din rekkevidde så må du stå hvis du ikke er så heldig å få tak i en av de plassene som er akkurat der det er ekstra plass til bagasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...