Gå til innhold

Stebarn som klager på klesvasken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke hjemme akkurat nå, men skal sjekke det senere i dag. Jeg fant dette på apoteket etter ett tips fra min mor.. Men dette produktet fungerer ikke noe særlig

Anonymkode: 4797e...1cf

ok. men det kunne og burde du ha skrevet for lenge siden, det er ikke så vanskelig og eller lang tid å si, jeg må sjekke når jeg kommer hjem når man blir spurt flere ganger. 

Anonymkode: 99465...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er stor nok til å vaske klærne selv. Det eneste som var "feil" var nok settingen, der han allerede følte seg angrepet. Rettmessig eller ikke, tenåringer har lett for å føle det slik. Han har uansett ingen rett til å snakke til deg på den måten.  Det handler ikke om dynamikken mellom dere, men at man ikke kaller *noen* sånne ting. 

Involver far. Sønn bør lære seg å vaske klær selv, men der må far være med som et forbilde. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok. men det kunne og burde du ha skrevet for lenge siden, det er ikke så vanskelig og eller lang tid å si, jeg må sjekke når jeg kommer hjem når man blir spurt flere ganger. 

Anonymkode: 99465...4df

Går du inn for å være tverr og vanskelig? Du har virkelig klørne ute mot TS. At stesønnen klager på klesvasken, kaller stemor idiot og lat reagerer du ikke på. Men at hun sier at han kan vaske egne klær virker det som at du syns var nærmest uhørt og stemor er problemet. Det er helt normalt at barn hjelper til med husarbeid, iallefall når de er så gamle. 

Og når hun svarer på at hun ikke husker navnet på skyllemiddelet så var jaggu med det også feil. For hun svarte ikke det tidsnok i debatten, enda hun tok seg tid til å svare andre i debatten. Du tror kanskje ikke det kan ha noe med at de svarte på hva TS lurte på :klaske:

Anonymkode: 94db7...6a7

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ser jo på anonymkoden at det var du skrev det, hvorfor nekter du å svare den brukeren om noe så enkelt om hva middelet heter på apotekekt?

Det er ikke så vanskeli og ei tidskevende, og det gjør at jeg tenker at du er vanskelig person, og da  også ovenfor guttungen.

Anonymkode: 99465...4df

 

Jeg har svart....

Anonymkode: 4797e...1cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går du inn for å være tverr og vanskelig? Du har virkelig klørne ute mot TS. At stesønnen klager på klesvasken, kaller stemor idiot og lat reagerer du ikke på. Men at hun sier at han kan vaske egne klær virker det som at du syns var nærmest uhørt og stemor er problemet. Det er helt normalt at barn hjelper til med husarbeid, iallefall når de er så gamle. 

Og når hun svarer på at hun ikke husker navnet på skyllemiddelet så var jaggu med det også feil. For hun svarte ikke det tidsnok i debatten, enda hun tok seg tid til å svare andre i debatten. Du tror kanskje ikke det kan ha noe med at de svarte på hva TS lurte på :klaske:

Anonymkode: 94db7...6a7

jeg er ikke den opprinnelige brukeren som spurte,jeg reagerte på at TS ble spurt to ganger og ikke ville svare på ett så enkelt spørsmå, men alle andre spørsmålene. Men nå har hun jo svart og vi får navnet ikveld

Trenger hun deg til snakke for henne og forsvare henne?

Anonymkode: 99465...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke den opprinnelige brukeren som spurte,jeg reagerte på at TS ble spurt to ganger og ikke ville svare på ett så enkelt spørsmå, men alle andre spørsmålene. Men nå har hun jo svart og vi får navnet ikveld

Trenger hun deg til snakke for henne og forsvare henne?

Anonymkode: 99465...4df

Beklager, altså.. Jeg svarte i feil rekkefølge.. Skal aldri gjenta seg.. Herregud! :alice:

Anonymkode: 4797e...1cf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart....

Anonymkode: 4797e...1cf

ja,og det innlegget du siterte nå,kom likt med ditt svar, så hva er poenget ditt?

 

Anonymkode: 99465...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner om en slik ond stemor.  Ikke rart han klikker. Hadde flyttet ut om jeg var han.

Anonymkode: fed5e...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Hadde kjørt en vaskemaskinrens jeg. 

Har brukt kun parfymefritt produkter i en årrekke,de tar alt av lukt i alle typer tekstiler.

Sikkert ikke så kult for en 16-åring å gå rundt og stinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke den opprinnelige brukeren som spurte,jeg reagerte på at TS ble spurt to ganger og ikke ville svare på ett så enkelt spørsmå, men alle andre spørsmålene. Men nå har hun jo svart og vi får navnet ikveld

Trenger hun deg til snakke for henne og forsvare henne?

Anonymkode: 99465...4df

Hun hadde jo svart at hun kjøpte det på apoteket, kan vel ikke være så vanskelig å finne ut av om det er så viktig for den som stilte spørsmålet.

Og nei, TS trenger helt sikkert ikke noe forvarer. Og svare for seg har hun jaggu med gjort, men det er tydeligvis ikke godt nok for deg. Den personen som stilte spørsmålet opprinnelig virker som hun har slått seg til ro med at hun får svar når TS kommer hjem. Men du virket så innmari på hugget, og jeg reagerte på det, derfor svarte jeg deg.

Anonymkode: 94db7...6a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kjøper egne klær.. Han får borteboerstipend, fordi det er meningen at han skal bo på hybel (som han har gratis pga. familie) i ukene, men velger å bo hjemme.. de bruker han på diverse..

Anonymkode: 4797e...1cf

Dette får meg til å reagere igjen, som foreldre så bidrar dere altså indirekte til at sønnen vokser opp og lærer at det er greit å lure til seg penger og bruke dem på andre ting enn de er tiltenkt?

Og så lurer jeg på hva som skjer når skolen/lånekassen/andre finner ut av dette og han blir krevd tilbake de pengene han ikke har rett til å få som stipend fordi han faktisk bor hjemme?

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du inn for å være tverr og vanskelig? Du har virkelig klørne ute mot TS. At stesønnen klager på klesvasken, kaller stemor idiot og lat reagerer du ikke på. Men at hun sier at han kan vaske egne klær virker det som at du syns var nærmest uhørt og stemor er problemet. Det er helt normalt at barn hjelper til med husarbeid, iallefall når de er så gamle. 

Anonymkode: 94db7...6a7

Mine barn og andres som blir sinna og svarer i sinne kan fint si ting de kanskje ikke mener, at han er stesønn og gjør det er ikke verre eller bedre, men som foreldre har man faktisk ansvar for hele kommunikasjonen og når man som mor i en slik setting velger å selv bli grinete og usakelig kan man altså ikke vente at tennåringen som er proppet med hormoner og annen utagering som normale teens er proppet med tar jeg egentlig hans svar med en klype salt. Spesielt siden TS skrev at de har et godt forhold ellers.

Alle tennåringer bør en eller annen gang opponere mot sine foresatte, det er sunt. En foresatt bør være voksen nok til ikke å svare med samme mynt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde jo svart at hun kjøpte det på apoteket, kan vel ikke være så vanskelig å finne ut av om det er så viktig for den som stilte spørsmålet.

Og nei, TS trenger helt sikkert ikke noe forvarer. Og svare for seg har hun jaggu med gjort, men det er tydeligvis ikke godt nok for deg. Den personen som stilte spørsmålet opprinnelig virker som hun har slått seg til ro med at hun får svar når TS kommer hjem. Men du virket så innmari på hugget, og jeg reagerte på det, derfor svarte jeg deg.

Anonymkode: 94db7...6a7

Nå er det du som gjør det vanskelig, vi har fått svar nå. Hva med å legge den "diskusjonen" død. 

Anonymkode: 99465...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det du som gjør det vanskelig, vi har fått svar nå. Hva med å legge den "diskusjonen" død. 

Anonymkode: 99465...4df

"deg

Anonymkode: 99465...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det du som gjør det vanskelig, vi har fått svar nå. Hva med å legge den "diskusjonen" død. 

Anonymkode: 99465...4df

Du stilte spørsmål, jeg svarte. Det er normalt og jeg vil påstå, forventet, i en diskusjon. Men jeg er enig i at vi kan legge ballen død nå.

Anonymkode: 94db7...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carrot skrev:

Dette får meg til å reagere igjen, som foreldre så bidrar dere altså indirekte til at sønnen vokser opp og lærer at det er greit å lure til seg penger og bruke dem på andre ting enn de er tiltenkt?

Og så lurer jeg på hva som skjer når skolen/lånekassen/andre finner ut av dette og han blir krevd tilbake de pengene han ikke har rett til å få som stipend fordi han faktisk bor hjemme?

 

Mine barn og andres som blir sinna og svarer i sinne kan fint si ting de kanskje ikke mener, at han er stesønn og gjør det er ikke verre eller bedre, men som foreldre har man faktisk ansvar for hele kommunikasjonen og når man som mor i en slik setting velger å selv bli grinete og usakelig kan man altså ikke vente at tennåringen som er proppet med hormoner og annen utagering som normale teens er proppet med tar jeg egentlig hans svar med en klype salt. Spesielt siden TS skrev at de har et godt forhold ellers.

Alle tennåringer bør en eller annen gang opponere mot sine foresatte, det er sunt. En foresatt bør være voksen nok til ikke å svare med samme mynt..

enig

Anonymkode: 99465...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til TS; Jeg synes det er rart at du ikke tar mer tak i problemet for å finne en løsning slik at klærne ikke lukter vondt. Virker som du har ansvar for klesvask i familien, og han er en del av familien selv om han er stebarn. (Hvilken relevans har det for saken at han er stebarn?)

Jeg har aldri hørt om en ungdom som våkner opp en dag og begynner å handle inn eget vaskemiddel eller vaske egne klær. Det er den voksne i familien som har ansvar for opplæring.

Hvis du ikke aner hva som kan løse lukt-problemet, kan du poste et spm på kg :danse:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du minner om en slik ond stemor.  Ikke rart han klikker. Hadde flyttet ut om jeg var han.

Anonymkode: fed5e...f4a

Herregud skjerp deg anonym. Har du ikke noe bedre å gjøre en mandagsformiddag enn å spy ut slike ting? Tror ikke du er så særlig mye bedre selv. 

Du tørr jo ikke å vise navnet ditt en gang, så kan ikke tro at du er så tøff i trynet som du virker som. 

Anonymkode: cb7a5...f87

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstøy vasker jeg kun med Milo og på 30 grader. Det er tross alt bare svette som skal vaskes vekk og litt sand. Jeg driver med sykling og har aldri noen lukt av klærne, men så får de henge å tørke etter bruk også da og ikke i en klump på gulvet eller i en skittentøykurv.

Til vanlige klær vasker jeg med forvask og veldig lite vaskemiddel i kamrene. For mye vaskemiddel lager sur lukt i klærne. For mye skyllemiddel skaper irritasjon i nesen.

Anonymkode: e5dd9...7b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem: ønsket velduftende tøy, men ville ikke bruke skyllemiddel eller parfyme. Jeg har blandet sammen vann og lavendelolje (ca 15 dråper i en halvlitersflaske), og bruker det som skyllemiddel. Resultatet er tøy med en svak duft av lavendel. Mulig man også kan tilsette dette i vanlig skyllemiddel uten parfyme. 

 

Når det er sagt, synes jeg ikke at stesønnen din har noe han skulle sagt. Han får tåle at du gjør det på din måte, eller vaske tøyet selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...