Gå til innhold

Hvorfor er mennesker så forferdelige mot hverandre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det vanlig at mennesker mobber hverandre? Hvorfor er det vanlig med utestenging og baksnakking? Hvorfor eksisterer det krig? Hvorfor tar folk og voldtar? Kort sagt, hvorfor er mennesker så forferdelige mot hverandre?

Anonymkode: b180a...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke. Stolthet? Sinne? Frustrasjon? Behov for oppmerksomhet og behov for å kontrollere?

Men baksnakking er litt annerledes enn krig og å voldta..

Når jeg er i en ny gruppe, baksnakker jeg konsekvent aldri. Det er så deilig å ha helt rent mel i posen, og vite at jeg ikke har gjort noe feil. :) Tilogmed når noen begynner å grave etter konflikter, så sier jeg ikke noe negativt, men uttaler meg saklig og konstruktivt. Det gjør underverker på mitt stressnivå.

Jeg merker at de som baksnakker baksnakker meg, og dermed ødelegger de for seg selv. Slarving og negativitet ødelegger mest for den som baksnakker selv, fordi man ødelegger mellommenneskelige forhold ikke bare med den man baksnakker, men med de man baksnakker til. Det er mao ingen som stoler på en som baksnakker, for alle vet at de blir selv baksnakket av samme personen.

 

Anonymkode: feae9...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vanlig at mennesker mobber hverandre? Hvorfor er det vanlig med utestenging og baksnakking? Hvorfor eksisterer det krig? Hvorfor tar folk og voldtar? Kort sagt, hvorfor er mennesker så forferdelige mot hverandre?

Anonymkode: b180a...337

Mennesker er en dyreart. Vi er rovdyr rett og slett. Noen slemme, noen snille. Hvorfor kan være mange ulike grunner til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...