Gå til innhold

Finn.no og prising


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finn.no stedet for å bli lurt?

jeg trenger en skjæremaskin og fant en på finn til 700 kr. Grei pris tenkte jeg, kontaktet fyren og han var så klart glad for å selge. Jeg undersøker merket og finner ut at maskinen er 40 år gammel, og burde være på museum. Den selges på nett i andre land for bare noen få hundrelapper.

en annen gang kjøpte jeg en sykkel for 800 kr som knapt var brukbar. Følte meg lurt i ettertid, det er en sånn kjip følelse. Skulle aldri sagt ja, men selgeren plasserte den godt inn på tomta mi. Vanskelig å si nei da.. Hva er det med folk som prøver å lure andre?

Anonymkode: 6009a...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo fritt frem å sette priser på Finn, og det fleste andre steder i samfunnet.

De fleste som prøver å selge ting på Finn setter jo prisen så høyt som mulig. Har man flaks så får man solgt. Hvis ikke setter de fleste ned prisen litt etter hvert.

Dessuten er det jo lov å prute, det er jo litt av spillet. Men det er også viktig å vite hva man vil og ikke la andre lede en til noe man ikke ønsker.

 

Hva som er rett pris er også vanskelig å si. Det som er søppel for noen, er en skatt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stan skrev:

Det er jo fritt frem å sette priser på Finn, og det fleste andre steder i samfunnet.

De fleste som prøver å selge ting på Finn setter jo prisen så høyt som mulig. Har man flaks så får man solgt. Hvis ikke setter de fleste ned prisen litt etter hvert.

Dessuten er det jo lov å prute, det er jo litt av spillet. Men det er også viktig å vite hva man vil og ikke la andre lede en til noe man ikke ønsker.

 

Hva som er rett pris er også vanskelig å si. Det som er søppel for noen, er en skatt for andre.

Når jeg legger ut ting der, så er jeg ikke interessert i å bruke energi på pruting i en travel hverdag med jobb og familie, selv om jeg innser at man gjerne må prute for å få prisen rettferdig.. Selv, om jeg så kjøper jeg en seng ny til 1000 og den er på salg til 500, så selger jeg den for 250. Hvorfor skulle noen ønske å kjøpe en brukt seng til 500 kr når man får den ny til samme prisen? Det synes jeg ikke er noe fair. :)

 

 

Anonymkode: 6009a...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye på finn, da jeg liker å kjøpe brukt. Men er svært sjelden jeg finner noe.

Skulle kjøpe sykkel til sønnen min på 9 år, de fleste sykler lå ute til 1500-2000 kr, da var de brukt i 3 år, av et barn, og fullpris 3000 kr. Sønnen min ville ikke kunne bruke den i 3 år, så fant ut at jeg måtte jo bare kjøpe ny.

Og nå leter jeg etter slagbenk og sofa. Men prisene er jo alt for høye. Så og på priser på apple tv, men siden de hadde kampanje på den nå, så var det billigere å kjøpe ny enn brukt. Synes folk skal ha alt for mye, for sine brukte ting. Eneste er at for 5 år siden, fikk jeg en flott solid spisestue med skjenk til 1500 kr. Så innimellom kommer man over bra ting. Men ser jo og, at selger noen, noe til en fornuftig pris, så er det ofte solgt innen 5 min.

Anonymkode: 6399c...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg legger ut ting der, så er jeg ikke interessert i å bruke energi på pruting i en travel hverdag med jobb og familie, selv om jeg innser at man gjerne må prute for å få prisen rettferdig.. Selv, om jeg så kjøper jeg en seng ny til 1000 og den er på salg til 500, så selger jeg den for 250. Hvorfor skulle noen ønske å kjøpe en brukt seng til 500 kr når man får den ny til samme prisen? Det synes jeg ikke er noe fair. :)

 

 

Anonymkode: 6009a...259

Det er jo mange grunner til å selge ting på Finn.

Jeg selger mest ting vi ikke lengre har bruk for. Sjekker omtrentlig pris på Finn, og legger med litt over snittet til å begynne med.

Ofte har jeg fått solgt til mye høyere priser enn tilsvarende ting ligger ute med på Finn. De som har sett annonsen min, må også ha sett de andre annonsene og de lavere prisene. Da føler jeg ikke at jeg lurer folk. Ofte er det også veldig hast å få kjøpt tingen, så da regner jeg med at det er andre faktorer enn pris som er viktigst.

Andre tinge er mer vanskelig å få solgt. Noen ting legger jeg jo også ut for å slippe å kjøre på dynga. Men også der viser erfaring at om prisen legges for lavt så vil ikke folk ha det. Men om man så senker prisen, da øker populariteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å be om bilder dersom det ikke er bilde av varen i annonsen.

Men er det ikke bilde er det et dårlig tegn. Tenker på maskinen du mente burde vært på museum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...