Gå til innhold

Dere som går 1-2 times tur hver dag


Eplemos

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Dere som går lange turer hver dag, har dere god tilgang på turløyper etc.? Kjører dere et sted og går tur? Og går dere samme tur hver dag, eller varierer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har turterreng rett utenfor døra, og varierer med hvor jeg går. Kjører også ca. en gang i uken et annet sted for å få enda mer variasjon, kjører ikke så langt.

Anonymkode: 19db1...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke det nå lenger nei (bygging), men blir mye å kjøre avgårde 3 ganger om dagen hver dag... har hunder som skal luftes.

Anonymkode: 57a01...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en tursti rett i nærheten som vi bruker ganske mye, men den er ikke lang nok til å gå mer enn en halvtimes tid, så vi går mye utenfor den på vanlige veier. Vi har to ruter vi veksler mellom, og kjører ikke andre steder for å gå tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele Grønliåsen over veien fra huset mitt, og Sørmarka over E6'en, 15 min unna. Hender jeg kjører ned til Svartskog og går tur der også. Om vinteren hender det at vi drar helt til Hurdal for å stå på ski i gode, lange løyper.

Anonymkode: fcdeb...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, men tett inntill Oslomarka og kan bare spasere rett inn i herligheten og gå i timesvis. Vi har et par favorittløyper -  det er jo ikke sååå mye man får variert når man starter i samme punktet hver gang. Men hun får nok variasjon gjennom kurs, turgruppe på et annet sted, helgeturer til hytter og turer til sentrum/andre steder i marka. Jeg tenkte faktisk på dette i går, da hun baksa rundt i lyngen med en stor stokk langt inni skauen: at det ville være mye mer slitsomt å aktivisere henne nok dersom vi ikke hadde så fint turterreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hverdagene blir det samme ruta hver dag. Har funnet meg en rundløype i nabolaget som tar ca 1 time og er 4 km. Blanding av vei/gangsti og gjennom et par skogholdt. 

Anonymkode: ea53a...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varier turene mellom småturer i nabolaget og byen og langturer i skogen. 

Har uendelige turmuligheter i skogen rett utenfor døra mi nesten, bruker 1 min på å gå til skogen. 

Går som regel 2 timer pr dag. I hverdagene blir de fordelt på flere mindre turer,  mens i helgene blir det gjerne 1 tur på 2 timer og resten av dagen er de i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i byen, uten bil, så blir mye til at vi vandrer rundt fra park til park og stopper for å ta en kaffe og litt vann om vi har gått lenge. Tar sjeldent kollektiv opp i turområdene, er så mange andre hunder der oppe så min blir helt stressmaskin og vil hilse og lukte og markere på alt og alle.

Anonymkode: c1f1e...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor 2 km fra turløype i skog, så hverdagsturen går dit, men kjører ut til annen turløype rundt vann et par ganger i uka for avveksling.

Varierer også med å kjøre til tur langs havet og en topptur flere ganger i mnd.  

Anonymkode: 82a09...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

 

Anonymkode: 8109f...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

 

Anonymkode: 8109f...93a

Det er jo tross alt båndtvang, da.

Anonymkode: 483e8...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

 

Anonymkode: 8109f...93a

Kan ikke svare for andre enn meg selv, men våre hunder går løse hver dag.

Anonymkode: 57a01...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke svare for andre enn meg selv, men våre hunder går løse hver dag.

Anonymkode: 57a01...798

Nettopp, så bra-:) De er heldige

Anonymkode: 8109f...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

 

Anonymkode: 8109f...93a

Hunder som går tur i skogen får brukt både kroppen og hjernen, selv i bånd. En hund er ikke et menneske, og får stimuli av så mye mer enn sosialisering. For noen er sosialisering med andre hunder ikke bra for dem, fordi det blir for mye inntrykk på en gang og de blir stresset.

Anonymkode: 864e1...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor med et fjell som har en populær tursti. Men for å variere kjører vi gjerne til andre fjell/turplasser, alt mellom 10-30 min kjøretid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

 

Anonymkode: 8109f...93a

Her jeg bor har vi dessverre ikke hundepark tilgjengelig :( 

Jeg har derimot ganske stor inngjerdet hage som hundene bruker mye tid i. Der hestene står er det også inngjerdet slik at hundene kan fjase løs der når det ikke er for mye "trafikk" på området :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2017 den 4.22, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

 

Anonymkode: 8109f...93a

Ingen fare her, min hund er løs hver eneste dag hele året. I vinterhalvåret uten båndtvang løper hun løs i skogen hver dag, og om sommeren får hun løpe på inngjerdede områder.

Men jo, det hjelper stort at det er i skog. Å la hunden sulle rundt i langline i skogen en time eller to er da mye mer stimulerende enn å gå til en park og løpe 15 minutter. Men jeg er enig i at hunder bør få løpe løse så ofte som mulig.

Anonymkode: fcdeb...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/25/2017 den 4.22, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene her har store hundeparker tilgjengelig?

Der de får gå løs, leke , sosialisere etc??

Trist at hunder kun får gå i bånd,  tuslende rundt.  Hjelper ikke at det er i skog. 

Anonymkode: 8109f...93a

Jeg forsøker alltid å finne et sted hun kan gå løs, hun går alltid løs i skogen utenom båndtvangen, ellers bruker jeg langline. Bryter båndtvangen av og til også. Hater hundeparker, blir så ofte bråk der.

Anonymkode: 19db1...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...