Gå til innhold

Stygg som gutt vs stygg som jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
7 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Hæ, alle menn? Jeg snakker om alle kvinner jeg. :laugh: Så skal det sies at jeg dumper ikke, jeg ghoster.

Hva er å ghoste noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Det berører trådstartens tema. 

Sitat

Og hva definerer du som suksess?

Eksempelvis en som blir rik, gjør karriære osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er stygg som gutt er du fucked.  Om du er jente derimot, kan du rette opp veldig mye med sminke.  Ser ganske mange jenter som ser helt jævlige ut når de er usminket, mens de som sminket ser ganske bra ut.   

Tanker?

Anonymkode: 9fbce...3f0

Er du stygg som gutt har det ingenting å si. Kvinner ser etter personlighet.

Er du stygg som kvinne er livet ditt over. All verdien din ligger i utseende.

En mann kan også kle seg bra,ha god hygiene osv. Det er IKKE noe kvinner har enerett på liksom..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet om mange menn som får damer fordi de er snille, uavhengi av utseende. Er mye man kan gjøre for å se sunn ut uansett. Så lenge man er liberal, ikke dømmende, snill, omsorgsfull og har mye kjærlighet å gi - så ligger de godt ann. Det er disse "nice guys" gutta som tror de er snille so sliter - de som er dømmende, ikke viser respekt, snakker ned om andre mennesker og deres valg og som ikke er åpne for at de selv kan ta feil, det er uattraktivt så det holder

Anonymkode: 3eaf0...741

De er cucks, altså beta bitches for damer som gir og gir og aldri får.Det er faktisk nice guys du nevner, de blir utnyttet av andre kvinner for å få det som de vil. Så jeg tror ikke det er noe god deal for en mann å være dørmatten for en dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Studier som viser kvinner bryr seg mindre utseendet enn menn er basert på kvinners egenrapportering av hva de tror de selv vil ha.

 Nyere studier som ser på hva kvinner faktisk gjør viser at kvinner går like mye etter utseende

 

Eastwick and finkel 2008 f.eks

Du kan se en forelesning om temaet av Robb Willer ved UC Berkeley(rangert 2. i verden i psykologi)  her: Han nevner som du sier at tidligere studier feilaktig har indikert at kvinner er mindre opptatt av utseendet

Det er litt søkt å bruke en to timer lang forelesning som kilde? Når det er sagt tyder vel nyere forskning (feks Do Men and Women Exhibit Different Preferences for Mates? A Replication of Eastwick and Finkel (2008) Selterman, Dylan F ; Chagnon, Elizabeth ; Mackinnon, Sean P (2015)) på at "(...) the association between physical attractiveness and romantic interest was also larger for men than for women". Det foreligger med andre ord ikke godt nok datagrunnlag for falsifisere en påstand om at menn er mer interessert i utseende enn kvinner. 

Anonymkode: aece3...23d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Da er du heldig, men for de fleste er det dessverre ikke sånn

Tja... Heldig og heldig. Holdninger mot andre menneskers utseende er ofte noe man kan velge selv :) 

Anonymkode: 1e77a...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Hermine Grang skrev:

ror ikke jeg kan huske å ha sett en person jeg vil betrakte som stygg.

Wow, du kan ikke seriøst mene dette. Det er det mest politisk korrekte svaret jeg har sett på lenge.

Selvsagt har du sett en stygg person i livet ditt hvis du virkelig er 100 % ærlig

Endret av hocane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snuppi skrev:

Hva er å ghoste noen?

Tror ikke han svarer..

Anonymkode: 1776c...188

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han svarer..

Anonymkode: 1776c...188

Er det å ignorere vedkommende da eller? Jeg følte meg plutselig så gammel nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hermine Grang skrev:

Tror ikke jeg kan huske å ha sett en person jeg vil betrakte som stygg. Alle kan i tillegg påvirke utseendet sitt. Hygiene, kosthold, hårklipp, osv

I tillegg til å smile og oppføre seg bra som påvirker hvordan en blir oppfattet. 

Ikke at utseende betyr alt eller trenger å bety noe.

Enig. Utrolig stygg ting å si om andre også. Men de gangene jeg har syns en person var "stygg", så har de vært meget stygge på innsiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stygg både med og uten sminke. Håpløst.

Anonymkode: fd6f9...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er direkte stygg. Men noen kan være mindre pen/kjekk. For meg så kommer kjekkheten innenfra. Har han positiv utstråling,  oser av selvtillit (ikke "høypåsegselvdust") med hint av sjarme, godhet og snill, er han golden :) Pluss at hygiene og holde seg velkledd (les: hele klær, ikke narkomanstil)/velstelt er veldig viktig. Om han har litt pappakropp gjør ingenting :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke at noen av dem nødvendigvis har det enkelt. Det er nok ganske individuelt og hvilke forutsetninger man har. For eksempel vil det ikke være like lett for alle menn å få høyere status osv. Virker som mange her har en "der er bare å"-holdning. Noe det nødvendigvis ikke er. 

I tillegg synes jeg det er litt rart at argumentet; "uansett hvor stygg en kvinne er så er det alltid en mann som vil ha sex med henne" blir brukt som bevis på at det er enklere for såkalte stygge kvinner. Hvorfor skal evnen til å skaffe seg tilfeldig sex gjøre livet enklere for disse kvinnene? Hva med ønsket om å finne seg en partner som er glad i henne og begjærer henne? Vil påstå at det er viktigere enn evnen til å få seg et knull. 

Ikke tror jeg sminke gjør livet lettere heller. Javel, så kan man sminke seg og skjule stygg hud for eksempel, men det er begrenset hvor mye man kan forandre ansiktet sitt. Man skal også kunne vise seg med sminke foran en kjæreste og da hjelper det lite at man kan skjule og fremheve enkelte trekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør påstå at det er litt verre å være "stygg" mann i dagens samfunn. Også menn blir vurdert på utseende, i større grad enn i før (og i tillegg kommer fortsatt den sosioøkonomiske vurderingen av han, det er ikke borte selv om menn nå i større grad også blir vurdert på utseende.)Grunnen er at det fortsatt forventes at menn skal ta initiativet, og med det må man fremstå som bedre enn sine konkurrenter, noe mindre pene menn har mindre grunnlag for å klare. Lista for menn blir stadig høyere, noe den økende barnløsheten for menn indikerer. 

Anonymkode: 4ad42...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stygg både med og uten sminke. Håpløst.

Anonymkode: fd6f9...097

Samme her. Pluss at innsiden ikke er stort bedre så jeg er komplett sånn sett.

Anonymkode: 77bdd...1fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt søkt å bruke en to timer lang forelesning som kilde? Når det er sagt tyder vel nyere forskning (feks Do Men and Women Exhibit Different Preferences for Mates? A Replication of Eastwick and Finkel (2008) Selterman, Dylan F ; Chagnon, Elizabeth ; Mackinnon, Sean P (2015)) på at "(...) the association between physical attractiveness and romantic interest was also larger for men than for women". Det foreligger med andre ord ikke godt nok datagrunnlag for falsifisere en påstand om at menn er mer interessert i utseende enn kvinner. 

 

 

Anonymkode: aece3...23d

Kom den ikke direkte inn på tema? Jeg satt den på ca rett sted. Det er fra berkeley, 2.plass i verden på psykologi. Professor diskuterer tema

Det er ingen grunnlag til å tro at kvinner legger mindre fokus på utseendet i praksis da variansen bare kommer frem i studiet basert på kvinners selvrapportering, ikke i faktisk oppførsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21. mai 2017 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Tenker det er flere måter en mann kan veie opp for uheldig utseende enn en kvinne kan. 

En mann kan gjøre seg attraktiv i større grad enn kvinner gjennom å være morsom, smart, spesiell eller ha mye penger. Dette er ting som kan endres og som kan oppnås med arbeid. Et flott utseende kan ikke lett skaffes.

En mann som ikke har noe spesielt bra utseende, men har god jobb, får seg lett nye venner og er omgjengelig og grei kan faktisk gjøre det veldig bra på datingmarkedet.

Anonymkode: a8740...047

Men en stygg mann vil aldri kunne bli fysisk attraktiv for kvinner. En kvinne vil aldri virkelig tenne på eller bli fysisk tiltrukket av en stygg mann. Vi kvinner blir ikke kåte på stygge menn, det er biologisk umulig for oss. 

Anonymkode: d47e9...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva man er ute etter. 

Stygg gutt med god personlighet ute etter sex = glem det 

Stygg gutt med god personlighet ute etter forhold = Kan gå bra

Stygg jente med god personlighet ute etter sex = Går som oftest bra

Stygg jente med god personlighet ute etter forhold = Må treffe den rette, men da sitter det også.

 

Kjekk gutt med dårlig personlighet ute etter sex = Får seg noe

Pen dame med dårlig personlighet ute etter sex = Får seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Kom den ikke direkte inn på tema? Jeg satt den på ca rett sted. Det er fra berkeley, 2.plass i verden på psykologi. Professor diskuterer tema

Det er ingen grunnlag til å tro at kvinner legger mindre fokus på utseendet i praksis da variansen bare kommer frem i studiet basert på kvinners selvrapportering, ikke i faktisk oppførsel

Selvfølgelig er det ikke sånn at alle studier på kjønn og betydning av partners utseende er selvrapporteringsstudier. Faktisk har forskere som for eksempel David Wilson funnet nøyaktig samme resultat under eksperimentelle vilkår. Så joda, en påstand om at menn bryr seg mer om utseende enn kvinner er godt fundamentert i vitenskapen.

Anonymkode: aece3...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 19.24, Sykkelkopp skrev:

 

Jeg kan være enige i at kvinner bryr seg like mye om utseende som menn, kanskje mer egentlig, men at man kanskje bryr seg på en litt annen måte. Jeg er i grunn veldig kresen (vi skrev med hverandre litt tidligere i tråden, jeg som nevnte Stallone osv.), men når jeg sier at utseende ikke er så viktig for meg mener jeg egentlig at et pent utseende ikke er så viktig for meg, så egentlig blir det veldig feil formulert fra min side, for jeg bryr meg absolutt om utseende. For min del er selve utstrålingen også en del av utseende, abstrakt i det minste. De fleste menn jeg ser på gaten syntes jeg ikke er kjekke, og det er jo egentlig ganske ille å si.

Det er jo ikke slik at jeg tenker at de er stygge, men rett og slett at jeg ikke føler noen tiltrekning. Jeg har nok alltid vært en person som følger "instinktene" mine litt for mye, og selv om første inntrykket kan endre seg så klart, så pleier det som oftest å stemme. Så jeg er nok veldig "AWALT" når det kommer til slike ting, men når jeg først er med en mann så er jeg virkelig denne mannen sin og har null interesse for andre menn, selv om han skulle være rikere og kjekkere etc. Så i det minste drviver jeg ikke med treklatring ;) 

Anonymkode: 84296...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...