Gå til innhold

Stygg som gutt vs stygg som jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du er stygg som gutt er du fucked.  Om du er jente derimot, kan du rette opp veldig mye med sminke.  Ser ganske mange jenter som ser helt jævlige ut når de er usminket, mens de som sminket ser ganske bra ut.   

Tanker?

Anonymkode: 9fbce...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg kan huske å ha sett en person jeg vil betrakte som stygg. Alle kan i tillegg påvirke utseendet sitt. Hygiene, kosthold, hårklipp, osv

I tillegg til å smile og oppføre seg bra som påvirker hvordan en blir oppfattet. 

Ikke at utseende betyr alt eller trenger å bety noe.

Endret av Hermine Grang
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er flere måter en mann kan veie opp for uheldig utseende enn en kvinne kan. 

En mann kan gjøre seg attraktiv i større grad enn kvinner gjennom å være morsom, smart, spesiell eller ha mye penger. Dette er ting som kan endres og som kan oppnås med arbeid. Et flott utseende kan ikke lett skaffes.

En mann som ikke har noe spesielt bra utseende, men har god jobb, får seg lett nye venner og er omgjengelig og grei kan faktisk gjøre det veldig bra på datingmarkedet.

Anonymkode: a8740...047

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk helt akseptabelt med menn som trener, bleker/farger håret, bruker linser, tar skjønnhetsoperasjoner, bleker tenner, kler seg etter fasong, bruker hudpleieprodukter, tilogmed bruker ekstra tykke skosåler for et par cm ekstra.

Og det finnes en rekke stiler for menn der sminke er helt innafor også, fra godt/metal til "white trash". 

Tipper dessuten at det i løpet av få år vil være helt mainstream med sminkede gutter ellers også. 

 

Når det er sagt, så har både menn og kvinner veldig mye å spille på annet enn utseende, både når det gjelder partnermarkedet og ellers i livet. Og da er det mange av kortene som er sterkere for menn enn for kvinner. En mann har større muligheter til å imponere en kvinne ved å ha god inntekt, høy utdanning og lignende enn omvendt, da menn er mye mer opptatt av at kvinnen skal være pen/ung/fruktbar/velstriglet/bruke hauger av penger på utseendet.

Anonymkode: 5044a...9c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er flere måter en mann kan veie opp for uheldig utseende enn en kvinne kan. 

En mann kan gjøre seg attraktiv i større grad enn kvinner gjennom å være morsom, smart, spesiell eller ha mye penger. Dette er ting som kan endres og som kan oppnås med arbeid. Et flott utseende kan ikke lett skaffes.

En mann som ikke har noe spesielt bra utseende, men har god jobb, får seg lett nye venner og er omgjengelig og grei kan faktisk gjøre det veldig bra på datingmarkedet.

Anonymkode: a8740...047

Kvinner kan heldigvis også bli attraktive pga personligheten. :)

Endret av Hermine Grang
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende er ikke alt. En mann kan i større grad bli attraktiv gjennom andre arenaer enn det en kvinne kan. Dette gjelder for eksempel utdanning/karriere og sosial status. Det å være familieorientert er noe som også mange kvinner verdsetter blant, men for kvinner er det nesten en forventning at man skal være det. Men det er klart, at begge kjønn kan heve seg gjennom personlighet og utstråling. 

Og se rundt deg. Se så mange forskjellige mennesker i ulike fasonger og med ulike karaktertrekk være i et forhold, og dette gjelder for begge kjønn. Det er mange som kanskje blir ansett som litt uheldige med utseende som også er i et forhold. I lengden er det andre faktorer som betyr mest. 

Anonymkode: cc3db...03c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir mer og mer vanlig at gutter sminker seg. Dessuten kan du fokusere masse på å være snill og morsom siden det uansett er personligheten som teller mest. De kjekke kan oppføre seg som små tissefanter i begynnelsen men de blir jo avslørt og dumpet når personligheten ikke matcher utseendet.

Anonymkode: 2ea3b...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er flere måter en mann kan veie opp for uheldig utseende enn en kvinne kan. 

En mann kan gjøre seg attraktiv i større grad enn kvinner gjennom å være morsom, smart, spesiell eller ha mye penger. Dette er ting som kan endres og som kan oppnås med arbeid. Et flott utseende kan ikke lett skaffes.

En mann som ikke har noe spesielt bra utseende, men har god jobb, får seg lett nye venner og er omgjengelig og grei kan faktisk gjøre det veldig bra på datingmarkedet.

Anonymkode: a8740...047

Enig i dette. Det påstås jo ofte at kvinner har det så mye greiere enn menn fordi kvinner "alltid" kan finne en mann som er "desperat" nok til å ville ligge med dem. Problemet er jo at tilgjengelighet på sex knapt kan sees på som et privilegium. Å finne en partner, derimot, blir betraktelig vanskeligere dersom man både er mindre pen og kvinne. Man trenger egentlig ikke gjøre annet enn å ta seg en gåtur for å bekrefte at mindre attraktive menn langt oftere enn mindre attraktive kvinner har en gjennomsnittlig/attraktiv partner! 

Dessuten verdsetter kvinners utseende så høyt at det er få egenskaper en "stygg" kvinne kan ha som kan gjøre opp for manglende skjønnhet. Menn derimot har en rekke teknikker de kan ta i bruk fordi samfunnet ikke i like stor grad er opptatt av utseendet deres. Derfor vil jeg påstå at det er verre å være "stygg" kvinne enn mann. 

Anonymkode: aece3...23d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er stygg som gutt er du fucked.  Om du er jente derimot, kan du rette opp veldig mye med sminke.  Ser ganske mange jenter som ser helt jævlige ut når de er usminket, mens de som sminket ser ganske bra ut.   

Tanker?

Anonymkode: 9fbce...3f0

Du kan gjøre ganske mye, men krever jobbing (som få gidder å gjøre). Nå snakker vi ikke om folk som har vært i ulykker eller fått ødelagt ansiktet sitt på noen måte, men helt normale folk.

Anonymkode: f2356...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Det påstås jo ofte at kvinner har det så mye greiere enn menn fordi kvinner "alltid" kan finne en mann som er "desperat" nok til å ville ligge med dem. Problemet er jo at tilgjengelighet på sex knapt kan sees på som et privilegium. Å finne en partner, derimot, blir betraktelig vanskeligere dersom man både er mindre pen og kvinne. Man trenger egentlig ikke gjøre annet enn å ta seg en gåtur for å bekrefte at mindre attraktive menn langt oftere enn mindre attraktive kvinner har en gjennomsnittlig/attraktiv partner! 

Dessuten verdsetter kvinners utseende så høyt at det er få egenskaper en "stygg" kvinne kan ha som kan gjøre opp for manglende skjønnhet. Menn derimot har en rekke teknikker de kan ta i bruk fordi samfunnet ikke i like stor grad er opptatt av utseendet deres. Derfor vil jeg påstå at det er verre å være "stygg" kvinne enn mann. 

Anonymkode: aece3...23d

Så klart tilgang på sex er et privilegium, det er også hoveddelen i et romantisk forhold, hvis ikke kunne man like godt bare vært venner. Hvis jeg skulle valgt mellom forholdsløs sex med jenter og sexløst forhold med en jente er det helt åpenbart hva jeg og de fleste menn ville valgt

Sex er grunnen til at mennesker finner seg en partner i stedet for å bare bo med en god venn

Det er ikke mange jenter som trenger å være stygge, godt sminke og fit kropp og de fleste er mer enn ok for alderen

For øvrig er jenter like opptatt av utseendet  til menn, om ikke mer. Jenter mener dessuten de fleste menn er under gjennomsnittlig pen. Jenter er også mer opptatt av at venninner skal mene utseendet til typen er bra. Menn bryr seg ikke like mye om det, og menn kommenterer mindre negativt om utseendet til kameraters dame

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jobbe med personligheten. Om man har en god personlighet blir man også mer fysisk attraktiv :strix:

Anonymkode: 1e77a...b65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du er stygg som gutt er du fucked.  Om du er jente derimot, kan du rette opp veldig mye med sminke.  Ser ganske mange jenter som ser helt jævlige ut når de er usminket, mens de som sminket ser ganske bra ut.   

Tanker?

Anonymkode: 9fbce...3f0

Det er også ofte slik at når en mann ser dama uten sminke for første gang og utseende forandrer seg drastisk så føler han seg lurt og alt det der. Så er det egentlig en fordel å kunne forandre utseende så mye?

Anonymkode: 1e77a...b65

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har veldig rett i dette med sminke, det hjelper og kan forandre en person mye. Men det er jo ikke noe pent med så mye sparkel at man ser at det dekker hele det opprinnelige ansiktet??!

Jeg tenker som så, er man stygg som gutt så er det egentlig ingen som bryr seg, man kan komme langt med en god personlighet fordet. Får fremdeles være med å spille fotball, og jentene i klassen snakker fremdeles til deg som et menneske.
Er man stygg som jente derimot så blir man hvisket og tisket om både fra andre gutter og andre jenter, utstøtt, mobbet pga utseende (aldri hørt en gutt bli mobbet fordi han er stygg, mere fordi han oppfører seg rart) , så jeg tror helt ærlig at stygge jenter går gjennom mer på innsiden enn det stygge gutter gjør.

Anonymkode: c5fe7...570

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Så klart tilgang på sex er et privilegium, det er også hoveddelen i et romantisk forhold, hvis ikke kunne man like godt bare vært venner. Hvis jeg skulle valgt mellom forholdsløs sex med jenter og sexløst forhold med en jente er det helt åpenbart hva jeg og de fleste menn ville valgt

Sex er grunnen til at mennesker finner seg en partner i stedet for å bare bo med en god venn

Det er ikke mange jenter som trenger å være stygge, godt sminke og fit kropp og de fleste er mer enn ok for alderen

For øvrig er jenter like opptatt av utseendet  til menn, om ikke mer. Jenter mener dessuten de fleste menn er under gjennomsnittlig pen. Jenter er også mer opptatt av at venninner skal mene utseendet til typen er bra. Menn bryr seg ikke like mye om det, og menn kommenterer mindre negativt om utseendet til kameraters dame

Dette gir ikke helt mening. Om de fleste er under gjennomsnittet vil gjennomsnittet senkes.

Anonymkode: 1e77a...b65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette gir ikke helt mening. Om de fleste er under gjennomsnittet vil gjennomsnittet senkes.

Anonymkode: 1e77a...b65

Nettopp. Men når damer rangerer menn blir de fleste rangert som under gjennomsnittlig pen om de blir bedt om å rangere på en skala eller hvor pen de mener han er i forhold til en gjennomsnittlig mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:


Jeg tenker som så, er man stygg som gutt så er det egentlig ingen som bryr seg, man kan komme langt med en god personlighet fordet. Får fremdeles være med å spille fotball, og jentene i klassen snakker fremdeles til deg som et menneske.
Er man stygg som jente derimot så blir man hvisket og tisket om både fra andre gutter og andre jenter, utstøtt, mobbet pga utseende (aldri hørt en gutt bli mobbet fordi han er stygg, mere fordi han oppfører seg rart) , så jeg tror helt ærlig at stygge jenter går gjennom mer på innsiden enn det stygge gutter gjør.

Anonymkode: c5fe7...570

Forstår at barn kan være grusomme, men de kan da være grusomme mot både jenter og gutter. Er da f.eks gutter som blir mobbet pga overvekt. 

Siden du drar opp mobbing i alderen hvor man ønsker å være med å spille fotball.

Endret av Hermine Grang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Nettopp. Men når damer rangerer menn blir de fleste rangert som under gjennomsnittlig pen om de blir bedt om å rangere på en skala eller hvor pen de mener han er i forhold til en gjennomsnittlig mann. 

Veldig rart egentlig. Selv har jeg en tendens til å synes de fleste er over gjennomsnittet, så jeg kan vel egentlig ikke klage så mye på det :fnise: Synes egentlig det er veldig vanskelig å rangere andres utseende og :P 

Anonymkode: 1e77a...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig!

Det finnes vel i utgangspunktet ingen stygge mennesker, men noen er mer heldig/uheldig med utseende en andre.

Tror faktisk det er lettere for menn. De kan gjøre seg mere attraktive med å trene, spise sundt, frisyre hår/skjegg spiller inn. Dessuten opplever jeg at hos menn blir andre kvaliteter viktigere en hos kvinner som personlighet, humor, jobb, sosial status osv. Kanskje ikke helt politisk korrekt å si. Men man ser da ofte en "pen" dame med en mindre "pen" mann. Ser sjelden eller aldri en pen mann med en mindre pen dame.

Se bare på filmer feks: Der blir ofte kvinnelige skuespillere hyret til å spille moren til en mann på samme alder eks Angelina Jolie spilte moren til Colin Farrell i filmen Alexander den store. Kvinner på 40 år får også ofte høre at de er for gamle til å spille kona til en mann som kanskje er 60. Som regel er den kvinnelige motparten mye yngre i filmer.

Å det at menn ikke fikser og trikser med utseende er bare tull.. Har plenty av kolleger og bekjente som har tatt feks enten hårtransplantsjon,  neseoperasjon, fettsuging, botox, tannregulering, farget håret, bryn og vipper, tatt solarium/spraytan, ansiktsbehandlinger, hårfjerning/voksing, operert underbitt, fjernet vorter, bruker lett makeup som farget dagkrem ol. Det er ganske vanlig i dagens samfunn.

Så har du nok av de som pumper seg fulle av anabole steroider i forfengelighetens navn.

Heldigvis er ikke utseende alt her i verden og det varer ikke evig. Men tror det er mer forventninger til at kvinner skal/bør se bra ut kontra menn.

 

 

 

 

Anonymkode: e2d28...4d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart egentlig. Selv har jeg en tendens til å synes de fleste er over gjennomsnittet, så jeg kan vel egentlig ikke klage så mye på det :fnise: Synes egentlig det er veldig vanskelig å rangere andres utseende og :P 

Anonymkode: 1e77a...b65

Da er du heldig, men for de fleste er det dessverre ikke sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende har masse å si for hvorvidt kvinner har draget, men ikke så mye å si for menn.

Leste i en undersøkelse at menn legger mest vekt på utseende når de ser etter en kvinnelig partner.

Kvinner derimot legger mer vekt på karriere, makt og selvtillit når de ser etter en partner.

Det vil si at mann som er veldig lite pen, men med karriere, makt, selvtillit, god personlighet etc- han kan være svært populær. 

En kvinne som er lite pen, vil derimot ikke kunne kompensere i samme grad med andre kvaliteter - så hun vil være upopulær. Hun kan selvfølgelig rette noe med sminke og lignende, men det er også begrenset hva sminke kan gjøre. Og de fleste andre jenter/kvinner bruker også sminke, så sminken blir ikke et konkurransefortrinn.
 

Jeg vet med meg selv at jeg ikke er den kjekkeste som finnes, sikkert rundt middels. Men jeg er smart, driver et eget firma, tjener godt, har selvtillit, har mange venner, er omsorgsfull, morsom osv. Jeg føler at jeg har kunnet velge kvinner fra øverste hylle. Nå har jeg giftet meg med en av de vakreste og snilleste kvinnene jeg vet om.
 

Det er den stygge kvinnen som er fucked, ikke den stygge mannen.

Endret av Rufino
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...