Gå til innhold

Har du fått urettmessig kjeft før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk engang veldig kjeft av en tidligere sjef, jeg kom ikke engang til orde og skjønte ikke helt hva vedkommende egentlig kjeftet om. Hun kaldte meg ustabil og dro inn andre fra privatlivet mitt.

Jeg var leder på den tiden, ble satt til å lede barnegruppe på 19 stk med bare en annen fast på avdelingen. Denne andre ville sende 19 barn sammen med oss på klink is i skogen. Jeg sa nei, det var min vurdering og at det var jeg som var lederen. Det tålte ikke den andre, fant opp mye løgner om meg og jeg ble uskjelt.

Jeg har høy utdannelse, vært i jobb hele livet, har aldri opplevd maken, i tillegg har jeg aldri blitt kalt utsabil tidligere, tvert i mot har jeg fått mye gode tilbakemeldinger, er trygg på meg selv og rolig av natur.

De ødela veldig mye for meg, det var og om gjøre og ta meg på alt, godtok ikke et nei-men maste på meg til jeg sa ja, fikk på følelsen av at de ville eie meg, når de ikke klarte å styre meg begynte de å mobbe meg ut.

Anonymkode: 9add0...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Ja, det har jeg og husker spesielt en episode da jeg var på jobb. Vi hadde ei skikkelig sur vaskedame. Hun beskyldte meg og elevene mine for å ha griset til et klasserom og ikke ryddet opp etter oss. Vi hadde ikke vært i det klasserommet den dagen. Jeg sa dette til henne og spurte om dette var en fin måte å henvende seg til meg på? Deretter sa jeg at jeg ikke liker å bli anklaget for noe som jeg ikke har gjort og kjeftet på! Dama ble bleik rundt nebbet da hun ikke var vant med å få tilbakemeldinger på oppførselen sin. Elevene syntes at dette var hysterisk morsomt.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Halldir skrev:

Om jeg har ja...!

Hvem som har kjeftet på deg, Halldir??

Anonymkode: 6c8a9...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega, som jeg heldigvis ikke arbeider sammen med lenger. Hun hadde mistet ett par hodetelefoner, og hadde lagt merke til at jeg også hadde ett par hodetelefoner. Hun mente at de jeg hadde lignet på hennes, så hun påstod at jeg hadde stjålet hennes hodetelefoner. Så hun gikk rundt og baksnakket meg, i det vide og det brede. 

Jeg overhørte henne drive med denne baksnakkingen, og konfronterte henne om dette. Hun påstod hardnakket at jeg hadde stjålet ting fra henne. Men de hodeletefonene hennes var faktisk av ett helt annet merke, enn det jeg hadde. Så hun måtte heldigvis gå med på at de hodetelefonene jeg brukte, umulig kunne være hennes.... 

Det visste seg etterhvert at hun fleire dager tidligere  hadde glemt igjen sine hodetelefoner, i bilen sin! Men selv om hun hadde funnet igjen tingene sine (og at jeg faktisk var uskyldig!) så hadde hun ikke lyst til å innrømme o venfor noen at hun hadde baksnakket meg, på grunn av noe som ikke visste seg å være sant. Så hun fortsatte å komme med påstander om jeg viss nok var en simpel liten tyv...     

Anonymkode: 7c80f...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som har kjeftet på deg, Halldir??

Anonymkode: 6c8a9...646

Det er da alt fra lærere til familien, og mye der i mellom, opp gjennom tidens gang :) Og faktisk ofte for ting jeg ikke hadde gjort eller sagt. Mulig det er derfor jeg blir over gjennomsnittet forbanna når jeg ser andre bli behandlet urettvist. Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Halldir skrev:

Det er da alt fra lærere til familien, og mye der i mellom, opp gjennom tidens gang :) Og faktisk ofte for ting jeg ikke hadde gjort eller sagt. Mulig det er derfor jeg blir over gjennomsnittet forbanna når jeg ser andre bli behandlet urettvist. Du da? :)

Ingen kjefter på meg, jeg ser så uskyldig ut :tekola:

Anonymkode: 6c8a9...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har deg hendt deg at du har fått urettmessig eller unødvendig mye pes for noe?

Anonymkode: a3ec1...2fe

Ja - noen jeg vet om er sånn hele tiden. Jeg takler ikke disse menneskene pga det. Å få pes sånn helt ut av det blå uten å ha gjort noe galt sier jævlig mye om disse forkrøpla folka. De er noen forkrøpla, degenererte, bitre grinebitere som peser andre folk. Som om ikke det er nok så belærer noen av dem folk. Som om at det er oppgaven deres å oppdra andre folk. Også blånekter de for det etterpå. Man må jo bare innse at sånne folk treffer man på en gang i blandt. Det er bestandig et rottent eple i en kurv.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg var 19 og helt nyinnflyttet (typ 2 dager siden) på studenthybel. Vi var fire som delte kjøkken, og bare jeg var ny. De andre var tredje- til femteårsstudenter. En dag, mens jeg satt og pratet med en venninne i telefonen, kom eldstemann busende rett inn på rommet mitt. Før jeg fikk sukk for meg skjelte han meg huden full for å ha brukt HANS private kaffetrakter, som sto på felleskjøkkenet, UTEN å rengjøre den etterpå. Jeg ble så overrasket over oppførselen at jeg ble nærmest stum, og bare fikk stotret fram at "Det var ikke meg." Ut igjen marsjerte han, uten så mye som et snev av beklagelse. 

Jeg angret lenge på at jeg ikke var åndsnærværende nok til å lekse opp for ham at: 

1. Man banker på og venter på svar FØR man går inn på andres rom.

2. Man SPØR om det man har tenkt å kjefte for er riktig før man setter igang med triaden sin.

3. Kjefting er ingen normal reaksjon på en såpass liten sak overfor en person man ikke kjenner. (ok, hvis det var noe som gjentok seg til det kjedelige, så kunne det vært innafor, men slik var det virkelig ikke her)

4. Jeg drakk ikke kaffe på den tiden, og hadde derfor ikke brukt trakteren. Det var en av de andre på kjøkkenet som hadde lånt den. 

5. Man sier unnskyld når man tar feil. 

Heldigvis bodde han der bare etpar måneder til, og jeg så ham aldri mer. For en kjempedust! 

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått så mye kjeft som jeg fikk da jeg jobbet i kiosk. Enkelte kunder var helt grusomme! :haar:  Husker spesielt en episode der tippemaskinen hang seg opp, og kunden skjelte meg sånn ut at jeg gråt på bakrommet etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En tidligere kollega, som jeg heldigvis ikke arbeider sammen med lenger. Hun hadde mistet ett par hodetelefoner, og hadde lagt merke til at jeg også hadde ett par hodetelefoner. Hun mente at de jeg hadde lignet på hennes, så hun påstod at jeg hadde stjålet hennes hodetelefoner. Så hun gikk rundt og baksnakket meg, i det vide og det brede. 

Jeg overhørte henne drive med denne baksnakkingen, og konfronterte henne om dette. Hun påstod hardnakket at jeg hadde stjålet ting fra henne. Men de hodeletefonene hennes var faktisk av ett helt annet merke, enn det jeg hadde. Så hun måtte heldigvis gå med på at de hodetelefonene jeg brukte, umulig kunne være hennes.... 

Det visste seg etterhvert at hun fleire dager tidligere  hadde glemt igjen sine hodetelefoner, i bilen sin! Men selv om hun hadde funnet igjen tingene sine (og at jeg faktisk var uskyldig!) så hadde hun ikke lyst til å innrømme o venfor noen at hun hadde baksnakket meg, på grunn av noe som ikke visste seg å være sant. Så hun fortsatte å komme med påstander om jeg viss nok var en simpel liten tyv...     

Anonymkode: 7c80f...dc3

Jeg har opplevd det samme. Begynte til slutt å gråte over oppførselen til sjefen. Det var den verste sjefen jeg har hatt. Jeg ble ikke beskyldt for sånne ting, men hun forskjellsbehandlet veldig mye og baksnakket de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig av om noen kommer overens eller ikke,  en gutt som er gammel nok til å gå på videregående burde da vite bedre enn å slå jenter og true med mer vold pga en bolle?!?

Anonymkode: b66e2...e1d

Hva? Truer han noen pga en bolle? :P 

Ja - han er gammel nok til å vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kollega skjelte med huden full urettmessig. Min far lå for døden og jeg slet meg gjennom dagene på jobb. Fikk beskjed om og smile mer !? Jeg var sliten siden jeg var syk selv på den tiden. Gjorde jobben min men var ikke sære sosial på jobben. Klart jeg snakka til mine kollegaer om andre ting og. Ene dagen smalt hun neven i bordet og sa hu ikke gadd og se det sure trynet mitt mer. Gikk helt i kjelleren og fikk sykmelding, 3 dager etterpå døde min far. Ringte sjefen dagen etterpå og sa at nå var min far dø, det første han sa var; ja du kommer vel på jobb om et par dager. Ikke et pip om kondolanse ingenting. 

Anonymkode: 8eaff...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jau. Senest for et par dager siden på jobb. Men det fikk de fleste av kollegaene mine som hadde med denne pasienten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja en kollega skjelte med huden full urettmessig. Min far lå for døden og jeg slet meg gjennom dagene på jobb. Fikk beskjed om og smile mer !? Jeg var sliten siden jeg var syk selv på den tiden. Gjorde jobben min men var ikke sære sosial på jobben. Klart jeg snakka til mine kollegaer om andre ting og. Ene dagen smalt hun neven i bordet og sa hu ikke gadd og se det sure trynet mitt mer. Gikk helt i kjelleren og fikk sykmelding, 3 dager etterpå døde min far. Ringte sjefen dagen etterpå og sa at nå var min far dø, det første han sa var; ja du kommer vel på jobb om et par dager. Ikke et pip om kondolanse ingenting. 

Anonymkode: 8eaff...48c

Så forferdelig! Jobber du der enda?

Anonymkode: 637e1...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så forferdelig! Jobber du der enda?

Anonymkode: 637e1...3f6

Nei, sluttet for en tid tilbake. 

Anonymkode: 8eaff...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja...

Fikk mye kjeft som barn av min far. Kunne være for den minste ting. Merker jeg har tatt etter han som forelder, men innser mine feil og får hjelp. Vil ikke at mine barn skal ha samme oppvekst som meg.

Hadde også en sjef før som var helt forferdelig. Hun var eier av firmaet og venninna var daglig leder. De to sammen var virkelig ikke bra. Sjefa sjøl kunne skjelle deg ut helt plutselig over den minste ting. Sto ofte med tårer rennende som hun ikke brydde seg om. Vi var flere på arbeidsplassen som ble skjelt ut over en lav sko og det var mye gjennomtrekk i bedriften. Venninna til sjefen var likedag og satt og bossa oss rundt mens hun satt på facebook. Drittkjerringer. Nå har alle ekstrahjelpene sluttet og jeg vet de sliter med bemanning.

Har jobbet i kassa på Elkjøp og har faktisk aldri opplevd kjeft av kunder. Men en kollega skjelte meg huden full for noe jeg absolutt ikke hadde skyld i. Jeg ble helt på gråten og hun beklagde seg heldigvis dagen etter.

I nåværende jobb opplever jeg også å bli kjeftet på av kunder, men det går ikke på meg personlig, mer på regelverket jeg jobber med. Har derimot en kollega som elsker å finne feil med oss som jobber ut mot kundene. Hun involverer seg i konflikter til kunder hun absolutt ikke har noe med og feilinformerer som igjen fører til problemer for oss. Stikker kjepper i hjulene med å love kunder møter som ikke blir avholdt og skylder på andre. Ledelsen er feig og tør ikke å ta dette opp med henne. Vil tippe hun har over 50 avvik på seg. Skal heldigvis snart slutte. Hun kjefter på oss for alt mulig og evner ikke å innse feil, selv ikke når hun blir tatt i løgn svart på hvitt.

Anonymkode: d1709...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Da jeg jobbet på et vaskeri en gang. Avd.lederen likte ikke meg tydeligvis og brukte vel meg til å legge skyld på når noe skjedde. Fikk kjeft for alt som ble gjort galt, om det var gjort av meg eller ei. Hadde ikke noe å si. Gjorde en annen feil, fikk jeg skylda og ble kjeftet og ropt på foran alle de ansatte. Jeg hatet alt ved den jobben og sluttet raskt. Nyttet ikke å si i fra eller stå opp for meg selv.

Fæl plass. Skulle gjerne advart alle som tenker å jobbe der.

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, The Kitten skrev:

 Jo, takk for hjelpen men den kunne ha kommet litt tidligere. 

 

Jepp. :enig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kjefter på meg, jeg ser så uskyldig ut :tekola:

Anonymkode: 6c8a9...646

Men skinnet bedrar? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...