Gå til innhold

"Barnslige" menn har skyld i at kvinner får barn sent i livet


hocane

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Velger du bare å høre det som du selv vil høre? Eller er du åpen for at mennesker lever lenger og har bedre helse - dermed bedre og sunnere egg? Vet du at de fleste barna som er født med spesielle behov i nyere tid er født av unge mødre? 

Er mer interessert i studier og resultater enn synsing, ren data og statistikk stoler jeg mest på.

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem regner dere som restene?

Anonymkode: e28b0...ef2

Du må nesten spørre @herzeleid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Aragorn II Elessar skrev:

Nå er det ikke slik at Keith Richard fikk sitt første barn da han var 70. 

Nei, han tok seg bare ikke av dem, det skjønte kanskje du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mer interessert i studier og resultater enn synsing, ren data og statistikk stoler jeg mest på.

Anonymkode: e28b0...ef2

Om det er noen som bedriver med synsing så er det vel strengt talt du.. Jeg kan ikke se at du har presentert noe eller har oppdatert deg selv på nyere kunnskap. 

http://forskning.no/svangerskap-sykdommer/2014/01/faerre-misdannelser-med-eldre-modre

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo snu på det å si at det er veldig fint for disse kvinnene som ser verdien av et likestilt samfunn hvor også kvinner får lov til å realisere seg gjennom utdanning og karriere, slik menn har gjort i alle år,

Du tror helt oppriktig at menn har realisert seg gjennom utdannelse og karriære i alle år? :laugh:

Sitat

at de nettopp IKKE slår seg ned med første og beste mann bare for å få barn med han.

Det er vell nettopp det unge kvinner slipper. Når man er på sitt mest attraktive, og har masse fruktbare år igjen, slipper man i større grad å "ta til takke" enn når man har tapt seg og klokken tikker.

Sitat

Det hadde jo vært veldig tragisk for disse kvinnene å ende opp med menn som forventer at de skal sette mann og barn foran alt, mens mannen gjerne prioriterer seg selv, slik disse "tradisjonelle" mennene ofte tenker.

De fleste forhold er nok preget av betydelig mer overenskomster og avveiinger begge tjener på enn det ser ut for deg fra utsiden. 

Sitat

Så får disse kvinnene mulighet til å leve et fritt liv, som de fortjener,

Her til lands har de fleste av oss den friheten. Mange av oss velger å bruke den friheten sammen med den vi er glade i, men om man trives best alene så må man gjerne gjøre det.

Sitat

og eventuelt få barn via en donor som sannsynligvis er langt mer attraktiv og intelligent enn de "tradisjonelle" mennene. 

Ser gjerne en kilde på denne.

 

Sitat

Og veldig synd på de yngre kvinnene som kaster bort sine unge år på eldre menn som ikke er særlig attraktive lenger.

Hvilke prater du om?

Sitat

Det er noe veldig tragisk over å få barn med en godt voksen mann som er forbi sin ungdommelighet for lengst.

Kan være enig i at det virker dumt av menn å vente for lenge til man har dårligere evne til å følge opp barn og barnebarn. 

Sitat

 

Han burde fått barn når han selv var ung, for barnets skyld, og nå prøver han desperat å spre genene sine gjennom å besudle en ung kvinne med sin lavkvalitets sæd. Sorry, ble nesten tragisk-poetisk her på slutten. 

Anonymkode: b5d60...87e

 

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snuppi skrev:

Om det er noen som bedriver med synsing så er det vel strengt talt du.. Jeg kan ikke se at du har presentert noe eller har oppdatert deg selv på nyere kunnskap. 

http://forskning.no/svangerskap-sykdommer/2014/01/faerre-misdannelser-med-eldre-modre

Der snakker de om mødre over 35 år, altså inngår mødre i alderen 35-40, dette er nok en grei alder. Vi vet ikke hvordan den statistikken hadde sett ut hvis man bare hadde sett på de over 40. Som jeg skrev tidligere snakket jeg om kvinner på 40 år og eldre.

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Nja. Sikkert noen. Men de fleste er opptatt av å leke seg rundt. Hva er problemet med at kvinner også vil ha en karriere?

Eller at mange kvinner har et rykte på seg, og jeg tror faktisk det er et acurate rykte også, ved å slå seg ned med bad boys.

Det er noe som heter "nice guys finish last" kvinner kan ikke forvente å få barn hvis de igjen og igjen velger feil type mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
1 time siden, filifjonka skrev:

Nei, han tok seg bare ikke av dem, det skjønte kanskje du også!

Vel det vet jeg ingenting om. Alt jeg vet om han er at han er med i Rolling Stones. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo snu på det å si at det er veldig fint for disse kvinnene som ser verdien av et likestilt samfunn hvor også kvinner får lov til å realisere seg gjennom utdanning og karriere, slik menn har gjort i alle år, at de nettopp IKKE slår seg ned med første og beste mann bare for å få barn med han. Det hadde jo vært veldig tragisk for disse kvinnene å ende opp med menn som forventer at de skal sette mann og barn foran alt, mens mannen gjerne prioriterer seg selv, slik disse "tradisjonelle" mennene ofte tenker. Så får disse kvinnene mulighet til å leve et fritt liv, som de fortjener, og eventuelt få barn via en donor som sannsynligvis er langt mer attraktiv og intelligent enn de "tradisjonelle" mennene. 

Og veldig synd på de yngre kvinnene som kaster bort sine unge år på eldre menn som ikke er særlig attraktive lenger. Det er noe veldig tragisk over å få barn med en godt voksen mann som er forbi sin ungdommelighet for lengst. Han burde fått barn når han selv var ung, for barnets skyld, og nå prøver han desperat å spre genene sine gjennom å besudle en ung kvinne med sin lavkvalitets sæd. Sorry, ble nesten tragisk-poetisk her på slutten. 

Anonymkode: b5d60...87e

haha sa mye rart skrevet her. Faren til en barndomskompis av meg er 45 ar og er sammen med en skammdeilig 27 aring, de gifter seg i ar og jeg skal komme i bryllupet. Unge kvinner elsker eldre menn, vi eldrer heldigvis ikke like gale som kvinner heller og far andre ting i livet som kan veie opp for manglende utseende, som penger, makt og status som damer elsker.

Det er mye vanligere a se eldre menn med unge pene damer enn omvendt, ettersom vi er opptatt av forskjellige ting. Menn vil kun ha damer basert pa utseende og lit personelighet og gar som oftest for yngre og penere damer. Kvinner gar som oftest for eldre og har andre ting de ser etter.

 

En annen ting er at donorbarn er forferdelig egoistisk. Barn fortjener bade mor og en far, ikke en egoistisk mor som skal ha alt pa sine premisser, heldigvis er det fa av de

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karriere, jaget om å ha hus som er påbegynt nedbetalt bil, hund og katt og fast jobb, før barn og fordommer mot unge mødre(venninna mi fikk barn som 25, og folk kunne ikke fatte hvorfor hun ville "ødelegge" livet når hun var så ung) har nok skylden for at mange velger å vente. 

Menn velger å vente pga jobb, ikke klare for å slå seg ned osv..

Det som er så synd er de som sitter der barnløse fordi de ventet for lenge, eller menn som ingen kvinner vil ha fordi han er eldre og man er skeptiske på grunn av få eller ingen stabile forhold,  kan gå en tung tid å møte. 

Anonymkode: aca27...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser jo allerede tendensene av dette. Mange menn som får flere barnekull og flere og flere menn som er barnløse. Flere vil det bli. Både frivillig og ufrivillig. De som prioriterer spill, øl, fest og kompiser må ikke bli sjokka hvis de plutselig våkner opp som 40 åringer og barnløse. Da er det selvalgt.

Anonymkode: 2e664...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er så synd er de som sitter der barnløse fordi de ventet for lenge,

Jeg velger å vente med barn fordi jeg vil gi mine eventuelle barn en best mulig oppvekst. Akkurat nå har jeg ikke så god økonomisk lomme som jeg ser for meg den dagen jeg eventuelt vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 19.16, SunnivaOslo skrev:

Nope. Tror ikke det ordner seg for meg Hehe. 

Men ja. Man kan ha en karriere og også forhold. Det ene utelukker ikke det andre. Det er bare en dårlig unnskyldning.

Syntes ikke det er en unnskyldning, det kommer an på hvilken bransje man ønsker å jobbe i og om bransjekrav. Skal man ha en veldig god jobb så må man rett og slett regne med at man får mye mindre fritid enn om man har en jobb som ikke krever like mye. Det handler som regel ikke om at mannen ikke ønsker at hun skal ha en god jobb i seg selv for de aller fleste, men snarere om de private konsekvensene av dette valget, som f. eks. mindre fritid. Man kan være så flott man bare vil, men det hjelper jo lite om man ofte kommer hjem kl. 22 fordi jobben krever sitt. Da har man som regel liten til til å date og langt mindre skape et samliv. Menn styrer nok unna kvinner med veldig tett timeplan i større grad, fordi han ikke ønsker å være et prioriteringspunkt langt nede på lista. 

Men kvinner ser nok også på dette i betydelig grad. Selv er jeg singel delvis fordi jeg har en jobb som nesten alltid krever at jeg er tilgjengelig. Jobber som regel til 20 hver kveld, tidvis lengre enn det. Noen venner i andre bedrifter jobber som regel døgnet rundt, så det blir ikke mye tid til dating og samliv der heller ;) Men jeg har i motsetning til de som tror man får alt her i verden gjort meg inneforstått med at det sannsynligvis ikke blir noe samliv og familieliv for min del, da måtte jeg i så fall ha valgt en annen bransje da jeg var ung. Arbeidslivet er knallhardt i dag innenfor en rekke bransjer, og det vil bli stadig tøffere med tanke på liberaliseringen av ordninger vedrørende ansatterettigheter (som i praksis betyr at ansatte må jobbe mer for mindre)

Anonymkode: 26f81...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...