Gå til innhold

"Barnslige" menn har skyld i at kvinner får barn sent i livet


hocane

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
15 timer siden, hocane skrev:

http://nypost.com/2017/05/13/childish-men-are-to-blame-for-women-having-kids-late-in-life/

Vil denne kjønnskrigen aldri ende ta? Jeg er så møkka lei. La folk få gjøre hva de vil gjøre. Ikke all er interessert å gå inn i forhold, gifte seg eller få barn, aksepter det.

Uansett, hva mener dere? Er det noe poeng å ta sånne artikler seriøst? 

Hvor finner dere alle disse artiklene?  Og hvorfor søker du så aktivt etter dem?

Kvinner får barn senere i livet grunnet utdanning og vil vente med familien til de er ferdig utdannet. Så har du også de som er sammen med menn som vil vente lengst mulig med barn da de ikke føler seg klar til å bli far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, squidboy skrev:

Men det er jo sant. Kvinner som ligger rundt for mye har jo generelt mindre verdi hos andre da dette er en negativ egenskap, de har mindre verdi både hos menn og kvinner

Det er ikke bedre med menn som ligger rundt altså. Frister ikke å få et forhold med en mann som har den lista.

 

Ellers er jeg enig med deg, ts. Vil han ikke ha barn så er det helt greit. Kjenner kvinner som også prioriterer andre ting enn å stifte familie og de er like voksne og fornuftige fordet. Skjønner ikke hvorfor de kalles barnslige. For en del år side  så kom vi i snakk med en 42 år gammel mann som likte å spille Playstation med kamerater og ingen av dem var i forhold, eller hadde barn. Andre menn på deres alder måtte konstant fortelle dem om hva de gikk glipp av, noe de var dritt lei, forståelig nok. De var ikke interessert i forhold og barn (familieliv) Syns det er frekt å sette merkelapper på folk bare fordi de ikke lever a4 livet. Det fins menn som vil ha barn tidlig også, da får kvinnene gå til dem. Ellers er det bra at kvinner tar utdannelse. Skulle bare mangle at ikke voksne kvinner også kan velge hva de vil gjøre med livet sitt. På tide med våpenhvile mellom kvinner og menn. La menn velge et liv uten barn og kvinner få ta en utdannelse,uten at det er noe å henge seg opp i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forteller i stor grad om venninner som satset på karriæren frem til de var langt over "gullalderen" og som så ikke finner drømmemannen. Vell, "drømmemannen" vil kanskje se etter en yngre mer familieorientert kvinne når han først skal slå seg ned. Det er trist å se så mange bruke sine mest attraktive, og fruktbare, tid på karriære for så å bli overrasket over at det blir vanskelig å finne noen når en gjerne har tapt seg i mellomtiden. Særlig om man forventer en med tilsvarende sosioøkonomisk status som en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hocane skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge

Sikkert det. Men det gjør det ikke mindre sant. Flott at du ignorerer resten av innlegget mitt da. Viser en enorm selvinnsikt og manglende debatteringsevne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, herzeleid skrev:

Hun forteller i stor grad om venninner som satset på karriæren frem til de var langt over "gullalderen" og som så ikke finner drømmemannen. Vell, "drømmemannen" vil kanskje se etter en yngre mer familieorientert kvinne når han først skal slå seg ned. Det er trist å se så mange bruke sine mest attraktive, og fruktbare, tid på karriære for så å bli overrasket over at det blir vanskelig å finne noen når en gjerne har tapt seg i mellomtiden. Særlig om man forventer en med tilsvarende sosioøkonomisk status som en selv. 

Jo men hvor mange menn er det i 20 årene som vil slå seg ned med en familie da?Skal kvinnene ha noe  å få familie med i sin "beste tid"må de ha noen å få det med....eller mener du at 20 år gamle kvinner skal ta til takke meg særegne gamle gubber på 40+?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som vil utsette å få barn, kvinner som dumper dem og finner seg noen som er klare, kvinner som får mesteparten av ansvar for hus, hjem og barn, menn som sutrer over kvinner som er slitne og ulykkelige... Jaja.

Anonymkode: 35fbb...a8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jo men hvor mange menn er det i 20 årene som vil slå seg ned med en familie da?Skal kvinnene ha noe  å få familie med i sin "beste tid"må de ha noen å få det med....eller mener du at 20 år gamle kvinner skal ta til takke meg særegne gamle gubber på 40+?

Det er nok av menn i 20-årene som vil etablere et seriøst forhold med en kvinne og få barn med henne i slutten av tyveårene, tidlig tredveårene. Men det er klart at de beste blir tatt tidlig, og om du venter tilstrekkelig lenge er det ikke mange av disse igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er da selv skyld i barnløsheten om man velger å ikke avslutte forholdet og finne noen andre som vil ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er nok av menn i 20-årene som vil etablere et seriøst forhold med en kvinne og få barn med henne i slutten av tyveårene, tidlig tredveårene. Men det er klart at de beste blir tatt tidlig, og om du venter tilstrekkelig lenge er det ikke mange av disse igjen. 

Nja. Sikkert noen. Men de fleste er opptatt av å leke seg rundt. Hva er problemet med at kvinner også vil ha en karriere?

Når det er sagt så er jeg en singel barnløs kvinne på 29 uten karriere så jeg faller ikke under noen av de kategoriene. Men har opplevd at menn på 40+ mener at jeg MÅ bli sammen med dem fordi de er min siste sjanse i og med at jeg straks er 30 år og da er visstnok livet mitt over. Nei,donordating.com er heller et bedre alternativ enn en mann som mener at jeg skal stå klar fordi han aldri kan bli voksen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Nja. Sikkert noen. Men de fleste er opptatt av å leke seg rundt.

 

Finnes en god del, men det kommer selvsagt an på hvem en selv er og hva man ser etter.

Sitat

Hva er problemet med at kvinner også vil ha en karriere?

Ingen problem for min del. Men om en prioriterer vekk forhold og det å finne noen frem til man har tapt seg betydelig blir det nok vanskeligere å finne den riktige når man omsider kjenner tidspresset, som artikkelen i åpningsposten illustrerer. 

 

Sitat

Når det er sagt så er jeg en singel barnløs kvinne på 29 uten karriere så jeg faller ikke under noen av de kategoriene. Men har opplevd at menn på 40+ mener at jeg MÅ bli sammen med dem fordi de er min siste sjanse i og med at jeg straks er 30 år og da er visstnok livet mitt over. Nei,donordating.com er heller et bedre alternativ enn en mann som mener at jeg skal stå klar fordi han aldri kan bli voksen😊

Huffda, håper det ordner seg for deg og går bedre enn som så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Finnes en god del, men det kommer selvsagt an på hvem en selv er og hva man ser etter.

Ingen problem for min del. Men om en prioriterer vekk forhold og det å finne noen frem til man har tapt seg betydelig blir det nok vanskeligere å finne den riktige når man omsider kjenner tidspresset, som artikkelen i åpningsposten illustrerer. 

 

Huffda, håper det ordner seg for deg og går bedre enn som så :)

Nope. Tror ikke det ordner seg for meg Hehe. 

Men ja. Man kan ha en karriere og også forhold. Det ene utelukker ikke det andre. Det er bare en dårlig unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Nope. Tror ikke det ordner seg for meg Hehe. 

Men ja. Man kan ha en karriere og også forhold. Det ene utelukker ikke det andre. Det er bare en dårlig unnskyldning.

Det kan man selvfølgelig, men om man prioriterer forhold ned til fordel for jobb eller utdannelse blir det vanskelig. Artikkelen trakk blant annet frem hun som gikk ned i stilling da hun ble 32 for å "lande" en mann, og da virker det som man har gjort en ganske klar prioritering frem til det punktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
19 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er nok av menn i 20-årene som vil etablere et seriøst forhold med en kvinne og få barn med henne i slutten av tyveårene, tidlig tredveårene. Men det er klart at de beste blir tatt tidlig, og om du venter tilstrekkelig lenge er det ikke mange av disse igjen. 

Hvor er disse mennene? At de finnes betviler jeg ikke, men det er ikke nok av dem for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Det kan man selvfølgelig, men om man prioriterer forhold ned til fordel for jobb eller utdannelse blir det vanskelig. Artikkelen trakk blant annet frem hun som gikk ned i stilling da hun ble 32 for å "lande" en mann, og da virker det som man har gjort en ganske klar prioritering frem til det punktet. 

Ja det blir det. Men det er og trist at man som kvinne ikke kan ha en god jobb for å ha en god mann. At man må jobbe deltid for å i det hele tatt få til et forhold fordi menn ikke liker at kvinner har en godt betalt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvor er disse mennene? At de finnes betviler jeg ikke, men det er ikke nok av dem for å si det sånn ;)

Vestenfor sol og østenfor måne. Det er FÅ menn i 20 årene som vil ha et seriøst forhold. Så valget ditt er å gå 20+år opp ifølge enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Vestenfor sol og østenfor måne. Det er FÅ menn i 20 årene som vil ha et seriøst forhold. Så valget ditt er å gå 20+år opp ifølge enkelte.

Ja, det er min erfaring også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Snuppi skrev:

Hvor er disse mennene? At de finnes betviler jeg ikke, men det er ikke nok av dem for å si det sånn ;)

Er vell litt rundt om kring. Hele den nærmeste kompisgjengen min er med få unntak menn i slutten av tyveårene i seriøse forhold med bra jenter. Men som sagt, bra partnere er naturlig nok etterspurte, og venter man for lenge risikerer man å plukke "restene", som flere her inne klager over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det blir det. Men det er og trist at man som kvinne ikke kan ha en god jobb for å ha en god mann. At man må jobbe deltid for å i det hele tatt få til et forhold fordi menn ikke liker at kvinner har en godt betalt jobb.

Dette henger da ikke på greip og du generaliserer noe vanvittig her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det blir det. Men det er og trist at man som kvinne ikke kan ha en god jobb for å ha en god mann. At man må jobbe deltid for å i det hele tatt få til et forhold fordi menn ikke liker at kvinner har en godt betalt jobb.

Tviler på at mange synes det er negativt om en har en god jobb, men om man nedprioriterer andre områder drar det selvfølgelig ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
4 minutter siden, herzeleid skrev:

Er vell litt rundt om kring. Hele den nærmeste kompisgjengen min er med få unntak menn i slutten av tyveårene i seriøse forhold med bra jenter. Men som sagt, bra partnere er naturlig nok etterspurte, og venter man for lenge risikerer man å plukke "restene", som flere her inne klager over. 

Men har de barn? Det er veldig mange som er i forhold / samboer. Nå er ikke jeg på jakt da jeg har samboer men ser jo at alle ikke er like heldige.

Jeg har en venninne som kommer inn under denne "klage kategorien" da ingen er god nok for henne. Hun stiller krav som hun ikke kan oppfylle selv og alderen har tatt henne igjen.  

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...