Gå til innhold

Fidget spinner går under hobby?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fint. Da legger jeg dette spørsmålet her. Hva i alle dager er poenget med de små dingsene? Unger går rundt og bruker disse og det er veldig kult i følge dem selv, men jeg skjønner ikke stort. Noen som har unger med sånne klistret til fingrene og kan opplyse meg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det blir på lik linje med yo yo. Totalt unyttig, men artig tidsfordriv😂

Utvikler ihvertfall fingerferdighetene og konsentrasjonen sin😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Starta vel som noe for barn med ADHD, som visst trenger noe å drive med for å kunne konsentrere seg bedre? Også har det blirr en greie, som mye annet. Skjønner det ikke jeg heller, altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da så. :)  Men "fingerferdighet"...skjer det noe med fingrene? Holder de ikke bare i midten av disse? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre enn diverse TV, nettbrett osv 

Anonymkode: 9aea2...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er laget av samme firmaer som selger behandling for slitasjeskade. Konspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg kjøpte et par fidget spinners til unga siden alle har det, og jeg tenkte at de kunne få være med på hypen. Men de syntes det var det mest duste leketøyet de hadde sett. Så det er ikke alle unger som synes dette er noe gøy. Jeg prøvde å fikle med den på forskjellige måter, siden jeg liker å ha noe å fikle med, men synes ikke den var noe tess til det heller. Jeg synes det er bedre å fikle med en penn, eller snusboks, eller noe annet som ikke bråker eller beveger seg av seg selv. Synes også at fidget spinneren krever for mye oppmerksomhet. Fikling skal liksom gå av seg selv, mens man tenker på noe annet, og ikke trekke tankene mot fiklegjenstanden. Og som leketøy er jeg enig med unga at det den er rimelig kjedelig. Prøvde å gjøre noen triks, men det så ikke smart ut, og det var vanskelig å få til i forhold til hva man med letthet kan få til med jojo og diabolo og som også ser mer imponerende ut. Små Rubiks kuber funker også bedre som en fikleting for meg. Tror neppe at jeg er alene om disse erfaringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en selv på XXL, men må si at jeg ikke helt forstår hvorfor den har blitt så populær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fikleleke. Det skal virke avstressende. Du kan også gjøre triks osv. Noen liker det, noen liker det ikke. Om en ikke synes det er noe vits, så lar man være å bruke den. Man MÅ ikke bruke det bare fordi det har blitt en hype. Jojo var også veldig populært. Men da var det også mange som ikke ønsket å bruke jojo. Noen klaget kanskje over at de ikke skjønte vitsen, mens andre bare lot være å bruke det, og skjønte at folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Jeg f.eks. synes at strikking er utrolig kjedelig og sløsing med tid, men skjønner at andre koser seg med det, og lurer derfor ikke på hva som er greia med de strikkepinnene liksom.

Anonymkode: 79d97...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(meg over)

sorry, ser nå at innlegget mitt over kom ut litt negativt. Har en dårlig dag. Beklager det.

Anonymkode: 79d97...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...