Gå til innhold

Grønt (gress) eller grått teppe på verandaen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du valgt? Det er en murveranda og teppet skal dekke hele.

Anonymkode: db229...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Grått teppe. Det passer godt sammen med nesten alt av utemøbler -tekstiler og planter. Grønt kunstgress kan for det første skjære seg i fargen med andre ting og for det andre ser det aldri ut som noe annet enn det det faktisk er: grønn plastikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du valgt? Det er en murveranda og teppet skal dekke hele.

Anonymkode: db229...1ec

Ingen av delene. Når det blir vått  av regn og blir liggende tett nedpå mur/betong får du mugg og råtevekst med påfølgende stank i løpet av få uker. Da får du mye arbeid og irritasjon. 

http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/gulvplater-og-ryer/gulvplater/  som et minimum bør du legge plastplater eller ha noe som gir lufting og drenering under teppet/gresset. Gulvplater - 11 pk har jeg god erdaring med. 

Anonymkode: 1d16d...ceb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, smoothies skrev:

Jeg ville valgt grått, eller så syntes jeg disse er fine... http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70238112/

Fine å se på, men håpløse å gå på akkurat som de fleste byggeplatene av tre og med plast under. De ligger ikke i ro, og har snublekanter i nesten hver sammenføyning. Vi hadde den typen første året, men etter at jeg lå langflat og holdt på å fly utfor terrasserekkverket tok vi de bort og byttet til Jula sine. De ligger som støpt når de er lagt, selv om underlaget ikke er 100 % glatt/plant. 

Anonymkode: 1d16d...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...