Gå til innhold

Konfirmasjonsgave/kort til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ang konfirmasjonsgave/kort til klassekonfirmanter. 

Er det vanlig? Noen gjør og andre ikke. Hvor vanlig er det egentlig? 

Hvis gave i tillegg til kort: 

-hva ga du, fikk du, ville du gitt?

Gave eller bare kort.

Hva gjorde du? Eller dine barn?

Eller hva mener du?

Anonymkode: fa129...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi på skoletrinnet ga kort til hverandre, dvs de fleste gav til alle men noen få lot være, og det var kun de som var beste venner som gav hverandre gaver som var en liten ting. :)Det er svært hyggelig å lese konfirmasjonskortene i ettertid, de sjeldne gangene det skjer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med klassekomfirmanter? 

Kort er vanlig, og å legge penger inni når en kjenner komfirmanten. Størrelsen på beløpet avgjøres av relasjon og økonomi til giveren. 

Anonymkode: a2aeb...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med klassekomfirmanter? 

Kort er vanlig, og å legge penger inni når en kjenner komfirmanten. Størrelsen på beløpet avgjøres av relasjon og økonomi til giveren. 

Anonymkode: a2aeb...dea

Med klassekonfirmanter, mener jeg de som velger å konfirmere seg av de samme i klassen på skolen. 

Så det vanligste er å gi kort. Alle elevene i klassen kjenner hverandre. Mener du det er vanlig at alle legger penger inni? Eller er det kun hvis foreldrene kjenner hverandre godt også?

Jeg tar utgangspunkt i at relasjonen skoleklassevennskap. Holder det med kun kort?

Anonymkode: fa129...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Ang konfirmasjonsgave/kort til klassekonfirmanter. 

Er det vanlig? Noen gjør og andre ikke. Hvor vanlig er det egentlig? 

Hvis gave i tillegg til kort: 

-hva ga du, fikk du, ville du gitt?

Gave eller bare kort.

Hva gjorde du? Eller dine barn?

Eller hva mener du?

Anonymkode: fa129...e77

På 19.5.2017 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Med klassekonfirmanter, mener jeg de som velger å konfirmere seg av de samme i klassen på skolen. 

Så det vanligste er å gi kort. Alle elevene i klassen kjenner hverandre. Mener du det er vanlig at alle legger penger inni? Eller er det kun hvis foreldrene kjenner hverandre godt også?

Jeg tar utgangspunkt i at relasjonen skoleklassevennskap. Holder det med kun kort?

Anonymkode: fa129...e77

 

Selvsagt holder det med kun kort hvis det er sånn at relasjonen er "bare" det å gå i samme klasse. Hvis det er f.eks. 28 elever i klassen og alle konfirmerer seg blir det jo unødvendig å gi noe annet enn kort. Evt kan man gi en hundrelapp til hver, men dette vil man jo glatt få igjen på sine egne konfirmasjonspenger fra resten av klassen. Om du skjønner hva jeg mener. 28 elever, da må man punge ut med 2700 kr hvis man skal gi til alle, og så får man tilbake 2700 kr når man selv får en hundrelapp i konfirmasjonsgave fra alle de andre i klassen. Hvis de "absolutt" skal gi noe til alle så får et kort være nok. Ellers ville jeg helst bare holdt meg til kun de nærmeste vennene når det kommer til gaver/penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg var konfirmant gav jeg kun til de venninne meg var med, og fikk igjen av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange ga flaxlodd i konvolutten til medkonfirmanter da jeg konfirmerte meg.

Anonymkode: 10c95...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ga vi ikke kort til alle som konfirmerte seg, kun kort + gave til de beste vennene.

Vi er veldig tette familievenner med en jeg gikk i klasse med (og var i konfirmasjonens hans også) så da var det jo naturlig med en ordentlig gave. 

Og med mine to bestevenninner ga jeg matchende armbånd som var veldig fine :) Hadde et selv også så da matchet vi alle tre, men med forskjellig farge på steinene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...