Gå til innhold

norsk - polsk


sommer-fugl

Anbefalte innlegg

hei :)

Jeg håper at dette temaet passer godt her (jeg er ny). Jeg vil gjerne snakke litt om Polakker som lærer norsk. Hvilken holdning har dere som nordmenn til dem? Legger dere merke til grammatiske feil? Selv studerer jeg norsk i Polen, jeg har aldri bodd i Norge, og jeg vil gjerne vite det ;) Kanskje finnes det noen jenter som har lyst til å lære litt polsk? Jeg vil gjerne øve å skrive på norsk, fordi jeg har ikke kontakt med daglig språk (bare det som jeg leser her og på andre nettsider) ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver jaggu godt norsk til ikke å ha bodd i Norge. Nordmenn flest er smigret over at noen orker å lære språket vårt. Spesiellt med tanke på at det er et av de minst nyttige språkene du kan lære deg med knapt 4,5 millioner brukere.

Det finnes folk som henger seg opp i de minste gramatiske feilene, spesiellt dersom du deltar i en diskusjon og motstanderen din har sluppet opp for gyldige argumenter, men stort sett er nordmenn overbærende med gramatiske feil. Husk at vi har veldig mange dialekter som lyder vidt forskjellige fra hverandre, så nordmenn er naturlig dyktige til å fylle inn mening dersom det er hull i gramatikken din. Sånn sett er det enkelt å bli forstått i Norge.

Nå er ikke jeg jente, men jeg håper en tar seg bryet med å skrive/snakke med deg.

Lykke til!

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Her på KG legger vi merke til gramatiske feil selv blant andre nordmenn, så ikke ta det personlig. Men, i alle dager så bra skriftlig norsk du kan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...