Gå til innhold

Kvinner som politibetjente, er det egentlig en god ide?


hocane

Anbefalte innlegg

5 timer siden, hocane skrev:

Takk for linken var interessant lesning selv om det ikke på noen måte har forandret meningen min om brannvesen yrket.

Dersom en kvinne oppfyller de fysiske kravene, er det da riktig å ansette henne dersom det finnes mannlige alternativer som utfyller kravene bedre kun på grunnlag av at hun har en vagina? Jeg mener absolutt ikke.

Ansett den personen som er best egnet til jobben, dersom du er født med en vagina eller penis skal ikke ha noen som helst påvirkning for en potensielt ansettelse. 

Men det er egentlig det en del av dere menn mener, er det ikke?

Anonymkode: 2f994...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.5.2017 den 5.42, hocane skrev:

Fysisk styrke betyr ikke alt, men det er fortsatt en viktig del av yrket. Man kommer ikke utenom det.

Nå, vil en kvinnelig politibetjent være i stand til å fysisk legge ned en fullvoksen, gjennomsnittelig mann og få han inn i bilen? Basert på dette klippet er svaret utelukkende nei.

La oss bruke et annet eksempel brannvesenyrket. Hvem ville du ha foretrukket skulle redde deg hvis du var i et brennende hus med ingen utgang? En mann eller en kvinne? Kvinner har i gjennomsnittet  50 % mindre muskelstyrke enn menn, noe som gjør dem 50% dårligere egnet til å jobbe i brannvesenet og redde liv.

Og igjen du unngår spørsmålet mitt. Dersom en kvinne og en mann søker på jobben, men mannen har bedre fysiske kapasiteter, hvorfor skal en ansette kvinnen?

De som ansetter vet jo hvor mange menn og kvinner de har og da ser de nok etter andre kvaliteter enn bare styrke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at det var høydekrav i politiet tidligere. Unntaket var etnisk tilhørighet. Asiatisk/same ol. 

Idag er det nærmest utenkelig å stille krav som eksluderer mtp fysikk sålenge man klarer kravene. Som i stor grad handler om egen vekt som begrensning. Det sier seg selv at ei dame på 50 kg vil slite å ta kontroll på en normal voksen mann. Unntaket er trente kampsportutøvere. Men hvor mange er det. 

Mitt inntrykk er at fysisk små kvinner innser dette selv etter relativt kort tid og søker seg til andre oppgaver i politiet.

 Typisk etterforskerstillinger. Så i praksis er det ikke noe stort problem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...