Gå til innhold

Kvinner som politibetjente, er det egentlig en god ide?


hocane

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sitter vel ikke der og innbiller deg at de kvinnene du finner i disse yrkene er kvotert inn og ikke fyller kravene? 

Jeg sier ikke at kvinner ikke fyller kravene. Spørsmålet er, hvorfor ansette kvinner dersom det finnes menn som fyller de fysisk kravene bedre?

Blir utrolig frustrert av disse svarene og hvordan dere unngår å svare skikkelig. Politiyrket er et fysisk yrke man kommer ikke utenom det. Det kan oppstå situasjoner hvor du er nødt til å bruke fysikken din til å håndtere en situasjon. Og særlig siden norsk politi er så forsiktig med å bruke våpen, hvorfor ansette kvinner dersom vi har menn som er bedre fysisk anlagt til å gjøre jobben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, hocane skrev:

Jeg sier ikke at kvinner ikke fyller kravene. Spørsmålet er, hvorfor ansette kvinner dersom det finnes menn som fyller de fysisk kravene bedre?

Blir utrolig frustrert av disse svarene og hvordan dere unngår å svare skikkelig. Politiyrket er et fysisk yrke man kommer ikke utenom det. Det kan oppstå situasjoner hvor du er nødt til å bruke fysikken din til å håndtere en situasjon. Og særlig siden norsk politi er så forsiktig med å bruke våpen, hvorfor ansette kvinner dersom vi har menn som er bedre fysisk anlagt til å gjøre jobben?

Det er ikke kun de fysiske kravene som utgjør om noen egner seg som politi. Å være politi handler også i stor grad om å kunne unngå at ting eskalerer såpass at man må bruke fysisk makt. 

Og så er det ikke sånn at kvinner absolutt aldri er sterkere enn menn, og det er merkelig at du tror det. Jeg har selv jobbet i et mannsdominert svært fysisk tungt yrke der jeg var bedre egnet enn mange av gutta. Man er ikke en svak pingle bare fordi man er kvinne vet du ;) 

Anonymkode: 8d3ef...170

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pinlig tråd. Tydelig at trådstarter ikke forstår polityrket og kravene og egenskapene som trengs.

Anonymkode: 2e4d6...8eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd at det å ha kvinnelig politibetjent er gull verdt, det er da ikke bare fysisk styrke som betegner en god politibetjent. De kvinnelige politibetjentene jeg har truffet har mer styrke enn mange menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, hocane skrev:

Jeg sier ikke at kvinner ikke fyller kravene. Spørsmålet er, hvorfor ansette kvinner dersom det finnes menn som fyller de fysisk kravene bedre?

Blir utrolig frustrert av disse svarene og hvordan dere unngår å svare skikkelig. Politiyrket er et fysisk yrke man kommer ikke utenom det. Det kan oppstå situasjoner hvor du er nødt til å bruke fysikken din til å håndtere en situasjon. Og særlig siden norsk politi er så forsiktig med å bruke våpen, hvorfor ansette kvinner dersom vi har menn som er bedre fysisk anlagt til å gjøre jobben?

Har du nærmere kunnskap om de yrkene du nevner enn hva du har sett på amerikanske actionfilmer?

Situasjoner kan oppstå, situasjoner kan alltid oppstå. Det er en av de tingene man er drillet på dag ut og dag inn. Det er noe det trenes på hver eneste dag. Du har ikke tid til å trene den dagen situasjon oppstår. men mesteparten av arbeidet i begge nevnte typer jobb er arbeidet for å hindre at situasjoner oppstår.

 

Anonymkode: 75203...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en pinlig tråd. Tydelig at trådstarter ikke forstår polityrket og kravene og egenskapene som trengs.

Anonymkode: 2e4d6...8eb

Riktig. Å være politi handler i stor grad om å kunne snakke med folk på en hensiktsmessig måte, og det kan være veldig utfordrende når det er snakk om å hente mennesker som tvangsinnlegges i psykiatri for eksempel. De må ha mye kunnskaper om kommunikasjon! 

Anonymkode: 8d3ef...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, emilie123 skrev:

Har selv opplevd at det å ha kvinnelig politibetjent er gull verdt, det er da ikke bare fysisk styrke som betegner en god politibetjent. De kvinnelige politibetjentene jeg har truffet har mer styrke enn mange menn.

Fysisk styrke betyr ikke alt, men det er fortsatt en viktig del av yrket. Man kommer ikke utenom det.

Nå, vil en kvinnelig politibetjent være i stand til å fysisk legge ned en fullvoksen, gjennomsnittelig mann og få han inn i bilen? Basert på dette klippet er svaret utelukkende nei.

La oss bruke et annet eksempel brannvesenyrket. Hvem ville du ha foretrukket skulle redde deg hvis du var i et brennende hus med ingen utgang? En mann eller en kvinne? Kvinner har i gjennomsnittet  50 % mindre muskelstyrke enn menn, noe som gjør dem 50% dårligere egnet til å jobbe i brannvesenet og redde liv.

Og igjen du unngår spørsmålet mitt. Dersom en kvinne og en mann søker på jobben, men mannen har bedre fysiske kapasiteter, hvorfor skal en ansette kvinnen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du nærmere kunnskap om de yrkene du nevner enn hva du har sett på amerikanske actionfilmer?

Situasjoner kan oppstå, situasjoner kan alltid oppstå. Det er en av de tingene man er drillet på dag ut og dag inn. Det er noe det trenes på hver eneste dag. Du har ikke tid til å trene den dagen situasjon oppstår. men mesteparten av arbeidet i begge nevnte typer jobb er arbeidet for å hindre at situasjoner oppstår.

Det er ikke alltid du kan hindre at voldelige situasjoner oppstår. Du unngår spørsmålet mitt. Kan du gi meg et skikkelig svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hocane skrev:

Fysisk styrke betyr ikke alt, men det er fortsatt en viktig del av yrket. Man kommer ikke utenom det.

Nå, vil en kvinnelig politibetjent være i stand til å fysisk legge ned en fullvoksen, gjennomsnittelig mann og få han inn i bilen? Basert på dette klippet er svaret utelukkende nei.

La oss bruke et annet eksempel brannvesenyrket. Hvem ville du ha foretrukket skulle redde deg hvis du var i et brennende hus med ingen utgang? En mann eller en kvinne? Kvinner har i gjennomsnittet  50 % mindre muskelstyrke enn menn, noe som gjør dem 50% dårligere egnet til å jobbe i brannvesenet og redde liv.

Og igjen du unngår spørsmålet mitt. Dersom en kvinne og en mann søker på jobben, men mannen har bedre fysiske kapasiteter, hvorfor skal en ansette kvinnen?

Ja, det kan en kvinnelig betjent absolutt være i stand til. Siden vi baserer alt vi vet på klipp, er du jo bare et enkelt google-søk unna ved å få svar på det du lurer på. Tror du kvinner er laget av fjær, eller? 

Anonymkode: 2e4d6...8eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er politimenn:

 

Anonymkode: 2f994...6cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan en kvinnelig betjent absolutt være i stand til.

Ganske spenstig mening. Du vet at en gjennomsnittelig mann har 50 % høyere muskelmasse enn en gjennomsnittelig kvinne ikke sant?

Sorry, men biologi er ikke fantasi. Kvinner kan ikke gjøre alt en mann kan, jeg beklager, men dette er biologiske fakta. Menn er langt mer fysisk anlagt enn kvinner av naturen og hvis du seriøst tror at en kvinne kan egenhendig ta ned en fullvoksen mann er du totalt på jordet og ingen forståelse for menn og kvinners oppbygning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det i politiet er flere oppgaver kvinner vil kunne løse bedre enn menn, eller der det å være kvinne vil være en fordel, så jeg tror så absolutt kvinner har noe i politiet å gjøre. Det handler nok vell så mye om at ledere må være bevisste på hvilke patruljer de setter sammen. Sender du tre forsiktige kvinner, som i denne videoen, alene for å pågripe noen virker det som en dårlig ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hocane skrev:

Fysisk styrke betyr ikke alt, men det er fortsatt en viktig del av yrket. Man kommer ikke utenom det.

Nå, vil en kvinnelig politibetjent være i stand til å fysisk legge ned en fullvoksen, gjennomsnittelig mann og få han inn i bilen? Basert på dette klippet er svaret utelukkende nei.

La oss bruke et annet eksempel brannvesenyrket. Hvem ville du ha foretrukket skulle redde deg hvis du var i et brennende hus med ingen utgang? En mann eller en kvinne? Kvinner har i gjennomsnittet  50 % mindre muskelstyrke enn menn, noe som gjør dem 50% dårligere egnet til å jobbe i brannvesenet og redde liv.

Og igjen du unngår spørsmålet mitt. Dersom en kvinne og en mann søker på jobben, men mannen har bedre fysiske kapasiteter, hvorfor skal en ansette kvinnen?

Jeg synes du skal lese denne ytringen, og vurdere påstandene dine en gang til i lys av hva brannkonstabelen sier.

Anonymkode: 75203...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal lese denne ytringen, og vurdere påstandene dine en gang til i lys av hva brannkonstabelen sier.

Takk for linken var interessant lesning selv om det ikke på noen måte har forandret meningen min om brannvesen yrket.

Dersom en kvinne oppfyller de fysiske kravene, er det da riktig å ansette henne dersom det finnes mannlige alternativer som utfyller kravene bedre kun på grunnlag av at hun har en vagina? Jeg mener absolutt ikke.

Ansett den personen som er best egnet til jobben, dersom du er født med en vagina eller penis skal ikke ha noen som helst påvirkning for en potensielt ansettelse. 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hocane skrev:

Takk for linken var interessant lesning selv om det ikke på noen måte har forandret meningen min om brannvesen yrket.

Dersom en kvinne oppfyller de fysiske kravene, er det da riktig å ansette henne dersom det finnes mannlige alternativer som utfyller kravene bedre kun på grunnlag av at hun har en vagina? Jeg mener absolutt ikke.

Ansett den personen som er best egnet til jobben, dersom du er født med en vagina eller penis skal ikke det ha noen som helst påvirkning av en potensielt ansettelse. 

Et lite presseoppslag fra 2016.

Se hva gutta ønsker seg, og hvorfor de ønsker seg det de gjør. 

Dette er inside info.  Er du inside? 

Anonymkode: 75203...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. Blir å si at menn ikke bør bli sykepleiere fordi menn har mindre omsorg enn kvinner og slikt. Vi er forskjellige mennesker med forskjellige interesser i et likestilt land. 

Anonymkode: 8d3ef...170

Da bør kvinner ha de samme opptakskrav til Politihøyskolen som menn.

Anonymkode: 0326c...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene i denne videoen virker jo rett og slett bare som om de ikke aner hva de skal gjøre. Dette er nok ikke snakk om fysisk styrke menn vs kvinner hvis det er det du sikter mot, TS. Kvinner er ikke svake at de ikke kan overbemanne en kar 3 mot 1. Men dette var jo i Sverige da, de blir vel sparket fra jobben om de prøver å holde han fast/bruke fysisk makt siden det var en stakkars innvandrer de var opp i mot. Dessuten trenger vel ikke politibetjenter å være så innmari sterke for å gjøre jobben sin, de har vel hjelpemidler som tazer og pepperspray? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke politi, det yrket som er utsatt for mest fysisk vold. De er utsatt for ca 11% vold, mens vernepleiere for ca 30% vold. Og hvem finner man i vernepleier yrket, jo flest små kvinner. Jeg har selv jobbet som vernepleier i flere år, aldri vært utsatt for vold, men jobbet med flere voldelige. Og man skal være ganske dyktig, for å unngå voldelige situasjoner, og der tror jeg kvinner kan være litt flinkere enn menn.

Og nå må kvinner gjennom relativt tøffe fysiske krav, for å bli politi, og de får en utdannelse, for å lære seg det de trenger. Og for politi, så er det svært liten tid, som går med til å skulle ta store menn, som yter stor motstand.

Anonymkode: 1733e...a5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Kvinner som politibetjente, er det egentlig en god ide?

Nu er det på tide foreldrene dine fjerner din tilgang til wifi ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...