Gå til innhold

Kvinner som politibetjente, er det egentlig en god ide?


hocane

Anbefalte innlegg

Ja, synes det er en god ide å ha kvinner i politiet jeg.

Anonymkode: 7640f...7d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge alle må klare et visst fysisk mål, så spiller det ingen rolle. Skal sies at noen politioppgaver er bra å ha kvinner til, og land som Norge baserer seg gjerne mer på samtaler enn fysisk vold.

Politi og Brannmannyrke er to veldig unike yrker, og jeg tror vi bør se på de med et annet øyeglass enn andre yrker, helt ærlig.

Det er yrker som potensielt kan være forskjellen på liv og død. Spørsmålet mitt er, hvorfor ha kvinner i disse yrkene dersom vi har bedre kvalifiserte menn tilgjengelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Politi og Brannmannyrke er to veldig unike yrker, og jeg tror vi bør se på de med et annet øyeglass enn andre yrker, helt ærlig.

Det er yrker som potensielt kan være forskjellen på liv og død. Spørsmålet mitt er, hvorfor ha kvinner i disse yrkene dersom vi har bedre kvalifiserte menn tilgjengelige?

Er det virkelig en kø av super sterke karer som bare venter på at det skal bli en ledig stilling innenfor politiet mener du? At hvis alle kvinnelige politi hadde sluttet så hadde alle de stillingene blitt fullt opp av super kvalifiserte menn?

Anonymkode: 7640f...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en muskuløs mann på over 120 kilo skal hankes inn av politiet, så sender man ikke ett par bittesmå kvinnfolk på kanskje seksti eller sytti kilo hver... 

Anonymkode: c0ab5...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hocane skrev:

Hadde vært interessant å sett. Har du videoklipp som beviser det?

Jeg er ikke den du spurte, men jeg kan likevel bekrefte at dette er sant. Jeg er ei nett lita jente på 160 cm som la ned en fyr på godt over 100 kg. Bakgrunn fra kampsport.

Anonymkode: 65b49...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig en kø av super sterke karer som bare venter på at det skal bli en ledig stilling innenfor politiet mener du? At hvis alle kvinnelige politi hadde sluttet så hadde alle de stillingene blitt fullt opp av super kvalifiserte menn?

Jeg vet ikke hvordan kjønnskvoteringen i politiet fungerer. Så vi er nødt til å stille et hypotetisk spørsmål her.

Så jeg spør igjen. Hvorfor bør en kvinne bli ansatt i politiet hvis vi har menn som er fysisk mer kvalifiserte til jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du spurte, men jeg kan likevel bekrefte at dette er sant. Jeg er ei nett lita jente på 160 cm som la ned en fyr på godt over 100 kg. Bakgrunn fra kampsport.

Greit nok. Du kan legge en mann på over 100 kg i bakken. Så jeg spør videre jeg. Klarer du å holde han i bakken over lengre tid? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en muskuløs mann på over 120 kilo skal hankes inn av politiet, så sender man ikke ett par bittesmå kvinnfolk på kanskje seksti eller sytti kilo hver... 

Anonymkode: c0ab5...151

Det er jo ikke en mann på 120 kg heller. Det er jo en helt vanlig fyr, kanskje ikke 1.80 høy engang,  og som ser rusa ut som rett og slett holder lekestue med tre kvinner, som ikke er spesielt småvokste. Han  reiser seg jo opp med to av dem liggende oppå seg. Kvinnelig politi kommer bare til å bety mer bevæpning av politi og et kjøligere og mer intenst forhold mellom politi og sivile.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Jeg vet ikke hvordan kjønnskvoteringen i politiet fungerer. Så vi er nødt til å stille et hypotetisk spørsmål her.

Så jeg spør igjen. Hvorfor bør en kvinne bli ansatt i politiet hvis vi har menn som er fysisk mer kvalifiserte til jobben?

Fordi å være politi handler om mer enn å være fysisk sterk. Mener du isåfall at hvis to menn søker på samme stilling i politiet, så skal den sterkeste alltid få stillingen, selv om begge er godt nok kvalifisert rent fysisk?

Anonymkode: 7640f...7d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi å være politi handler om mer enn å være fysisk sterk. Mener du isåfall at hvis to menn søker på samme stilling i politiet, så skal den sterkeste alltid få stillingen, selv om begge er godt nok kvalifisert rent fysisk?

Anonymkode: 7640f...7d2

Problemet her er at kvinner aldri er godt nok kvalifisert fysisk. Absolutt aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uffda skrev:

Problemet her er at kvinner aldri er godt nok kvalifisert fysisk. Absolutt aldri.

Men hva med de to mennene da, den sterkeste får jobben eller?

Anonymkode: 7640f...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi å være politi handler om mer enn å være fysisk sterk. Mener du isåfall at hvis to menn søker på samme stilling i politiet, så skal den sterkeste alltid få stillingen, selv om begge er godt nok kvalifisert rent fysisk?

Politi er et fysisk yrke, man kommer ikke bort fra det. Selvsagt er det andre kriterier som spiller inn, men de fleste som har gjennomført utdanningen er kvalifiserte for jobben, innlysende.

Igjen jeg har lyst på et svar. Hvorfor ansette en kvinne dersom man har en bedre egnet mann til å gjøre jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hocane skrev:

Greit nok. Du kan legge en mann på over 100 kg i bakken. Så jeg spør videre jeg. Klarer du å holde han i bakken over lengre tid? 

Nei. Men det kan ikke en enslig politimann heller. Som regel må de både to, tre og fire politimenn til for å håndtere store og sterke lovbrytere.

Anonymkode: 65b49...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hocane skrev:

Politi er et fysisk yrke, man kommer ikke bort fra det. Selvsagt er det andre kriterier som spiller inn, men de fleste som har gjennomført utdanningen er kvalifiserte for jobben, innlysende.

Igjen jeg har lyst på et svar. Hvorfor ansette en kvinne dersom man har en bedre egnet mann til å gjøre jobben?

Hvis du heller sier hvorfor ansatte en person hvis man har en annen person som er bedre egnet til jobben? så er jeg helt enig. 

Anonymkode: 7640f...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva med de to mennene da, den sterkeste får jobben eller?

Anonymkode: 7640f...7d2

Siden begge antagelivgivs er fysisk kapable så er det vel andre kriterer som betyr mer. Men ja, tenk det, fysisk styrke er faktisk en vesentlig ting å ta med seg i politiyrket. Tenk det, tenk på det at fysisk styrke faktisk er verdt noe i arbeidslivet fortsatt. Det er jo bare sååå pre-blogg era lizzom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men det kan ikke en enslig politimann heller. Som regel må de både to, tre og fire politimenn til for å håndtere store og sterke lovbrytere.

Anonymkode: 65b49...c7f

Men i det minste holder det med 3-4 når det er snakk om menn. Du kunne doblet antall jenter der og han ville fortsatt hatt null problemer. En helt vanlig fyr, fullstendig overlegen 3 kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Uffda skrev:

Siden begge antagelivgivs er fysisk kapable så er det vel andre kriterer som betyr mer. Men ja, tenk det, fysisk styrke er faktisk en vesentlig ting å ta med seg i politiyrket. Tenk det, tenk på det at fysisk styrke faktisk er verdt noe i arbeidslivet fortsatt. Det er jo bare sååå pre-blogg era lizzom.

Som jeg har sagt tidligere brann og politiyrkene er 2 unike yrker hvor kjønnskvoter absoutt ikke bør vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Uffda skrev:

Men i det minste holder det med 3-4 når det er snakk om menn. Du kunne doblet antall jenter der og han ville fortsatt hatt null problemer. En helt vanlig fyr, fullstendig overlegen 3 kvinner.

Som en annen sa over her en plass at disse betjentene virket noe tafatt og ubesluttsomme. Dette tror jeg ikke er standard håndteringsrutine i politiet hos hverken kvinner eller menn. Jeg kan love deg at jeg hadde vært minst like mye fyrverkeri som den sivile gutten i denne videoen om jeg hadde vært i situasjonen. Dette var trolig en dårlig kombinasjon av betjenter. Bare det at de lar han gå vekk etter å ha trakassert polisen på den måten, det hadde jeg aldri funnet meg i. Jeg hadde ikke vært redd for å ha brukt makt og vold om jeg var en av politikvinnene.

Anonymkode: 65b49...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "gammeldags". Jeg synes at kvotering er en uting.

Men å si at kvinner ikke klarer å håndtere politiyrket er ikke bare feil, men direkte kunnskapsløst. Jeg mildt sagt undrer meg over hvorfor noen vil poste dette, og attpåtil på et kvinneforum.
Jeg skylder på Hollywood. Politiyrket er ikke slikt som fremstilt på film. Det er svært lite nevekamper og løping fra eksplosjoner.

Jeg forsvarer ikke betjentene på filmsnutten. Det var dårlig oppdragsløsning, og jeg aner ikke hvorfor det ble sånn. Men hvis det første som slår deg er: "fordi de er kvinner". Da bommer du ganske kraftig.

Det som irriterer meg mest med tråder som dette er at det kan virke demoraliserende på kvinner som ønsker å bli politi.
Mitt råd: Ikke hør på disse tastaturkrigerne. Du trengs!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, hocane skrev:

Som jeg har sagt tidligere brann og politiyrkene er 2 unike yrker hvor kjønnskvoter absoutt ikke bør vurderes.

Du sitter vel ikke der og innbiller deg at de kvinnene du finner i disse yrkene er kvotert inn og ikke fyller kravene? 

Tror du da i ren naivitet at nødetatene ofrer mannskap for å ha det ene kjønnet kvotert inn?

- Hva jobber du som selv, siden du er selvutnevnt ekspertise på behovene og bemanningen i nødetatene?

Anonymkode: 75203...874

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...