Gå til innhold

Mann tok hunden sin i selvforsvar, brukte kniv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz
På 23.5.2017 den 17.42, JohnS skrev:

Den kan godt være at små veskehunder er mer aggressiv av natur enn store bolehunder, men realiteten er at sistnevnte er den eneste av de som faktisk er farlig når den først finner på noe. Monsterbikkjeeiere bør heller søke hjelp for hva nå enn det er de kompenserer for.

Det er jo heller den eieren som ikke har kontroll på hunden sin som bør søke hjelp. En hund vil forsvare seg, uansett størrelse, om den blir angrepet. Ja, en stor hund vil gjøre mer skade på en liten hund, logisk nok, men det betyr ikke at det er noe galt med den store hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.5.2017 den 22.26, squidboy skrev:

Forklar meg hvorfor de fleste hundeangrep kommer fra rottweilere og samme type hunder da ? de er mer aggresive enn andre raser . værre er det ikke

Rottweilere er inteligente hunder som krever mye av eierene i form av trening og stimuli. De kjøpes desverre ofte av mennesker med lav iq som ønsker hund som ser aggressiv og buff ut. Dessuten er det mange som aktivt trener dem aggressivt. 

I dette tilfellet snakker vi om en hundeeier med hjernekapasitet av en gjerdestolpe som aldri skulle ha fått lov til å ha hund, uansett rase, og i alle fall ikke en som var smartere enn henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.5.2017 den 20.58, Nebel86 skrev:

En ting er å forsvare hunden sin dersom en annen hund helt uprovosert virkelig går inn for å skade.

Men når jeg leser "Vi har en verdifull elghund" så kan jeg aldri tenke meg at han snakker om noe annet enn verdifull i form av penger, og slike folk stoler jeg ikke ett sekund på. Det er oftest flere sider av en sak...
Dersom hunden virkelig gikk til angrep og at dette dermed var absolutt siste sjansen for å redde hunden sin sitt liv så kan jeg forstå det, men det er noe som skurrer noe voldsomt! Angrep denne rottweileren virkelig denne "verdifulle" elghunden, eller var det nok ett eksempel på en kar som aldri bør være i nærheten av dyr og lar sin vrede og bitterhet gå utover dyr fordi det er "båndvang"? Misforstå meg rett, å ha hunden sin i bånd under båndtvangen er veldig viktig for viltlivet i denne sårbare perioden, og jeg må innrømme at det ofte er to raser som utmerker seg for meg som mange ganger ustabil i møte med andre hunder. Rottweilere og schæfere. (Har møtt mange fantastiske hunder også som har gode eiere, så skjærer ikke alle over en kam )
Men likevel; hele saken skurrer. Var det fordi den virkelig gikk til angrep og han ville redde sin egen hunds liv, eller fordi eieren av elghunden så på den som en potensiell fare for sin kostbare hund uten at det oppsto alvorlig konflikt?
Jeg mistenker det siste, og håper han får en alvorlig straff og mister retten til å eie et dyr noen gang igjen dersom det stemmer.

Verdifull kan ha mange betydninger, og det trenger ikke ha noe med penger å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 0.42, Den Lille Heksa skrev:

Er det helt normalt å gå med kniv i skogen?

Er det noen her som går med kniv i skogen?

Jeg går aldri i skogen uten kniv. Det hender at jeg bærer øks også. Og kaffekjele og telt. Men alltid kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Javel, men fortjente rottweilereieren å få hunden sin drept? Er det dødsstraff på å bryte båndtvangen nå plutselig?

Nei. Det var nok mer rettferdig at elghunden ble skadet/drept, ikke sant? Hadde en stor, aggessiv fremmed hund angrepet buhunden min i skogen hadde jeg også plukket fram kniven. Men risikoen er stor for at jeg kunne kommet til å stikke min egen hund i tumultene, så kniv ville absolutt ikke vært førstevalget. Vandrestaven jeg pleier å ha med er ganske solid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et par dager siden røk et par hunder i omgangskretsen løs på hverandre da den ene kom seg løs. Aldri i verden om vi hadde klart å skille dem om vi hadde vært alene. Det er nesten håpløst for én person å skille to hunder som vil slåss, særlig hvis denne ikke vil risikere å bli skadet selv. 

Hva som har skjedd i denne saken, er det bare elghundeieren som vet. Jeg hadde imidlertid ikke gått hardt ut i avisen om min hund gikk løs, og var utenfor min kontroll, i båndtvangperioden. 

Anonymkode: 82545...e46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...