Gå til innhold

Aria Beauty


Alvea

Anbefalte innlegg

Var i London på et digert kjøpesenter og før jeg visste ordet av det satt jeg i en stol og en mann stylet håret mitt. 

Han brukte en rettetang med infrarød varme. Jeg var helt trollbundet der jeg satt, for effekten det hadde på håret mitt var helt utrolig. Han kunne også fortelle meg at man ikke trengte varmebeskyttende da denne rettetangen ikke skadet håret. Han brukte rettetangen på en serviett og demonstrerte at denne ikke brente papiret. Jeg var så kritisk som jeg kunne og spurte om han hadde en vanlig rettetang for jeg trodde ikke min GHD rettetang jeg hadde hjemme ville brenne servietten heller. Mannen var svært overbevisende. 

Plutselig sto jeg og betalte. 1300 kr betalte jeg. 

Det hører med til historien at han først spurte om jeg var student. Da svaret mitt var nei sa han at det skulle bli vår hemmelighet. Jeg skulle få studenrabatt + at jeg skulle få vennerabatt i tillegg + at jeg slapp taxes så lenge jeg betalte med et norsk bankkort. Taxes skulle komme direkte inn på min bankkonto i løpet av noen dager. "Så jeg må ikke innom på flyplassen for å få det refundert?" spurte jeg. Neida svarte han, dette gikk av seg selv. 

Så jeg betalte. 

Etterpå googlet jeg Aria Beauty litt, men fant ikke stort. Bare et blogginnlegg fra en annen dame for noen år tilbake som hadde opplevd noe lignende. Stylingproduktet (tror det var en krølltang) hun kjøpte ødela håret hennes veldig. 

Angret man på kjøpet fikk man bare en tilgodelapp. Ja, hva skal man med den..

 

Jeg har lært en dyr lekse. Noen som har erfaringer med Aria Beauty? 

Det jeg kjøpte ligger fortsatt i handleposen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om merket, men det høres shady ut. Når det kommer nye "revolusjonerende" produkter på markedet pleier disse å bli markedsført og hypet opp veldig. 

Har du kvittering? Hvis rettetanga ikke er den samme som den du prøvde i butikken kan du prøve å få pengene tilbake på det grunnlaget. Hvis det er en svindelbedrift vil de antakelig være vanskelige å få tak i, om du finner dem i det hele tatt, så mulig det ikke kommer til å ha noe for seg. Siden det var på et kjøpesenter kan du kanskje kontakte senteret direkte og forklare situasjonen? Prøv rettetangen først, da, så du har grunnlag for å si at det ikke er det samme produktet du prøvde/ble lovet. Hvis du hadde med deg en venn eller noe kan jo denne personen "vitne" til at du faktisk ble lovet noe helt annet. 

Jeg googlet merket nå, ble litt nysgjerrig, og ved første øyekast virker det greit, men det er et stort rødt flagg at det ikke er noe fra andre sider enn nettsiden deres. Fant en negativ omtale som sikkert er den du har sett også, og ellers masse positive på nettsiden deres. Uff, virker ikke helt bra, og så utrolig kjipt å bruke så mye penger på noe som ikke lever opp til forventningene! 

Jeg ville prøvd rettetangen først (ikke på hele håret, så klart!) og hvis det faktisk er svindel ville jeg pepret kundeservicen deres, samt laget en tråd på reddit f.eks. Kanskje finner du andre som har opplevd det samme og i det minste dukker den da opp på søket slik at andre kanskje ikke trenger å gå i samme fella. :) 

Anonymkode: 8af0a...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne? http://www.ariabeauty.co.uk/black-1-infrared-pro-styler.html

Virker som om de har flere gode produkter. 

Slettetanga virker jo til å være  temmelig bra. Har ikke hørt om merket før men jeg vet at ukjente "mindre" merker ofte snapper opp trender mye før de store merkene gjør det.  Jeg tror ikke du er lurt, men du har iallefall lært deg en lekse :) Du bør sjekke opp alt du kjøper, og nå som vi har smarttelefoner så kunne du gooogla dette slik at du nå hadde sluppet å stresse over det.

Kos deg med slettetanga den er helt sikkert god :) Se her: 

 

Endret av Motebamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er denne ja.

Men er infrarød varme noe bedre for håret enn vanlig varme? Om det i det hele tatt er noe som heter infrarød varme da ;p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Kjøpte noe lignende for en del år tilbake og tror jeg betalte mer enn deg, tror min kostet 1600kr med rabatten jeg fikk av skolen (makeup). Lå vel på 2300kr ca.  Jeg bruker ikke slettetang for tiden men må vel ta den fram, det er iallefall veldig god. Håret blir skikkelig mykt etter å ha brukt den, den beste jeg har hatt. Jeg ville brukt varmebeskytter i håret sånn uansett da :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle dere som har svart her :)

Føler meg litt bedre nå av å ha svidd av penger på noe jeg egentlig ikke trengte. 

En annen ting som virker litt positivt med rettetangen er at varmeplatene er bevegelige, så den lugger ikke håret. Veldig effektivt når man skal bruke den til å lage bølger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...