Gå til innhold

Oslo!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Oslo i sommer. Kanskje ikke veldig eksotisk, men kommer fra grisgrendte strøk, så for meg er det midt i blinken! Men det jeg lurer på er hva burde jeg få med meg? Er ikke veldig gira på Egon på Karl Johan og Vigelandsparken hver dag liksom.

Anonymkode: 7c11c...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peanut

Hvorfor ikke sjekke ut visitoslo.com og se hva som finnes og hva du har lyst til å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til Oslo i sommer. Kanskje ikke veldig eksotisk, men kommer fra grisgrendte strøk, så for meg er det midt i blinken! Men det jeg lurer på er hva burde jeg få med meg? Er ikke veldig gira på Egon på Karl Johan og Vigelandsparken hver dag liksom.

Anonymkode: 7c11c...56f

Men altså, dette kommer jo helt an på hvilke interesser du har?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grünerløkka, Sagene, St. Hanshaugen, Majorstua! Hvis du bare henger rundt nedi sentrum (Karl Johan og områdene rundt) får du ikke med deg noe som helst av det vi som bor i Oslo elsker med byen vår. I området mellom Oslo City og Nationalteatret (inkl Aker Brygge) er det omtrent bare turister, pendlere på vei til og fra jobb samt folk fra småstedene rundt Oslo "på bytur". Så dra til andre sentrumsbydeler for en mer autentisk Oslo-opplevelse.

Hvis været er fint, er båttur ut til øyene også en herlig opplevelse!

Anonymkode: d8ae8...0a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bruker over, Grunerløkka, Sagene, St.Hanshaugen og Majorstuen er fint. Ta en sykkeltur rundt på Frogner og til St.Hanshaugen-parken. Gjør heller shoppingen i Bogstadveien, fremfor Karl Johan. 

Anonymkode: de608...625

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo er en liten by, så lei en bysykkel og dra litt rundt på måfå. Det er ingen fare for å gå seg vill.

Anonymkode: 8b67a...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta rutebåten ut fra aker brygge til hovedøya eller en av de andre øyene. :) Festningen og Aker Brygge er jo også koselig å få med seg, tusle rundt der med en is. 

Om du vil på museumer så kan jeg anbefale deg å ta bussen ut til Bygdøy, folkemuseet er det fineste syntes jeg.

Anonymkode: 922eb...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var "guide" for en utenlandsk venninne nylig. Bygdøymuseene er flotte. Det samme er Akershus festning og operaen. Er du i området, ta også en tur innom Rådhuset. Vel verdt et besøk, og gratis :)

Ellers er jeg enig med de andre, ta turen til feks Løkka for å oppleve et mindre turistifisert Oslo. 

Anonymkode: 2298c...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var "guide" for en utenlandsk venninne nylig. Bygdøymuseene er flotte. Det samme er Akershus festning og operaen. Er du i området, ta også en tur innom Rådhuset. Vel verdt et besøk, og gratis :)

Ellers er jeg enig med de andre, ta turen til feks Løkka for å oppleve et mindre turistifisert Oslo. 

Anonymkode: 2298c...d5a

Jeg synes museene på Bygdøy er ganske triste greier, og rimelig utdaterte.. De er virkelig nødt til å gjøre noe med både Vikingskipmuseet, Fram-museet og Sjøfarsmuseet!! Det eneste som fortsatt er ganske fint og spennende er Folkemuseet, med alle de gamle bygningene, og til og med en stavkirke! Det pleier våre utenlandske venner å synes at er spennende :) 

Anonymkode: d8ae8...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til gamlebyen og til hausmania! Det er der ting skjer i Oslo 😉

Anonymkode: 43aa2...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fra sentrum følger du Torggata hele veien gjennom youngstorget og bortover mot Hausmannsgaten, flere kule barer og gode asiatiske restuaranter i sidegatene (en øl og pitasnacksen på The Crow Bar er verdt et stopp). Følg veien videre over eventyrbrua og oppover Markveien for å titte i litt spesielle butikker. Ta en øl i sola på en av uteserveringene på Ryes Plass. Kjøp med en digg foccacia fra Focacceria rett bak Villa Paradiso og spis den i parken. Enten fortsetter du oppover Markveien og titter innom flere gallerier eller så følger du Thorvald Meyers gate opp til Birkelunden. Kjøp litt ost eller spis middag på Den Lille Ostebutikken, og ta et glass champagne og prøv den fantastiske marengsdesserten på Bass.

- Søndager: Først bruktmarked på Birkelunden, så tusle lang akerselva ned til mathallen og vulkanområdet. Etter du er ferdig der går du bort til Blå for et litt mer alternativt søndagsmarked. Mesteparten av butikkene på Løkka og torggata er åpent på søndag etter kl 12.

- Ta trikken opp til Ekebergparken og ta deg en tur rundt for å se på statuene, nyt utsikten over byen med et glass vin på terrassen til Ekebergrestauranten.

-Gå en runde på Tjuvholmen, ta deg tid til å gå innom Astrup Fernley museet og stranden utenfor. følg vannkanten videre gjennom aker brygge og bort til festningen. En raskt runde på festningen før du går ned på havnesiden og bort til Vippa for street mat. etter lunsj fortsetter du mot Operaen.  Gå opp på taket for å se utsikten, men glem ikke å ta en titt inne også. gå videre over til Sørenga. Er det varmt er det perfekt med et bad eller en øl på uteserveringene som ligger på rekke og rad. Fra baksiden av Sørenga finner du den lille grønnsakshagen som har dukket opp på et jorde over E18. Kom deg under motorveien og over til middelalderparken hvor du ser ruinene av gamle Oslo. Gå gjennom gamlebyen til grønnland for en litt annen kultur og så tilbake til sentrm.

- Botanisk hage og munch museet på tøyen!

- Frognerparken med en tur innom Bymuseet og Vigelandsmuseet.

Anonymkode: 24472...3b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Fra sentrum følger du Torggata hele veien gjennom youngstorget og bortover mot Hausmannsgaten, flere kule barer og gode asiatiske restuaranter i sidegatene (en øl og pitasnacksen på The Crow Bar er verdt et stopp). Følg veien videre over eventyrbrua og oppover Markveien for å titte i litt spesielle butikker. Ta en øl i sola på en av uteserveringene på Ryes Plass. Kjøp med en digg foccacia fra Focacceria rett bak Villa Paradiso og spis den i parken. Enten fortsetter du oppover Markveien og titter innom flere gallerier eller så følger du Thorvald Meyers gate opp til Birkelunden. Kjøp litt ost eller spis middag på Den Lille Ostebutikken, og ta et glass champagne og prøv den fantastiske marengsdesserten på Bass.

- Søndager: Først bruktmarked på Birkelunden, så tusle lang akerselva ned til mathallen og vulkanområdet. Etter du er ferdig der går du bort til Blå for et litt mer alternativt søndagsmarked. Mesteparten av butikkene på Løkka og torggata er åpent på søndag etter kl 12.

- Ta trikken opp til Ekebergparken og ta deg en tur rundt for å se på statuene, nyt utsikten over byen med et glass vin på terrassen til Ekebergrestauranten.

-Gå en runde på Tjuvholmen, ta deg tid til å gå innom Astrup Fernley museet og stranden utenfor. følg vannkanten videre gjennom aker brygge og bort til festningen. En raskt runde på festningen før du går ned på havnesiden og bort til Vippa for street mat. etter lunsj fortsetter du mot Operaen.  Gå opp på taket for å se utsikten, men glem ikke å ta en titt inne også. gå videre over til Sørenga. Er det varmt er det perfekt med et bad eller en øl på uteserveringene som ligger på rekke og rad. Fra baksiden av Sørenga finner du den lille grønnsakshagen som har dukket opp på et jorde over E18. Kom deg under motorveien og over til middelalderparken hvor du ser ruinene av gamle Oslo. Gå gjennom gamlebyen til grønnland for en litt annen kultur og så tilbake til sentrm.

- Botanisk hage og munch museet på tøyen!

- Frognerparken med en tur innom Bymuseet og Vigelandsmuseet.

Anonymkode: 24472...3b6

Dette! 

Kanskje vi sees hvis du følger dette rådet :ler: 

Anonymkode: ba8a5...6a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 18.34, AnonymBruker skrev:

- Fra sentrum følger du Torggata hele veien gjennom youngstorget og bortover mot Hausmannsgaten, flere kule barer og gode asiatiske restuaranter i sidegatene (en øl og pitasnacksen på The Crow Bar er verdt et stopp). Følg veien videre over eventyrbrua og oppover Markveien for å titte i litt spesielle butikker. Ta en øl i sola på en av uteserveringene på Ryes Plass. Kjøp med en digg foccacia fra Focacceria rett bak Villa Paradiso og spis den i parken. Enten fortsetter du oppover Markveien og titter innom flere gallerier eller så følger du Thorvald Meyers gate opp til Birkelunden. Kjøp litt ost eller spis middag på Den Lille Ostebutikken, og ta et glass champagne og prøv den fantastiske marengsdesserten på Bass.

- Søndager: Først bruktmarked på Birkelunden, så tusle lang akerselva ned til mathallen og vulkanområdet. Etter du er ferdig der går du bort til Blå for et litt mer alternativt søndagsmarked. Mesteparten av butikkene på Løkka og torggata er åpent på søndag etter kl 12.

- Ta trikken opp til Ekebergparken og ta deg en tur rundt for å se på statuene, nyt utsikten over byen med et glass vin på terrassen til Ekebergrestauranten.

-Gå en runde på Tjuvholmen, ta deg tid til å gå innom Astrup Fernley museet og stranden utenfor. følg vannkanten videre gjennom aker brygge og bort til festningen. En raskt runde på festningen før du går ned på havnesiden og bort til Vippa for street mat. etter lunsj fortsetter du mot Operaen.  Gå opp på taket for å se utsikten, men glem ikke å ta en titt inne også. gå videre over til Sørenga. Er det varmt er det perfekt med et bad eller en øl på uteserveringene som ligger på rekke og rad. Fra baksiden av Sørenga finner du den lille grønnsakshagen som har dukket opp på et jorde over E18. Kom deg under motorveien og over til middelalderparken hvor du ser ruinene av gamle Oslo. Gå gjennom gamlebyen til grønnland for en litt annen kultur og så tilbake til sentrm.

- Botanisk hage og munch museet på tøyen!

- Frognerparken med en tur innom Bymuseet og Vigelandsmuseet.

Anonymkode: 24472...3b6

Supert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Loveheartx

Nå har jeg kun skummet gjennom, så mulig noen har nevnt det før, men ta t-banen til Holmenkollen. Det en en veldig fin tur, og det er fantastisk utsikt over byen derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...