Gå til innhold

Frekt av forlover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5/19/2017 den 1.19, estrella skrev:

Hun er jo ikke pliktet til noe som helst. Ikke MÅ hun holde tale eller noe som helst. Det er dog vanlig at forlovere gjør det, men det eneste de faktisk må er å fylle ut skjema på forhånd og signere papir under vielsen. 

Selvsagt koster det henne noe å ta seg av hår, kanskje ikke i kr, men tid. Kanskje hun egentlig vil bruke tid på å gjøre seg selv klar før bryllupet? 

At det er en hyggelig gest å fikse hår gratis og gjøre litt ekstra for at dagen skal bli bra er en helt annen ting. Men hun er ikke nødt til noe. Så akkurat det hadde jeg akseptert, selv om jeg personlig synes det er rart å ta betalt av bestevenninna sitt bryllup, hvor hun er forlover. 

Det er noe med vennskap og derav vennskapelig raushet vs penger og business som enkelte bare ikke forstår. Slike mener jeg har begrenset potensial som venner. Tror jeg hadde valgt en annen forlover.

Anonymkode: 91f2d...510

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5/21/2017 den 7.44, AnonymBruker skrev:

Husk at hun må skatte av jobben som om hun tok vanlig betalt.

Anonymkode: 37e7c...920

Bullshit, like lite som det skattes av gaver. Og om loven sier det, blir det ikke bokettersyn på slikt.

Anonymkode: 91f2d...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/19/2017 den 8.55, Måbarefåsiat... skrev:

Ja, hun kunne sikkert bydd på tiden sin og hjulpet deg, om ikke gratis, så med store avslag.

Det frekkeste her, er faktisk at du forventer det og tar det som en selvfølge. 

Jeg forstår at bryllup er viktig og at bruden anser seg som viktigst denne dagen, men herregud da.

Og jeg er enig med de andre her, hvis dere klarer å ta innover dere at hotell koster og at tilstedeværelsen deres er gave nok, da må dere si det.

Utrolig. Noen får altså ikke med seg at vennskap og business er ulike arenaer. Ts er overhodet ikke frekk, bare godt kjent med normer, sosiale koder og empati. Noe å lære for flere her.

Anonymkode: 91f2d...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig. Noen får altså ikke med seg at vennskap og business er ulike arenaer. Ts er overhodet ikke frekk, bare godt kjent med normer, sosiale koder og empati. Noe å lære for flere her.

Anonymkode: 91f2d...510

Jeg har overhodet ikke forventet noe, men jeg ble veldig overrasket da jeg selv har gjort masse for denne vennen, og jeg har med vilje valgt en frisyre som er noe av det enkleste og ikke tar mye tid.. Da hun selv tilba seg å fikse dette! Som mange ikke har fått med seg så kommer betalingsbiten nå i ettertid.. Det er forseint å bytte forlover! 

Takk for dere som ser poenget mitt... Jeg forventer ikke at hun skal jobbe gratis eller at hun ikke skal få fikset seg selv.. Det har vi allerede ordnet med ! Hun får gratis overnatting av meg, mat og transport fordi vi er venner og jeg har valgt henne som forlover , at jeg nå må betale for dette reagerte jeg på... Derfor ville jeg høre deres synspunkter ! 

Enig med dette innlegget, det handler om empati og vennskap også! 

Ts

Anonymkode: a0030...12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har overhodet ikke forventet noe, men jeg ble veldig overrasket da jeg selv har gjort masse for denne vennen, og jeg har med vilje valgt en frisyre som er noe av det enkleste og ikke tar mye tid.. Da hun selv tilba seg å fikse dette! Som mange ikke har fått med seg så kommer betalingsbiten nå i ettertid.. Det er forseint å bytte forlover! 

Takk for dere som ser poenget mitt... Jeg forventer ikke at hun skal jobbe gratis eller at hun ikke skal få fikset seg selv.. Det har vi allerede ordnet med ! Hun får gratis overnatting av meg, mat og transport fordi vi er venner og jeg har valgt henne som forlover , at jeg nå må betale for dette reagerte jeg på... Derfor ville jeg høre deres synspunkter ! 

Enig med dette innlegget, det handler om empati og vennskap også! 

Ts

Anonymkode: a0030...12f

Jeg synes det er helt bak mål. Forloveren min er god på å bake, og lagde både det ene og det andre til kakebordet. Hun tilbød seg, og jeg måtte stoppe henne ettersom jeg så at hun tok på seg masse arbeid mtp mitt bryllup. I tillegg måtte jeg krangle meg frem til å få lov til å betale for ingrediensene hun brukte. Jeg følte virkelig at hun stile opp, og at hun la hele sjela si i at jeg skulle få en perfekt dag. Hun var en strålende venninne og forlover. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt opp disse tingene med henne. Fortell henne at dette er litt ukomfortabelt, men du føler deg nødt til å ta det opp. Se an samtalen, men du kan fint si "jeg føler at dette blir en nedtur i bryllupsplanleggingen, så kanskje det er greiest at jeg spør xxx om hun vil være forlover i stedet?"

Anonymkode: 72a62...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan spørre om det er greit for henne å betale overnatting og transport for seg selv, fordi det plutselig ble litt mange utgifter på dere (deriblant frisør)..?

Anonymkode: 18103...7c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at ja, jeg syntes det er litt frekt. Med mindre som en over sier at ho tar det i salongen og da MÅ ta betalt, syntes jeg absolutt ho skulle gjort det gratis i og med dere er bestevenninner og kjent hverandre lenge. Det kunne ho f.eks tatt som en gave til dere! 

Og ikke gi gave pga de skal reise litt , syntes jeg også er merkelig. Vi skal gifte oss neste år, og familien til min mann reiser da 64mil for å komme til oss.....

Jeg mener ikke at forlover absolutt MÅ holde tale, men gjerne da skrive en sang om forloveren ikke ønsker tale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...