Gå til innhold

Frekt av forlover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min forlover , som jeg har kjent hele livet skal sminke og fikse håret mitt da dette er hennes felt , jobbmessig. Hun har vunnet flere priser innen kategorien og er veldig flink. 

Men, hun vil ta betalt , er dette noe som er Ok eller hva? Jeg ble litt overrasket , ønsker ikke å være freidig,men vi er bestevenner og vært det i alle år ! Trodde kanskje det var noe man kan gjøre for venner?! 

Hun mener også at vi ikke kan forvente gaver i bryllupet da bryllupet vårt skal være 2 timer unna der vi bor, og folk må bo på hotell. Vi forventer ingenting , men føler ingen behov flr å markere dette ved å nevne det for gjester. Gjestene gjør som de ønsker tenker vi.. 

Forventer dere at forlover holder tale? 

Anonymkode: a0030...12f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess

Din forlover plikter å gjøre det hun kan for deg den dagen. Det er ufint av henne å ta betalt. Å være forlover er en ære, og det er en jobb, en jobb som betales i form av tusen takk. 

Forlover plikter å holde tale. 

Siste punkt er jeg litt uenig i. Det er dyrt å bruke hotellnetter på deres bryllup. Gjester med dårlig økonomi kan velge å si nei takk. Men det hjelper om du sier at det at gjestenes tilstedeværelse er gave stor nok. Og jo, det må sies. Gjester plikter å ha med gave med mindre annet er oppgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din forlover er frekk, ja. Ingen tvil om det.

Anonymkode: 5163b...834

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne jo gitt deg gave i form av å gjøre hår/sminke for deg den dagen. Koster henne ingenting, jo. Synes hun er litt småfrekk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke pliktet til noe som helst. Ikke MÅ hun holde tale eller noe som helst. Det er dog vanlig at forlovere gjør det, men det eneste de faktisk må er å fylle ut skjema på forhånd og signere papir under vielsen. 

Selvsagt koster det henne noe å ta seg av hår, kanskje ikke i kr, men tid. Kanskje hun egentlig vil bruke tid på å gjøre seg selv klar før bryllupet? 

At det er en hyggelig gest å fikse hår gratis og gjøre litt ekstra for at dagen skal bli bra er en helt annen ting. Men hun er ikke nødt til noe. Så akkurat det hadde jeg akseptert, selv om jeg personlig synes det er rart å ta betalt av bestevenninna sitt bryllup, hvor hun er forlover. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Din forlover plikter å gjøre det hun kan for deg den dagen. Det er ufint av henne å ta betalt. Å være forlover er en ære, og det er en jobb, en jobb som betales i form av tusen takk. 

Forlover plikter å holde tale. 

Siste punkt er jeg litt uenig i. Det er dyrt å bruke hotellnetter på deres bryllup. Gjester med dårlig økonomi kan velge å si nei takk. Men det hjelper om du sier at det at gjestenes tilstedeværelse er gave stor nok. Og jo, det må sies. Gjester plikter å ha med gave med mindre annet er oppgitt. 

Ingen er forpliktet til å holde tale. Hvor har du det fra? Ekteskapsloven?

Anonymkode: cabe0...d6c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der er frekk som fy! Nesten så jeg ville ha byttet forlover bare på trass

Anonymkode: c2b46...148

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ordnet hår og sminke til søskenbarnet mitt. Hun betalte, men hun fikk mye i avslag. Jeg har rett og slett ikke mulighet til å jobbe gratis på salongen.

Anonymkode: 883ae...b3c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette kunne nesten ha vært min gamle bestevenninne, som jeg kuttet ut av livet mitt til slutt. Jeg har gjort masse privat for henne fordi jeg er fotograf. Morgengavebilder, familiebilder osv. Men hun gir ikke en flikk tilbake uten betaling. Trist.

Anonymkode: 817f5...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ordnet hår og sminke til søskenbarnet mitt. Hun betalte, men hun fikk mye i avslag. Jeg har rett og slett ikke mulighet til å jobbe gratis på salongen.

Anonymkode: 883ae...b3c

Det er forskjell! Jeg kan jo ikke ta gratis bryllupsbilder av alle jeg kjenner heller, men for min beste venninne som jeg var forlover for, så vurderte jeg ikke en gang å ta betalt for morgengavebilder o.l.

Anonymkode: 817f5...d23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! Jeg ville ha bestilt en annen til å gjøre hår og sminke da siden du må jo betale uansett. Bare si at du ikke trenger henne da du hadde lyst å bruke Fru OSV siden du var så utrolig forelsket i stilen hennes. Lol

regner med at din 'bestevenn' (ellers mege kjerringa) liker nok ikke det.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ordnet hår og sminke til søskenbarnet mitt. Hun betalte, men hun fikk mye i avslag. Jeg har rett og slett ikke mulighet til å jobbe gratis på salongen.

Anonymkode: 883ae...b3c

Jeg synes du er frekk som fæn som tok penge fra SØSKENBARNET ditt. Seriøs. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun kunne sikkert bydd på tiden sin og hjulpet deg, om ikke gratis, så med store avslag.

Det frekkeste her, er faktisk at du forventer det og tar det som en selvfølge. 

Jeg forstår at bryllup er viktig og at bruden anser seg som viktigst denne dagen, men herregud da.

Og jeg er enig med de andre her, hvis dere klarer å ta innover dere at hotell koster og at tilstedeværelsen deres er gave nok, da må dere si det.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes venninnen burde gjort dette gratis, med mindre hun skal gjøre det i salongen hvor hun jobber og hun ikke har lov til å gjøre det uten betaling pga. interne regler. 

Anonymkode: fc8ab...d97

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at kommentarene fra meg er pga at det er BESTEVENNEN og søskenbarnet. 

Hvis det var en vanlig bekjente person ville det ha vært utrolig frekk for å regner med å få gratis tjenester. 

Endret av Outlander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ordnet hår og sminke til søskenbarnet mitt. Hun betalte, men hun fikk mye i avslag. Jeg har rett og slett ikke mulighet til å jobbe gratis på salongen.

Anonymkode: 883ae...b3c

Men da regner jeg med ditt søskenbarn bestilte time i salongen din? Det blir noe annet , dette er ikke i salong... Hun taper ingenting på å fikse håret mitt en time før vielsen..  Ts

Anonymkode: a0030...12f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Dere er like frekke begge to. Du forventer at hun skal stille opp gratis og hun nekter. Dere må virkelig være et radarpar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike innlegg gjør at jeg ønsker meg noen ordentlige skikk og bruk-regler, helst meislet i stein utenfor stortinget. Men for all del; det er gøy med disse frekk og urimelig-trådene da.

Om venninna di faktisk er forlover, så burde dere kjenne hverandre så godt at dette er noe dere kan ta en lang prat om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er frekt av forloveren din. 

Når det gjelder gaver, så tenker jeg at det er helt vanlig å måtte reise til et annet sted i landet for å delta. Det er da ofte at brudepar kommer fra hver sin kant av landet og da må jo den ene familien/venner reise. Ofte har man studievenner som kommer tilreisende etc. Det er svært få bryllup jeg har vært i hvor jeg har kunnet gå til kirka og overnatte hjemme. Jeg har aldri vurdert å droppe gavene av den grunn og jeg synes absolutt ikke dere skal si noe om dette. Kanskje litt annerledes hvis dere har lagt bryllupet til et sted som er uforholdsmessig dyrt og det ikke finnes andre overnattingsmuligheter i nærheten (f.x om dere har bryllupet på en avsidesliggende vingård i Italia). Jeg synes det har blitt en liten trend at man liksom ikke skal forvente at andre synes det er stas å komme i bryllup, og som gjest skal man helst ha færrest mulig utgifter etc med å delta. Jeg setter pris på å bli invitert, og innser at det kan koste litt med reise, kanskje antrekk etc, men så lenge det ikke er snakk om helt urimelige krav, er jo det en del av pakka.

Anonymkode: 18103...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...