Gå til innhold

Ikea Stockholm 2017 sofa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/10344498/

 

Syntes denne sofaen er så kul og har lyst til å bytte ut min grå, kjedelige, stramme (og slitte) sofa! Mannen sier ok, men venninnene mine mener at jeg vil bli fort lei. Mulig jeg blir lei,  men jeg er veldig lei den anonyme grå også. Søsteren min sier det er den jæ****** fargen ever. Ikke at hun skal bestemme,  hun skal ikke bo her, men likevel.  Har jeg mistet helt smak og vurderingsevne?

Hva sier dere, kjære kgfolk? Fin? Kul farge?  Grusom? Typisk 2017? Go for it? 

Setter pris på kommentarer og innspill, jeg har snart tittet i stykker nettsidene til ikea og min ellers tålmodige mann vil helst ikke høre mer gnål. :laugh:

 

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker nok mørkeblå framfor oransje, og jeg tror du vil bli rimelig lei fargen. Samtidig er det bedre med oransje sofa enn grå. Sofaen har også altfor mange løse puter for min del, men det er også en smakssak. 

På tross av mange løse puter, så likte jeg den mørkeblå veldig godt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 😀 

Jeg kan ikke ha den blå. Har alltid vært mer rød enn blå, om det gir noen mening å si. Jeg liker rødt/oransje /lilla veldig godt,  men jeg har aldri hatt sofa i såpass krevende farge før.  Men blir man mer lei en kræsj farge enn en nøytral så lenge man vet at man virkelig liker fargen? 

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er superlekker i den fargen! For flere år siden valgte jeg selv oransje sofa og angrer ikke på det. Er deilig med noe som er litt friskt i huset. Min erfaring er at man blir raskere lei det anonyme og kjedelige enn av de litt mer spesielle tingene man velger. Alle sier "du kommer til å bli lei", men det tenker jeg er mer en innlært frase. 

Anonymkode: 6b5c1...34d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Fargen var kjempefin! Godt mulig den er typisk 2017 fordi vi heldigvis de siste par årene har fått en massiv motreaksjon til den grå-svart-hvite stilen som har dominert lenge. Men hva gjør vel det? Grå-svart-hvit og stram stil er så "typisk 2011-2015». 
Det jeg likte minst ved sofaen var de løse ryggputene. Puter av den typen blir lett skikkelig lefsete med mindre kvaliteten er svært svært god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns den er superlekker i den fargen! For flere år siden valgte jeg selv oransje sofa og angrer ikke på det. Er deilig med noe som er litt friskt i huset. Min erfaring er at man blir raskere lei det anonyme og kjedelige enn av de litt mer spesielle tingene man velger. Alle sier "du kommer til å bli lei", men det tenker jeg er mer en innlært frase. 

Anonymkode: 6b5c1...34d

Enig med deg. Det man blir fortest lei er det man har kjøpt for at det skal være nøytralt. Jeg tåler litt farge,  men må føle litt på om denne kjennes rett. 

5 timer siden, Margit Spat skrev:

Fargen var kjempefin! Godt mulig den er typisk 2017 fordi vi heldigvis de siste par årene har fått en massiv motreaksjon til den grå-svart-hvite stilen som har dominert lenge. Men hva gjør vel det? Grå-svart-hvit og stram stil er så "typisk 2011-2015». 
Det jeg likte minst ved sofaen var de løse ryggputene. Puter av den typen blir lett skikkelig lefsete med mindre kvaliteten er svært svært god. 

Enig.  Jeg har styrt unna løse puter og ikke likt det, men denne var litt annerledes,  syntes jeg.  

Takk for svar. Vet at dette ikke er en sofafarge for alle og at jeg må ta avgjørelsen selv, men det er kjekt med innspill.  Tusen takk 😀 

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoffet er av særdeles dårlig kvalitet og ikke verdt pengene! Var på IKEA for ikke så lenge siden, og så på denne sofaen. Den var skikkelig stygg. Hvis du har sett den "live" og likte den, så burde du selvsagt kjøpe den hvis du vil. Kanskje du blir lei, men kanskje du ikke blir lei og? Det er hvert fall ikke opp til andre å bestemme :) 

Anonymkode: 06286...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stoffet er av særdeles dårlig kvalitet og ikke verdt pengene! Var på IKEA for ikke så lenge siden, og så på denne sofaen. Den var skikkelig stygg. Hvis du har sett den "live" og likte den, så burde du selvsagt kjøpe den hvis du vil. Kanskje du blir lei, men kanskje du ikke blir lei og? Det er hvert fall ikke opp til andre å bestemme :) 

Anonymkode: 06286...2cd

På hvilken måte mener du at stoffet var av dårlig kvalitet og ikke verdt pengene? 

Nysgjerrig,  fordi ikea pleier å være ok i forhold til pris og denne hører til Stockholm-kolleksjonen som regnes som av det mer eksklusive derfra. 

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett den i virkeligheten? 😀

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. mai 2017 den 16.29, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte mener du at stoffet var av dårlig kvalitet og ikke verdt pengene? 

Nysgjerrig,  fordi ikea pleier å være ok i forhold til pris og denne hører til Stockholm-kolleksjonen som regnes som av det mer eksklusive derfra. 

Anonymkode: 053bf...b08

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som har sett den i virkeligheten? 😀

Anonymkode: 053bf...b08

Jeg har sett den i virkeligheten, derfor jeg skrev at det var dårlig kvalitet på stoffet. Det kjentes billig og sofaen så sliten ut. Nå sto den jo riktig nok på utstilling, men hvis den blir så stygg av å stå på utstilling i et par uker etter at den blir lansert, så er jeg ikke så sikker på at den ser så mye bedre ut etter ett år hos deg :) synes også IKEA er ok i forhold til pris, de har mye fint :) men ikke denne... Ble skuffet, for jeg så litt på daybed'en.

Anonymkode: 06286...2cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger sofaen, men har de grønne i samme stoff.

Det er helt HÅPLØST å holde rent. ALT fester seg... :( I tillegg så blir putene veldig sammentrykket. Det var sofadrømmen min også, men den falt i dass...

Anonymkode: 6b22d...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fargen er flott!  Har ikke sett sofaen, og kjenner ikke til kvaliteten. 

Om man har hvite eller grå vegger, som så mange har i dag, vil denne fargen på sofaen være det som løfter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har sett den i virkeligheten, derfor jeg skrev at det var dårlig kvalitet på stoffet. Det kjentes billig og sofaen så sliten ut. Nå sto den jo riktig nok på utstilling, men hvis den blir så stygg av å stå på utstilling i et par uker etter at den blir lansert, så er jeg ikke så sikker på at den ser så mye bedre ut etter ett år hos deg :) synes også IKEA er ok i forhold til pris, de har mye fint :) men ikke denne... Ble skuffet, for jeg så litt på daybed'en.

Anonymkode: 06286...2cd

Men har de den i daybed? Du mener sofaen i velur, ikke sant? 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg digger sofaen, men har de grønne i samme stoff.

Det er helt HÅPLØST å holde rent. ALT fester seg... :( I tillegg så blir putene veldig sammentrykket. Det var sofadrømmen min også, men den falt i dass...

Anonymkode: 6b22d...cf1

Den grønne er veldig fin.  Men alt henger fast,  altså?  Kjipt 😔 Orker jo ikke støvsuge meg i hjel. 

4 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg synes fargen er flott!  Har ikke sett sofaen, og kjenner ikke til kvaliteten. 

Om man har hvite eller grå vegger, som så mange har i dag, vil denne fargen på sofaen være det som løfter :)

Ikke sant? Jeg har hvite vegger, og liker det veldig godt,  men det gjør at jeg er avhengig av farger på andre ting i rommet. 

 

Takk for svar, alle sammen 😀

Anonymkode: 053bf...b08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fargen er flott. Enig i at den kanskje ikke er tidløs, men det er vel gjerne ikke de sofaene som skal vare i 40 år man kjøper på IKEA heller. MEN jeg har sett sofaen "live" på IKEA, og tror den hadde blitt noe formløs og sammentrykket både i løse puter og sitteputene, så jeg ville styrt unna akkurat den av den grunn. 

Anonymkode: 2d1de...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den ikke.. liker oransje men synes det blir for voldsomt på en sofa. Det er så intens farge og sofaen skal være et avslappende sted tenker jeg. Mulig jeg ligger litt vel mye på sofaen da :fnise:

Lei kan man vel bli uansett. Mindre sjanse for å bli lei hvis du elsker den i utgangspunktet enn hvis du velger noe nøytralt du ikke liker så godt tenker jeg egentlig?

Anonymkode: 8c62a...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet på sofaen Stockholm 2017... :(

Anonymkode: fc06a...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte den ikke. Men det er fordi jeg ikke likte sofaen i seg selv. Liker forsåvidt knallfarger. Altfor mange puter og den så for "løs" ut på en måte. Jeg lukter at sofaen er mer kompakt og stram om det gir mening. Synes de tidligere Stockholm sofaene har vært bedre enn årets modell.

Endret av toothfairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den! Skjønner ikke hvorfor alle hjem på død og liv skal være så monokrome. Jeg tror du kommer til å bli glad av den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk når du skal pynte til jul..

Anonymkode: ef019...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fargen er fin. Men IKEA sine sofaer har dessverre dårlig kvalitet. Altså de kan vare i flere tiår, men utseende ser fort slitt ut. Men de kan jo selvfølgelig brukes til tross for det. 

Ellers så liker jeg selv mer nøytrale farger og heller bruke puter i knæsje farger. Da kan man enkelt bytte ut farge når man går lei. Men noen blir sikkert ikke lei av knall-farger slik som jeg blir :) Og da er det jo bare å gå for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...