Gå til innhold

Hvordan finne ei som ikke ligger rundt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
2 minutter siden, QuestionEverything skrev:

Ens egen fortid kan leve i en selv. Synes jeg uttrykte det ganske bra i første innlegget.

Nei, du har ikke uttrykket deg klart! Vi lever i her og nå! Fortid er fortid, nå er her og nå! Har du problemer med å akseptere andres fortid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes bare det er tåpelig å henvise til ytringsfrihet når man blir motsagt. Ordet er nedsettende. Det har blitt brukt nedsettende for å slut-shame. Ord har makt. Ord betyr noe. Hvilken ord du velger å bruke har noe å si. Du valgte å bruke et ord som i alle tider har blitt brukt til å snakke nedsettende om og slut-shame kvinner. Om du ikke mener at det er negativt å ha mange sexpartnere er det flott. Det er ordbruken din folk har problemer med. Du bruker nedsettende utrykk og noen ord har faktisk en mening bak seg. Om det ordet ikke er nedsettende i dine øyne så er det greit. Men du må nesten godta at andre oppfatter det som nedsettende siden det er slik det alltid har blitt brukt.

Anonymkode: 8b8b7...9e3

Tror jeg har sagt ganske sterkt at jeg ikke ville vært sammen med en løs mann. Så hvordan du da kan vri det om til at jeg snakker om kvinner skjønner ikke jeg. Jeg mener at mennesker skal få være så løse de bare vil og de får ta konsekvensene av det selv, og det eneste som da blir negativt blir at jeg absolutt ikke ville vært sammen med en løs mann. Du kan godt oppfatte det som nedsettende, men jeg kommer fortsatt til å omtale mennesker som ligger rundt for løse. For de ER jo løse/lett på tråden osv om de har mange ONS. Det er jo opplagt at det i grunn er enklere å få uforpliktende sex med noen som faktisk har uforpliktende sex i forhold til mennesker som har hatt få sexpartnere og kun har sex i et forhold. Så hvorfor man ikke bare kan si ting som det er skjønner jeg ikke, og hvis man tar seg nær av ordet løs om man har hatt mange sexpartnere burde man kanskje vurdere om en selv innerst inne synes det er positivt at en har ligget rundt.

Anonymkode: b7d0f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller dere? Kan dere ikke si hvor mange dere har hatt sex med, og hva dere er komfortable med at ny kjæreste evt har hatt? (Som anonyme så klart) Hadde vært fint å vite hva TS mener er løs også, er litt forskjell på om han mener 5 sexpartnere eller 100. Jeg kan gå ut med deg jeg TS :fnise:

Antall sexpartnere kommer alltid opp en eller annen gang, og har aldri vært noe problem å snakke om det for meg.

Anonymkode: ec046...153

Nei, antallet sexpartnere kommer ikke opp en eller annen gang :P Herregud :fnise: 

Det var sånt man spurte om da man var usikre tenåringer. Voksne mennesker spør ikke om det. Har vært i to forhold over flere år, aldri har noen av oss nevnt antall sexpartnere. Det er rett og slett fullstendig uvesentlig :) 

Selv teller jeg ikke, så jeg aner ikke hvor mange jeg har hatt sex med. En mulig date kan gjerne ha hatt sex med over tusen stk han, så lenge han er sykdomsfri. 

Anonymkode: b2425...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snuppi skrev:

Nei, du har ikke uttrykket deg klart! Vi lever i her og nå! Fortid er fortid, nå er her og nå! Har du problemer med å akseptere andres fortid? 

Dersom du prøver en type mat og finner ut at du ikke liker den, så kjøper du den ikke igjen... Fortiden påvirker nåtiden, så enkelt er det.

Om jeg har problemer med å akseptere andres fortid kommer selvfølgelig an på hva de har gjort i fortiden, om de har jobbet frivillig i dyrebeskyttelsesorganisasjon eller om de har drevet med seriemord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snuppi skrev:

Nei, du har ikke uttrykket deg klart! Vi lever i her og nå! Fortid er fortid, nå er her og nå! Har du problemer med å akseptere andres fortid? 

Hvis du hadde mange ONS i fortiden er ikke fortid fortid om du nå har fått sykdommer som følge av det eller fått barn osv. Vår fortid bærer alltid med oss, slik er det bare. 

Anonymkode: b7d0f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, QuestionEverything skrev:

Dersom du prøver en type mat og finner ut at du ikke liker den, så kjøper du den ikke igjen... Fortiden påvirker nåtiden, så enkelt er det.

Om jeg har problemer med å akseptere andres fortid kommer selvfølgelig an på hva de har gjort i fortiden, om de har jobbet frivillig i dyrebeskyttelsesorganisasjon eller om de har drevet med seriemord.

Da er det du som har problemet og lar fortiden påvirke nåtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har sagt ganske sterkt at jeg ikke ville vært sammen med en løs mann. Så hvordan du da kan vri det om til at jeg snakker om kvinner skjønner ikke jeg. Jeg mener at mennesker skal få være så løse de bare vil og de får ta konsekvensene av det selv, og det eneste som da blir negativt blir at jeg absolutt ikke ville vært sammen med en løs mann. Du kan godt oppfatte det som nedsettende, men jeg kommer fortsatt til å omtale mennesker som ligger rundt for løse. For de ER jo løse/lett på tråden osv om de har mange ONS. Det er jo opplagt at det i grunn er enklere å få uforpliktende sex med noen som faktisk har uforpliktende sex i forhold til mennesker som har hatt få sexpartnere og kun har sex i et forhold. Så hvorfor man ikke bare kan si ting som det er skjønner jeg ikke, og hvis man tar seg nær av ordet løs om man har hatt mange sexpartnere burde man kanskje vurdere om en selv innerst inne synes det er positivt at en har ligget rundt.

Anonymkode: b7d0f...1d4

Igjen: Det er ordbruken din som er problemet. Den nedsettende ordbruken din. Enten du bruker det om menn eller kvinner. Når jeg forklarte hvorfor ordet var nedsettende for deg skrev jeg kvinner fordi det opprinnelig ble brukt nedsettende om kvinner. Nå om begge kjønn Det er ikke bare jeg som synes det er nedsettende. Det er et nedsettende ord. Fordi ord har mening. Og en bakgrunn. Man går ikke rundt og bruker N-ordene, fordi det er nedsettende grunnet historien bak. Uansett om man ikke mener det nedsettende, så er det et nedsettende ord.

Den uthevede delen forstår jeg ikke hva du vil med. Vi med få sexpartnere klarer også å se at ord faktisk betyr noe, og at noen ord er nedsettende på et generelt nivå. 

Anonymkode: 8b8b7...9e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde mange ONS i fortiden er ikke fortid fortid om du nå har fått sykdommer som følge av det eller fått barn osv. Vår fortid bærer alltid med oss, slik er det bare. 

Anonymkode: b7d0f...1d4

Fortiden ligger bak oss og er ikke nå. Jeg kan selv velge å ikke la fortiden påvirke min situasjon nå! Vi bærer ikke fortiden med oss da den ligger bak oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Nei, antallet sexpartnere kommer ikke opp en eller annen gang :P Herregud :fnise: 

Det var sånt man spurte om da man var usikre tenåringer. Voksne mennesker spør ikke om det. Har vært i to forhold over flere år, aldri har noen av oss nevnt antall sexpartnere. Det er rett og slett fullstendig uvesentlig

Med de fleste dater og venner jeg har hatt er dette noe som snakkes ganske åpent om, kan være alt fra rare historier om fyllesex til beste ONS eller hva som helst. Vi er godt over 30 hele gjengen, og ingen usikre tenåringer - nettopp for som du sier, det er uvesentlig.

Godt mulig det ikke er vanlig i din krets, men det betyr ikke at det er slik over alt. Er forsåvidt helt enig i at det kan oppstå sjalu/usikkerhet, og da bør man jo spørre personen en ekstra gang om han/hun virkelig vil vite svaret, heldigvis ikke vært noe problem for meg eller mine ekser.

Anonymkode: ec046...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med de fleste dater og venner jeg har hatt er dette noe som snakkes ganske åpent om, kan være alt fra rare historier om fyllesex til beste ONS eller hva som helst. Vi er godt over 30 hele gjengen, og ingen usikre tenåringer - nettopp for som du sier, det er uvesentlig.

Godt mulig det ikke er vanlig i din krets, men det betyr ikke at det er slik over alt. Er forsåvidt helt enig i at det kan oppstå sjalu/usikkerhet, og da bør man jo spørre personen en ekstra gang om han/hun virkelig vil vite svaret, heldigvis ikke vært noe problem for meg eller mine ekser.

Anonymkode: ec046...153

Og det er noe helt annet enn å nevne antall sexpartnere! Morsomme og kleine historier deles i fleng, hverken jeg eller mine venner er særlig pripne på hva vi prater om. Men antallet? Blir like tullete som å forvente at jeg skal fortelle hvor mange skopar jeg har eid i livet. Dvs, jeg aner ikke selv, og hvorfor i alle dager skulle jeg dele det? 

Anonymkode: b2425...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme tenker jeg. Har også sett argumentet om at man ikke føler seg spesiell, noe som heller ikke gir mening. Om en har hatt flere sexpartnere og velger nettopp deg er man da veldig spesiell.

Forskjell på partner og elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: Det er ordbruken din som er problemet. Den nedsettende ordbruken din. Enten du bruker det om menn eller kvinner. Når jeg forklarte hvorfor ordet var nedsettende for deg skrev jeg kvinner fordi det opprinnelig ble brukt nedsettende om kvinner. Nå om begge kjønn Det er ikke bare jeg som synes det er nedsettende. Det er et nedsettende ord. Fordi ord har mening. Og en bakgrunn. Man går ikke rundt og bruker N-ordene, fordi det er nedsettende grunnet historien bak. Uansett om man ikke mener det nedsettende, så er det et nedsettende ord.

Den uthevede delen forstår jeg ikke hva du vil med. Vi med få sexpartnere klarer også å se at ord faktisk betyr noe, og at noen ord er nedsettende på et generelt nivå. 

Anonymkode: 8b8b7...9e3

Men å kalle noen Neger så sier man det til noen som er født med en hudfarge. Å være løs er ikke en rase. Å være løs er ikke medfødt. Å være løs er et eget valg en selv tar. Jeg mener det er et beskrivende ord for noe en person er når denne personen ligger rundt, og der vil du ikke kunne endre. 

Anonymkode: b7d0f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Og det er noe helt annet enn å nevne antall sexpartnere!

Antallet også. Jeg har ingenting i mot, og forstår helt klart hvorfor noen ønsker å holde dette privat - men mange, meg inkludert synes ikke dette er noe big deal og prater åpent om det om det faller seg naturlig. Hadde en helt ny date, spurt meg "hva jobber du med, hva slags mat liker du, hvor mange har du hatt sex med" så hadde jeg selvfølgelig reagert :fnise:

Anonymkode: ec046...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Snuppi skrev:

Fortiden ligger bak oss og er ikke nå. Jeg kan selv velge å ikke la fortiden påvirke min situasjon nå! Vi bærer ikke fortiden med oss da den ligger bak oss! 

Hvordan kan du velge det om du får en kjønnssykdom som følger deg resten av livet? Hvordan kan du velge bort å la denne påvirke deg? Det vil påvirke deg enten du vil eller ikke. Fortiden er det som har formet oss til å være den vi er nå. 

Anonymkode: b7d0f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du velge det om du får en kjønnssykdom som følger deg resten av livet? Hvordan kan du velge bort å la denne påvirke deg? Det vil påvirke deg enten du vil eller ikke. Fortiden er det som har formet oss til å være den vi er nå. 

Anonymkode: b7d0f...1d4

Fortiden ligger bak oss uansett selv om valgene våre har ført til konsekvenser som en må leve med!  Du kan velge å ta lærdom av feilene dine og du må akseptere det som har skjedd! Men dette handler ikke om scenarioet som du har presentert!  Dette handler ikke om å akseptere sin egen fortid, men andre menneskers fortid og kunne akseptere at fortiden ligger bak mennesket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du velge det om du får en kjønnssykdom som følger deg resten av livet? Hvordan kan du velge bort å la denne påvirke deg? Det vil påvirke deg enten du vil eller ikke. Fortiden er det som har formet oss til å være den vi er nå. 

Anonymkode: b7d0f...1d4

Er da ikke mange som får varige kjønnsskykdommer, så den kan du jo droppe. Det meste blir man kvitt etter en ukes behandling, og det er ikke noe værre enn en halsbetennelse. 

Personlig erfarer jeg at de som er liberale og lever slik de ønsker er mye bedre personer enn stuck up-folk som rakker ned på andre fordi de ikke lever slik de syntes de burde, og prøver å få seg selv til å føle seg bedre.. Stakkarslige folk - mobbere o.l

Anonymkode: 76661...2e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er da ikke mange som får varige kjønnsskykdommer, så den kan du jo droppe. Det meste blir man kvitt etter en ukes behandling, og det er ikke noe værre enn en halsbetennelse. 

Personlig erfarer jeg at de som er liberale og lever slik de ønsker er mye bedre personer enn stuck up-folk som rakker ned på andre fordi de ikke lever slik de syntes de burde, og prøver å få seg selv til å føle seg bedre.. Stakkarslige folk - mobbere o.l

Anonymkode: 76661...2e5

Ehm, jo. Det er da mange som får varige kjønnssykdommer. Herpes og HPV har veldig mange for eksempel. Varig sykdom er ikke bare HIV

Anonymkode: b7d0f...1d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er høyst uvanlig for menn å ha sex med så mange forskjellige partnere i sin livstid. De fleste har nok 3-4. 

Anonymkode: 9cd76...bd7

:rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, jo. Det er da mange som får varige kjønnssykdommer. Herpes og HPV har veldig mange for eksempel. Varig sykdom er ikke bare HIV

Anonymkode: b7d0f...1d4

Det er faktisk ikke så mange som får varige sykdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, jo. Det er da mange som får varige kjønnssykdommer. Herpes og HPV har veldig mange for eksempel. Varig sykdom er ikke bare HIV

Anonymkode: b7d0f...1d4

Herpes kan man være født med, HIV også. Og HPV kan man nå vaksineres mot + bruker man kondom er det jo ganske safe da

Anonymkode: 76661...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...