Gå til innhold

Trump: – Den største heksejakten i amerikansk historie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, ops2 skrev:

Nå fant du atter en ting å ta meg på, ja. Du derimot, uttaler deg uten å føle, mene eller innrømme at du antar noe, basert på anonyme kilder. Du snakker som om du vet, uten å innrømme at du er forutintatt. Sukk. Jeg er ferdig med deg. Vi venter sikkert spent på Comeys høring, begge to.

Men du skriver jo at du føler, mener og antar. Det er litt spesielt, siden du har vært så svært fokusert på fakta.

Anonymkode: 8f6ce...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er et godt eksempel på en artikkel jeg liker. Den omtaler politikk, og ikke antagelser. Den er kritisk, men holder seg til fakta.

http://www.side3.no/--11-millioner-i-usa-blir-kriminelle-over-natten-hvis-disse-lovene-vedtas/3423342252.html

Flere slike artikler hadde vært fint. Vi som leser den, kan velge selv om vi liker tanken på flere utvisninger, om vi er enige eller uenige. Eksemplet på familien som er nevnt, ligner veldig på noen av utvisningssakene Norge har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver jo at du føler, mener og antar. Det er litt spesielt, siden du har vært så svært fokusert på fakta.

Anonymkode: 8f6ce...e29

give me a fucking break...

Anonymkode: d11ff...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2017 den 17.36, AnonymBruker skrev:

Å bli brent levende på bål er småtteri. :dry:

Det Trump opplever er selvforskyldt.

Anonymkode: 76fda...c60

I valgkampen så kjørte fiendene hans over han med presse/propagandakorpset sitt, og det vil jeg ikke skylde på Trump for.

Trump snakket i valgkampen som om han ikke ville stresse Russland og krige mot arabere på samme måte som Hillary. Det ga meg et håp. Nå har han bombet alt håp i stykker og har vist seg som såpass svak at han lar seg dominere av krigshisserne/krigsprofitørene. Jeg håper de klarer å få noe spionasje eller sånt på han, slik at han tvinges til å trekke seg.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Heksejakt? Vær glad for at vi fremdeles har en uavhengig presse som rapporterer alt det utrolige denne såkalte presidenten foretar seg. Han går til krig mot frie medier, og om han vinner vil det vil det du kaller "heksejakt" være over. 

Anonymkode: b472a...51d

Ja, heksejakt. Uavhengig presse my ass. Alle hermer etter hverandre i håp om å være den som hyler høyeste om hvor horrible Trump er, helt uavhengig av hva han faktisk har og ikke har gjort. Han går til krig mot medier som lyver så hinsides, og det er så ekstremt lett å motbevise disse mediene også, men folk nekter å sjekke fakta selv og foretrekker å bare kjøpe historien de får servert av de venstre vridde mediene.

Anonymkode: 7d894...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saudi Arabia har gitt Trump en fredspris. Bra at noen viser Trump den ære han fortjener.

 

Anonymkode: 416a6...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.5.2017 den 15.09, ops2 skrev:

Jeg er fornøyd med det.

Angående anonyme kilder, jeg ville følt det bedre hvis det ikke var så mange, og så nøye planlagt. Påstandene i media kommer akkurat en etter en, som perler på en snor. Det virker kaldt og kalkulerende.

Og hvis Donald Trump blir stilt for riksrett eller avgår, så stemmer det at det ikke er noen røyk uten ild. Slik det er nå, virker det for meg som om media har tent bålene, og holder liv i de med veden som anonyme kilder bærer fram.

Men det er jo relativt innlysende at det blir mange anonyme kilder, når han pisser på folk i øst og vest og skaper uro innen administrasjonene sine. Og siden Amerikanerene ikke har noe annet system for varslere, så er det denne mekanismen som blir brukt. Det er tross alt ett land der varsling av konstituelle overgrep faktisk kan straffes med døden.

Nå er det lekket referater fra Det Hvite Hus som i praksis siterer Trump på at han har sparket Comey for å få slutt på undersøkelsene, og så får vi se hva hva dette betyr. Sitatet er typisk Trumsk, og gir han antagelig nok handlingsrom til å åle seg unna, men han må seriøst begynne å få seg venner.  Det er grenser for hvor mye dritt folkene hans vil klare spinne seg ut av. Hverken unnskyldningene fra Tillerson eller McManus holder vann godt nok. Og McManus har åpnet seg for direkte kritikk på ett nivå som kan torpedere hans rykte for alltid.

http://www.politico.com/story/2017/05/20/trump-russia-meeting-obstruction-investigation-238639

http://www.politico.com/story/2017/05/21/mcmaster-trump-comey-nutjob-238644

(Det hvite hus har ikke benektet sitatene, kun kritisert at de har kommet ut, hvilket betyr at de antagelig er korrekte. Dermed blir "jeg husker ikke ordlyden", "det var ikke sånn han mente det", "jeg forsto han dit" kun ubehjelpelige forsøk på å dempe kritikken.  Fordelen for Trump er at han ikke kan snakke skikkelig, så selv med sitater og kontekst, blir meningsinnholdet ubestemt.)

http://www.politico.com/magazine/story/2017/05/20/why-staying-put-was-mcmasters-most-patriotic-act-215167

(Du lurte på motivet Mc manus har for å ta en kule for Trump; her er en troverdig analyse som gir litt bakgrunn.)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Saudi Arabia har gitt Trump en fredspris. Bra at noen viser Trump den ære han fortjener.

Anonymkode: 416a6...747

Jeg må ærlig innrømme at jeg faktisk ikke vet hva som er mest kleint, å motta Nobels Fredspris før man har gjordt noe, eller å motta en fredspris fra Saudi Arabia. Men sånn er nå pliktene til en stakkars president.

Men han gjør nå en passelig god figur i situasjonen, og det ser ut som han spiller opp basert på faglige råd for en gangs skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...