Gå til innhold

Hvorfor finnes det ingen morsomme kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg tror ikke jeg har en eneste venninne eller et eneste kvinnelig familiemedlem som ikke er morsom på et eller annet vis. Noen kommer med morsomme observasjoner, noen er sarkastiske, noen er så gode til å etterligne og parodiere at de kan spille alle rollene i historien de forteller.

Jeg tror de som påstår at morsomme kvinner ikke eksisterer har en ganske snever definisjon av ordet 'morsom'. Selvsagt kommer ikke kvinner flest med stand-up-verdige kommentarer hver gang de åpner munnen, men det gjør ikke menn heller.

Hvem er det som ikke har en snever definisjon av "morsom" for en som mener at samtlige av hennes venninner og kvinnelige familiemedlemer er morsomme?

 

Anonymkode: b5f8b...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Det er vel jeg som har kapret alle de morsomme da. Venninnene mine er morsom, dama mi er morsom, søsteren min er morsom, kusiner er morsomme. 

Det er mer sannsynlig at du ler unormalt lett, evt. bare vil være politisk korrekt og mene at kvinner er like gode til alt som menn.

Anonymkode: 59d7e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som ikke har en snever definisjon av "morsom" for en som mener at samtlige av hennes venninner og kvinnelige familiemedlemer er morsomme?

 

Anonymkode: b5f8b...dc6

Det er mange som ikke har en snever definisjon av morsom, men en som mener at morsomme kvinner overhodet ikke eksisterer er ikke en av de mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta er jo morsom. Men ja, du må nok lete litt tror jeg. Ikke vanskeligere enn det:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
6 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg tror ikke jeg har en eneste venninne eller et eneste kvinnelig familiemedlem som ikke er morsom på et eller annet vis. Noen kommer med morsomme observasjoner, noen er sarkastiske, noen er så gode til å etterligne og parodiere at de kan spille alle rollene i historien de forteller.

Jeg tror de som påstår at morsomme kvinner ikke eksisterer har en ganske snever definisjon av ordet 'morsom'. Selvsagt kommer ikke kvinner flest med stand-up-verdige kommentarer hver gang de åpner munnen, men det gjør ikke menn heller.

For å generalisere litt så er mitt inntrykk utfra de menneskene jeg har møtt at damer har en mer "lun" og "trygg" sans for humor. Det kan som du skriver være snakk om det å komme med morsomme observasjoner, eller evnen til å fortelle morsomme historier. Jeg har av og til vært passiv deltager i grupper der damer holder på sånn, og da er god stemning! 

For enkelte av oss så er sånn humor absolutt hyggelig, men samtidig litt kjedelig, for humor er noe vi knytter opp mot uforutsigbarhet og kreativitet rundt det absurde samtidig som det ikke blir dumt og platt (noe som kan være ganske vanskelig). Og det å ikke være redd for å være litt barnslig selv om man er voksen. Og igjen for å generalisere, her opplever jeg at selv om mange damer også synes den typen humor er morsom, så er det ikke så mange som selv bidrar i den "sjangeren".  

Dette er min subjektive oppfattelse utfra de menneskene jeg har møtt opp gjennom livet, og ikke noe jeg lanserer som en universell sannhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Artig å se enkelte av svarene fra damer i denne tråden, der de i innlegget svarer på tema på en morsom måte for å bevise sin egen gode humor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at pga menns natur er vi ofte mer villige til å slippe oss løs og våger å drite oss ut i sosiale sammenhenger. 

Kvinner er ofte opptatt av å  oppføre seg mer nøytralt og "skikkelig". 

Når det gjelder kvinnelige komikere har de en tendens til å fortelle vitser kun kvinner kan relatere til, noe som fører til at de får et mindre publikum.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få kvinner som er utpreget morsomme, men det er vel ikke så mange menn heller. Men må si det er vanskeligere å ha en useriøs og humoristisk samtale med kvinner, skal lite til før man plutselig har sagt noe fryktelig dumt eller stygt. Menn sier dumme og stygge ting hele tiden og gir naturlig nok faen.

Anonymkode: 67582...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Har ledd mye av de morsomme damene her på forumet jeg da :laugh:

Anonymkode: c6348...9ff

Jeg også. Noen morsomme tråder her;

 

Anonymkode: deb46...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PseudonymBruker skrev:

For å generalisere litt så er mitt inntrykk utfra de menneskene jeg har møtt at damer har en mer "lun" og "trygg" sans for humor. Det kan som du skriver være snakk om det å komme med morsomme observasjoner, eller evnen til å fortelle morsomme historier. Jeg har av og til vært passiv deltager i grupper der damer holder på sånn, og da er god stemning! 

For enkelte av oss så er sånn humor absolutt hyggelig, men samtidig litt kjedelig, for humor er noe vi knytter opp mot uforutsigbarhet og kreativitet rundt det absurde samtidig som det ikke blir dumt og platt (noe som kan være ganske vanskelig). Og det å ikke være redd for å være litt barnslig selv om man er voksen. Og igjen for å generalisere, her opplever jeg at selv om mange damer også synes den typen humor er morsom, så er det ikke så mange som selv bidrar i den "sjangeren".  

Dette er min subjektive oppfattelse utfra de menneskene jeg har møtt opp gjennom livet, og ikke noe jeg lanserer som en universell sannhet :)

Jeg vet ikke om du har lagt merke til humoren i en gruppe bestående av kun menn, og hvordan den ofte forandrer seg når det er en eller flere kvinner til stede? Mange velger å legge litt bånd på seg og morsomhetene sine, enten fordi de vil imponere, eller fordi de er redde for å virke barnslige.

Det samme er i høyeste grad tilfelle for kvinner, og jeg tror det er mange menn som ville ha fått bakoversveis hvis de var flue på veggen under en skikkelig venninnefest. :ler: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
5 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg vet ikke om du har lagt merke til humoren i en gruppe bestående av kun menn, og hvordan den ofte forandrer seg når det er en eller flere kvinner til stede? Mange velger å legge litt bånd på seg og morsomhetene sine, enten fordi de vil imponere, eller fordi de er redde for å virke barnslige.

Det samme er i høyeste grad tilfelle for kvinner, og jeg tror det er mange menn som ville ha fått bakoversveis hvis de var flue på veggen under en skikkelig venninnefest. :ler: 

Du motbeviser forresten TS' flåsete påstand ved din blotte eksistens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Overrasket skrev:

Du motbeviser forresten TS' flåsete påstand ved din blotte eksistens. 

Tusen takk! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎5‎/‎18‎/‎2017 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Fordi det er menns oppgave å imponere kvinner og kvinners oppgave å virke tiltrekkende for at menn skal imponere dem. Humor er et av midlene menn bruker for oppfylle sin oppgave, mens det for kvinner ikke har vært spesielt viktig.

Anonymkode: 59d7e...835

eeeh hva for noe ? jeg har da herjet i flere år med forskjellige damer og et bra sexliv, aldri har jeg brukt humor og aldri har jeg hatt behov for å imponere noen heller . Selvtilitt og bra utseende får deg ligg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
4 minutter siden, Overrasket skrev:

Du motbeviser forresten TS' flåsete påstand ved din blotte eksistens. 

Så enig! Synes det er flere morsomme brukere her inne, som stadig har et eller annet vittig på lager eler snodige måter å formulere seg på som er så kreativt! 

Men man trenger ikke ha vulgære ting eller grove, grisete ting for at ting skal være skikkelig morsomt. "Morsomhet" er jo også subjektivt.  Men når noen sier at kvinner er redd for å virke barnslige så tenker jeg litt sånn at men hallo, kanskje man bare ikke syns den type humor er morsomt, og at det er det det handler om. (Men selvsagt: både mange kvinner og men er uptighte og tar seg selv for seriøst.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Så enig! Synes det er flere morsomme brukere her inne, som stadig har et eller annet vittig på lager eler snodige måter å formulere seg på som er så kreativt! 

Men man trenger ikke ha vulgære ting eller grove, grisete ting for at ting skal være skikkelig morsomt. "Morsomhet" er jo også subjektivt.  Men når noen sier at kvinner er redd for å virke barnslige så tenker jeg litt sånn at men hallo, kanskje man bare ikke syns den type humor er morsomt, og at det er det det handler om. (Men selvsagt: både mange kvinner og men er uptighte og tar seg selv for seriøst.) 

Jeg ler sjelden av grisehumor selv, jeg. Så jeg er vel kjedelig da, og det er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, squidboy skrev:

eeeh hva for noe ? jeg har da herjet i flere år med forskjellige damer og et bra sexliv, aldri har jeg brukt humor og aldri har jeg hatt behov for å imponere noen heller . Selvtilitt og bra utseende får deg ligg

Tror du bør lese innlegget en gang til for det står ikke at alle menn bruker humor, kun at det er ett av virkemidlene. Åpenbart trenger ikke alle bruke humor.  

Anonymkode: b5f8b...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, squidboy skrev:

eeeh hva for noe ? jeg har da herjet i flere år med forskjellige damer og et bra sexliv, aldri har jeg brukt humor og aldri har jeg hatt behov for å imponere noen heller . Selvtilitt og bra utseende får deg ligg

Jeg lo. Høyt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange svar jeg er enig i her. Jeg er often den "morsomme" i jentegjengen fordi jeg generelt er bare litt crazy og er "drøy" i forhold til de, og har alltid vært den morsomme. Men kan være seriøs når det trengs, og snakker gjerne om følelser osv osv. Mens i guttegjengen er jeg er morsom jente, men ikke den "morsomme", hvis det gir mening. Der ser jeg på guttene som de morsomste, og ler konstant med dem. Sånn har det vært for min del i de siste 8 årene (er 26). Jenter/damer syntes veldig fort at ting andre jenter sier om er "frekt" eller "drøyt", som gjør at man må holde seg litt tilbake. Jeg syntes alltid det er litt slittsomt å være med enkelte av disse vennene i grupper da de er sensitive, mens med guttene er det aldri noe problem. 

Anonymkode: 3c5a0...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Noen morsomme tråder her;

 

Anonymkode: deb46...f01

Elsker svarene i den om å suge bensin sent i svangerskapet :fnise:

Anonymkode: c6348...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...