Gå til innhold

Svigermor selv en dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det viktigste å huske på når du blir svigermor, er å respektere barnas valg av partner. Samt å ikke velge side når barna krangler. Huske på at de er voksne mennesker begge to med forskjellige meninger fra deg. Jeg føler meg superheldig som har fått den svigerdatteren jeg har. Hun er datteren som jeg aldri fødte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig er jeg redd å bli farmor en dag og må konkurrere med selv opptatte, vil bare hjem til moren sin stedøtre som kun synes hennes familien er viktig for barna. Håper jeg har oppdratt guttene å treffe sterke, snille jenter og er ikke tafatte slik at de blir ballløse i forholdet. 

Endret av Outlander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
42 minutter siden, Outlander skrev:

Egentlig er jeg redd å bli farmor en dag og må konkurrere med selv opptatte, vil bare hjem til moren sin stedøtre som kun synes hennes familien er viktig for barna. Håper jeg har oppdratt guttene å treffe sterke, snille jenter og er ikke tafatte slik at de blir ballløse i forholdet. 

Ikke ta sorgene på forskudd :) De tilfellene om svigerdatter fra helvete som vi leser om på kg representerer ikke flertallet der ute. De fleste jeg kjenner har et godt forhold til svigerforeldrene sine. Ha en positiv innstilling til din sønns utkårede og du vil garantert få det samme tilbake :)

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde verdens snilleste bestemor, et unikum (for oss barnebarna)  rett og slett. Skjønte gradvis (fra tenårene) at hun ikke var verdens beste mor eller svigermor akkurat. Mine foreldre hadde et godt forhold til bestemor, selv om hun var fraværende som mor og en særs frittalende svigermor. 

Jeg har tenkt mye på hvordan jeg selv vil bli som svigermor, og har i alle fall lært meg at små stikk må man bare tåle, og at ting kan gå begge veier; såfremt det ikke er snakk om svigermonstre som beskrevet her på KG 

Anonymkode: 1d7de...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har definitivt tenkt igjennom det. Hun har hatt en forferdelig svigermor i min farmor og har selv sagt mange ganger at det har gjort noe med henne og hvordan hun selv ønsker å være som svigermor. Hun har i dag et kjemegodt forhold til sine svigerbarn. Jeg tror man får litt det man fortjener her altså...

Anonymkode: c823e...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde verdens snilleste bestemor, et unikum (for oss barnebarna)  rett og slett. Skjønte gradvis (fra tenårene) at hun ikke var verdens beste mor eller svigermor akkurat. Mine foreldre hadde et godt forhold til bestemor, selv om hun var fraværende som mor og en særs frittalende svigermor. 

Jeg har tenkt mye på hvordan jeg selv vil bli som svigermor, og har i alle fall lært meg at små stikk må man bare tåle, og at ting kan gå begge veier; såfremt det ikke er snakk om svigermonstre som beskrevet her på KG 

Anonymkode: 1d7de...5da

Jeg gidder ikke konstant tåle små stikk fra folk jeg må omgås med, om det er fra min mor, svigermor eller andre. Nå er min svigermor heldigvis såpass oppegående og lite frekk at vi har et godt forhold. Jeg behandler henne (og alle andre jeg har en relasjon til) med høflighet, respekt og vennlighet og forventer det samme tilbake. Hvis svigermor (eller andre) ikke hadde gitt meg det samme tilbake, hadde jeg begrenset kontakten med henne så mye som overhode mulig uten dårlig samvittighet.

Anonymkode: 8e632...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke konstant tåle små stikk fra folk jeg må omgås med, om det er fra min mor, svigermor eller andre. Nå er min svigermor heldigvis såpass oppegående og lite frekk at vi har et godt forhold. Jeg behandler henne (og alle andre jeg har en relasjon til) med høflighet, respekt og vennlighet og forventer det samme tilbake. Hvis svigermor (eller andre) ikke hadde gitt meg det samme tilbake, hadde jeg begrenset kontakten med henne så mye som overhode mulig uten dårlig samvittighet.

Anonymkode: 8e632...5f3

Jeg tenkte ikke på konstante små stikk, men i mer som en kommentar om at feks ungen får for mye godteri eller for lite for den saks skyld eller at svigermor/mor synes det er feil å klippe gresset på en søndag (akkurat det siste der har jeg alltid unngått da, hehe) Mente det mer som i at vi alle kan si tankeløse kommentarer og at går det (en sjeldent gang) begge veier så er det ingenting å henge seg opp i. 

Ingen skal finne seg i konstant kritikk, og gjensidig respekt, høflighet og vennlighet er vel det vi alle ønsker oss. 

Anonymkode: 1d7de...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gå mot strømmen, jeg, da, og innrømme at min egen mor går meg langt mer på nervene enn svigermor. Begge mine svigerforeldre er fantastiske. Heldigvis bor vi nærmest dem og ikke mine foreldre. 

Anonymkode: 56f84...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...