• Kunngjøringer

AnonymBruker

Studenter under fødsel

367 innlegg i emnet

På 20.5.2017 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke aktuelt!  

Absolutt ingenting kunne fått meg til å forandre mening

Anonymkode: 858a7...d21

Men altså, vær litt glad noen gjør det da :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Maleficenta skrev:

Det var ikke pensum på den skolen jeg gikk. Fikk ikke praksis på føden. Jeg har blitt fortalt av andre spl som i praksis bare ble plassert i en stol foran den fødende for å se på av jordmor. Hun gjorde ikke noe annet enn å se. Om jeg skal ha student får hun gjøre nytte av seg

Alle spl jeg jobber med har hatt hospitering på føde og barsel, synd skolen deres droppet det, det er verdifull læring. Jeg er enig i at studenter ikke skal sitte og stirre rett inn. Enten gjøre en nytte eller stå mer I bakgrunnen skjult så hun ikke blir til irritasjon for mor. Man kan fint observere fødsel og få med seg gangen i det uten å se rett inn i underlivet. Hadde jeg født og en person ble satt på en stol forran meg hadde nok mannen reagert og kasta ut vedkommende faktisk... 

Anonymkode: 828be...9d1

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner.

Edie, mod.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har denne tråden blitt kjempelang og kranglete, så jeg gidder ikke lese hele. Men jeg hadde aldri på forhånd trodd jeg skulle syns det var greit med studenter under fødsel eller underlivsundersøkelser før fødsel. Men når det kom til stykket, gjorde det meg ingenting hvem som var i rommet. Det var ofte studenter med under undersøkelsene, og jeg tror ikke de spurte om jeg syns det var greit, men jeg tenkte bare over dem som helsepersonell som var en del av opplegget. Hadde de spurt meg om å ha student med under fødsel, syns jeg det ville vært helt greit. Men det noen nevner om en hel skoleklasse som kommer innom midt under det hele, er jo noe helt annet, og det har jeg heller aldri hørt om. Men at studenter får være med og observere er jo helt sentralt for at de skal bli flinke. Samtidig, mener jeg det må være lov å reservere seg. Man kan ha mange grunner til det, og jeg regner med at de uansett får vært med på mye selv om noen ikke ønsker studenter under en fødsel.

Under mine fødsler har det også vært så mange mennesker til stede som har sett underlivet mitt og den sårbare posisjonen jeg har befunnet meg i, så en student til eller fra hadde gjort lite. For saken er at man jo aldri kan ha kontroll over hva som skjer under en fødsel uansett. For min del har det vært komplikasjoner under begge fødslene (en ventet og en uventet), og særlig da morkaka ikke ville ut og jeg begynte å blø masse, kom det jo til en haug med folk. Så man må ikke tro at man kan ha noen som helst kontroll på hvem som skal være til stede, selv om man skulle si nei til studenter.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt rystet over språkbruken her! Vi som vil føde vaginalt og som sier ja til en student liker visst å vise fram underlivet vårt, spriker villig med beina, lar oss grave i underlivet av 5 ekstra personer og det som verre er. Herregud, for en tone. 

Jeg sa ja til én student, men pga komplikasjoner under fødselen var rommet fullt da baby kom ut. Når baby eksempelvis sitter fast og fosterlyden blir dårlig som i mitt tilfelle så bestilles det en "pakke" med ekstra jordmor, barnelege, overlege, barnepleier osv og de blir tilstede med mindre det løser seg og de ikke lengre ee nødvendige. Man kan ikke styre hvor mange som skal "stirre og grave oppi underlivet" hvis det skjer noe. Men jeg tør nesten love at ingen kommer til å bry seg om en ekstra lege ser underlivet ditt når det er noe i veien med babyen din. 

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg er helt rystet over språkbruken her! Vi som vil føde vaginalt og som sier ja til en student liker visst å vise fram underlivet vårt, spriker villig med beina, lar oss grave i underlivet av 5 ekstra personer og det som verre er. Herregud, for en tone. 

Jeg sa ja til én student, men pga komplikasjoner under fødselen var rommet fullt da baby kom ut. Når baby eksempelvis sitter fast og fosterlyden blir dårlig som i mitt tilfelle så bestilles det en "pakke" med ekstra jordmor, barnelege, overlege, barnepleier osv og de blir tilstede med mindre det løser seg og de ikke lengre ee nødvendige. Man kan ikke styre hvor mange som skal "stirre og grave oppi underlivet" hvis det skjer noe. Men jeg tør nesten love at ingen kommer til å bry seg om en ekstra lege ser underlivet ditt når det er noe i veien med babyen din. 

Tror ikke det er slik det er ment. Men ja man kan roe ned språkbruken. Det er jeg enig i

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden