Gå til innhold

Studenter under fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...en heterofil mann kan ikke være jordmor fordi han ikke kan sette seg inn i fødselsmerter eller smerter ved menstruasjon, men en homofil mann kan. 

OK, nå ignorer jeg denne tråden. Sukk. 

Hilsen TS

Anonymkode: 26d20...fd8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...en heterofil mann kan ikke være jordmor fordi han ikke kan sette seg inn i fødselsmerter eller smerter ved menstruasjon, men en homofil mann kan. 

OK, nå ignorer jeg denne tråden. Sukk. 

Hilsen TS

Anonymkode: 26d20...fd8

Ikke bare det. Han skal sitge med nesa oppi skrevet til kvinnen. Noen kvinner syns ikke det er så gøy i utg punktet. Blir ikke noe bedre om det er en hetero mann

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ikke bare det. Han skal sitge med nesa oppi skrevet til kvinnen. Noen kvinner syns ikke det er så gøy i utg punktet. Blir ikke noe bedre om det er en hetero mann

Jeg synes det er like lite gøy med en kvinne, samme hvem det er, det er en sårbar situasjon som man helst vil unngå men er et nødvendig onde. Det er stor forskjell på helsepersonell, men det kommer av på personlighet og kjemi i min verden - og henger ikke sammen med genitalia eller seksuell legning. 

Anonymkode: 26d20...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fødte var rommet fullt. Jordmor, barnepleier, to fødselsleger og en barnelege. Barnelegen var mann. Akkurat da kunne jeg ikke brydd meg mindre. Eneste jeg hadde satt foten ned på ville  vært om en gjeng med studenter som skulle observere.

Vi er forskjellige :) 

Det ironiske er at jeg har en skikkelig stor intimsone til vanlig. Taklet feks ikke at andre enn samboer skulle kjenne på magen når jeg gikk gravid. Men på meg forsvant intimsona samtidig som vannet gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor det? Hva skal vi med mannlige jordmødre? En fødsel er privat nok som den er om ikke flere menn skal inn i fødestua. Dessuten har ikke menn konsept for å forstå hvor vondt det er så de kan ikke sette seg inn i situasjonen

En kvinnelig jordmor som selv har hatt lette fødsler forstår kanskje ikke situasjonen til en som har en grusom fødsel heller. 

En kvinnelig jordmorstudent (barnløs) jeg kjenner innrømte lett at hun ikke har sympati for norske fødekvinner i det hele tatt. Vi har det nemlig så lett og trygt i forhold til kvinner som føder i u-land, så vi har ikke noe å klage over:fnise:Jeg tror de få mannlige jordmødrene i Norge har en mer sympatisk innstilling:sprettoy: 

Anonymkode: 35c6c...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Når jeg fødte var rommet fullt. Jordmor, barnepleier, to fødselsleger og en barnelege. Barnelegen var mann. Akkurat da kunne jeg ikke brydd meg mindre. Eneste jeg hadde satt foten ned på ville  vært om en gjeng med studenter som skulle observere.

Vi er forskjellige :) 

Det ironiske er at jeg har en skikkelig stor intimsone til vanlig. Taklet feks ikke at andre enn samboer skulle kjenne på magen når jeg gikk gravid. Men på meg forsvant intimsona samtidig som vannet gikk. 

Hva er greia med at intimsona forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva er greia med at intimsona forsvinner?

Jeg er temmelig brennsikker på at en kvinne som har store intimitetsproblemer fra før ikke bare glemmer alt sammen når vannet går og spriker gladlig for 5 personer. En vanlig kvinne som ikke bryr seg mye i utgangspunktet ja...

Jeg personlig hadde fått et panikkanfall som overhode ikke hadde vært gunstig.

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ikke bare det. Han skal sitge med nesa oppi skrevet til kvinnen. Noen kvinner syns ikke det er så gøy i utg punktet. Blir ikke noe bedre om det er en hetero mann

Går du rundt å innbiler deg at alle er ute etter å nyte synet av underlivet ditt? Helsepersonell tenker ikke slik.

Anonymkode: 69a3c...df6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du rundt å innbiler deg at alle er ute etter å nyte synet av underlivet ditt? Helsepersonell tenker ikke slik.

Anonymkode: 69a3c...df6

Selvfølgelig ikke. For helsepersonell er dette helt normalt.  Men for oss er det ikke det, for oss er det nedverdigende og grusomt.

Jeg jobbet i hjemmesykepleien under studiene. Jeg ble jo temmelig vant til underliv. Men det vsr enkelte eldre menn som synes det vsr forferdelig nedverdigende og flaut at jeg skulle vaske dem nedentil. Det respekterte jeg og vi gjorde det vi kunne for å hjelpe dem på en annen måte.

For muslimske kvinner er det også totalt uaktuelt med mannlige leger, dette fortalte de meg på sykehuset,  de tar hensyn til dette. Så hvorfor skulle de ikke ta hensyn til meg?

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Nei men det er mer flaut å vise hoohaen sin tim en fremmed mann enn en kvinne. Og så er det en liiiten prosentandel som faktisk fpr orgasmefødsler og da må det jo være ennå mer flaut om jordmora er en mann. Det er det jeg fokuserer på. 

Hahahahahaha! Dette er det morsomste jeg har lest på lenge. Er dette grunnlaget for å ikke ha studenter og for å kreve keisersnitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg skal iallefall ikke ha en mannlig jordmor den dagen jeg skal føde... med mindre han er åpenbart homofil

Finnes lesbiske jordmødre også, hva med dem?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært på sykehuset og snakket med leger og jordmødre på sykehuset om min frykt for blottlegging og mannlige leger osv,  så var det heeeelt greit for dem. Absolutt ikke en eneste spydig kommentar fikk jeg, de så ikke engang rart på meg (til mitt sjokk). 

Overlegen på gyn sa: "kjære deg, ingen muslimske kvinner ønsker menn heller, så hvorfor skal vi ikke ta hensyn til deg" 

Jeg tror denne problemstillingen vekker større oppsikt på kg enn den gjør forran helsevesenet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

Hvem av oss er det som ikke er åpen for mangfold? Heterofil/lesbisk/homofil, mannlig/kvinnelig lege/jordmor osv..? Ikke ta den der på meg og meg alene. 

Du siterer feil person. Jeg skiller ikke mellom homofile og ikke. Mann er mann for meg.

 

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh...man kan bli forvirret av hvem man siterer og ikke, og hvem som mente hva.. Men samme det. 

Jeg har gjentatt poenget mitt til det kjedsommelige.  

Man bør få velge når det kommer til egen kropp, og alle er forskjellige.  Vi har alle vårt her i livet! 

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør få velge når det kommer til egen kropp, og alle er forskjellige.  Vi har alle vårt her i livet! 

Anonymkode: 858a7...d21

Men ja, vi er fremdeles enig i dette! God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miss.Whitefox skrev:

Men ja, vi er fremdeles enig i dette! God natt.

God natt!

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

 

 

 

... 

Skjønte ikke hvorfor du siterer meg her? Jeg har skrevet det øverste innlegget du siterer.

Anonymkode: 5b6b1...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg deler hennes tanker. 

Ikke faaaaaaaaaen om jeg kunne hatt mannlig jordmor, fødselslege eller gynokolog

Hvis det er mannlig lege som har vakt og ungen sitter fast, så har du altså tenkt å la ungen dø før du får legehjelp. Voksent. De fleste fødeavdelinger har ikke flust av leger på vakt, på natt er det f.eks bare en de fleste steder. 

4 timer siden, Ruccula skrev:

De sa at de da ville gi meg akutt ks. 

Det skal vel en del til for at barnet kommer langt før tiden og at det i tillegg da ikke er noen kvinner på jobb og barnet holder på å stryke med 

Akutt ks er ikke noe du planlegger, det er noe som bestemmes av den medisinske problemstillingen. Selv om du er lovet ks vil det som haster alltd gå forran et som er planlagt. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For muslimske kvinner er det også totalt uaktuelt med mannlige leger, dette fortalte de meg på sykehuset,  de tar hensyn til dette. Så hvorfor skulle de ikke ta hensyn til meg?

Anonymkode: 858a7...d21

Vi tar ikke hensyn til dette, den legen som har vakt er den de må forholde seg til, på l ik linje med alle andre. Man kan ikke kreve å  få helsepersonell på bakgrunn av et bestemt kjønn i Norge, ei heller på bakgrunn av etnisitet, alder, religion eller legning.

Anonymkode: 3aa59...883

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er mannlig lege som har vakt og ungen sitter fast, så har du altså tenkt å la ungen dø før du får legehjelp. Voksent. De fleste fødeavdelinger har ikke flust av leger på vakt, på natt er det f.eks bare en de fleste steder. 

Akutt ks er ikke noe du planlegger, det er noe som bestemmes av den medisinske problemstillingen. Selv om du er lovet ks vil det som haster alltd gå forran et som er planlagt. 

Vi tar ikke hensyn til dette, den legen som har vakt er den de må forholde seg til, på l ik linje med alle andre. Man kan ikke kreve å  få helsepersonell på bakgrunn av et bestemt kjønn i Norge, ei heller på bakgrunn av etnisitet, alder, religion eller legning.

Anonymkode: 3aa59...883

Nei jeg vet man ikke kan kreve dette.

 Men nå skal jeg ha planlagt snitt da. Som jeg har sagt før så skal det litt til for at:

-Barnet kommer alt for tidlig

-De ikke har kapasitet til å ta snittet der og da (noe de har sagt de vil)

-Barnet setter seg fast 

-Og det er kun mannlige leger på jobb den dagen. 

Det er faktisk såpass usannsynlig at jeg ikke gidder å bekymre meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er ks planlagt til da? Nå legger de jo stort sett planlagte snitt til uke 39 eller så tett mot som mulig, så for veldig mange er det en reell sjanse for spontan fødsel før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...