Gå til innhold

Studenter under fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Silfen skrev:

Har hatt masse studenter i alle andre situasjoner på sykehus. At jeg nekter enkelte ting er irrelevant. Jeg nekter for eksempel studenter å sette veneflon på meg fordi jeg er ekstremt vanskelig å sette på (sist gang tok det 7 forsøk og avdelingens 3 beste stikkere) og fordi jeg har hatt ekstrem sprøyteskrekk som jeg ikke ønsker å utfordre. 

Nå vil sikkert idiotene i tråden her hyle høyt om at jeg er en grusom person som ikke lar sykepleiere lære seg å stikke de vanskelige pasientene for da blir de best, men siden jeg ikke lar folk misbruke meg så kan jeg ikke si at jeg bryr meg nevneverdig. 

Det er din kropp, du må gjøre hva som er best for deg selv!  Stå på!

 

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Maleficenta skrev:

Nei men det er mer flaut å vise hoohaen sin tim en fremmed mann enn en kvinne. Og så er det en liiiten prosentandel som faktisk fpr orgasmefødsler og da må det jo være ennå mer flaut om jordmora er en mann. Det er det jeg fokuserer på. Ang smertene ser jeg for meg at kvinner har mer empati for fødsrlssmerter enn en mann har siden de har akkurat lint ubderliv og vet mer hva vagina tåler og ikke. Og noen kvinner plages med kraftige menssmerter. Så litt mer konsept har de enn en mann har

Helt irrelevant - men den mannlige jord"moren" jeg hadde var den beste jeg noen sinne har opplevd. Han var så flink, rolig, og hadde enorm respekt for kvinnekroppen og full forståelse for smertene selv om han ikke fullt kan se det for seg :) 

Anonymkode: 98718...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt irrelevant - men den mannlige jord"moren" jeg hadde var den beste jeg noen sinne har opplevd. Han var så flink, rolig, og hadde enorm respekt for kvinnekroppen og full forståelse for smertene selv om han ikke fullt kan se det for seg :) 

Anonymkode: 98718...1e1

Jeg skal iallefall ikke ha en mannlig jordmor den dagen jeg skal føde... med mindre han er åpenbart homofil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg skal iallefall ikke ha en mannlig jordmor den dagen jeg skal føde... med mindre han er åpenbart homofil

Trur det er svært få som deler dine tanker. Derfor går du for hardt ut når du sier menn skal la være å utdanne seg jordmor. Når mannens legning spiller en rolle tror jeg du selv har store vrangforestillinger til hva fødsel er og helsehjelp på et generelt grunnlag.

Anonymkode: 69a3c...df6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trur det er svært få som deler dine tanker. Derfor går du for hardt ut når du sier menn skal la være å utdanne seg jordmor. Når mannens legning spiller en rolle tror jeg du selv har store vrangforestillinger til hva fødsel er og helsehjelp på et generelt grunnlag.

Anonymkode: 69a3c...df6

Ja jeg går hardt ut men det er nå min mening. Jeg har lov til å mene ting selv om ingen andre er enig. Er ikke forbudt å mene ting. Fødsel er ikke lik all annen helsehjelp. 

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trur det er svært få som deler dine tanker. Derfor går du for hardt ut når du sier menn skal la være å utdanne seg jordmor. Når mannens legning spiller en rolle tror jeg du selv har store vrangforestillinger til hva fødsel er og helsehjelp på et generelt grunnlag.

Anonymkode: 69a3c...df6

Jeg deler hennes tanker. 

Ikke faaaaaaaaaen om jeg kunne hatt mannlig jordmor, fødselslege eller gynokolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg deler hennes tanker. 

Ikke faaaaaaaaaen om jeg kunne hatt mannlig jordmor, fødselslege eller gynokolog

Så når babyens liv står på spill og det kun er mannlige leger på vakt så tar du den diskusjonen altså? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Så når babyens liv står på spill og det kun er mannlige leger på vakt så tar du den diskusjonen altså? 

Nå skal jo ikke jeg føde vaginalt.  så er ikke en problemstilling for meg. Men nekter å gå til mannlige gynokologer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ruccula skrev:

Nå skal jo ikke jeg føde vaginalt.  så er ikke en problemstilling for meg. Men nekter å gå til mannlige gynokologer osv

Spontane styrtfødsler kan skje før oppsatt ks. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Spontane styrtfødsler kan skje før oppsatt ks. 

De sa at de da ville gi meg akutt ks. 

Det skal vel en del til for at barnet kommer langt før tiden og at det i tillegg da ikke er noen kvinner på jobb og barnet holder på å stryke med 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
3 minutter siden, Ruccula skrev:

De sa at de da ville gi meg akutt ks. 

Det skal vel en del til for at barnet kommer langt før tiden og at det i tillegg da ikke er noen kvinner på jobb og barnet holder på å stryke med 

Det finnes sykehus med bare mannlige gynekologer, så noen byer er det eneste valget ved fødsel/ks. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silfen skrev:

Har hatt masse studenter i alle andre situasjoner på sykehus. At jeg nekter enkelte ting er irrelevant. Jeg nekter for eksempel studenter å sette veneflon på meg fordi jeg er ekstremt vanskelig å sette på (sist gang tok det 7 forsøk og avdelingens 3 beste stikkere) og fordi jeg har hatt ekstrem sprøyteskrekk som jeg ikke ønsker å utfordre. 

Nå vil sikkert idiotene i tråden her hyle høyt om at jeg er en grusom person som ikke lar sykepleiere lære seg å stikke de vanskelige pasientene for da blir de best, men siden jeg ikke lar folk misbruke meg så kan jeg ikke si at jeg bryr meg nevneverdig. 

Jeg er ekstremt lett å sette sprøyte på og lar alltid studentene prøve seg. Hvis de klager kan du si at det er en som kansellerer deg ut :P

Jeg er en av ABene som nekter medisinstudenter å komme nært underlivet mitt forresten.

Anonymkode: 5b6b1...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt lett å sette sprøyte på og lar alltid studentene prøve seg. Hvis de klager kan du si at det er en som kansellerer deg ut :P

Jeg er en av ABene som nekter medisinstudenter å komme nært underlivet mitt forresten.

Anonymkode: 5b6b1...0da

Alle er lette å sette sprøyter på da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sugemerke skrev:

Det finnes sykehus med bare mannlige gynekologer, så noen byer er det eneste valget ved fødsel/ks. 

 

Ikke hos meg, det er to mannlige leger, resten er damer. Det har jeg forhørt meg om ;). Ingen mannlige jordmødre.

Skulle jeg født normalt kunne jeg nok møtt på en av mennene ja... Puuuh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Alle er lette å sette sprøyter på da. 

Veneflon og. Har veldig store og  tydelige blodårer.

Anonymkode: 5b6b1...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
4 minutter siden, Ruccula skrev:

Ikke hos meg, det er to mannlige leger, resten er damer. Det har jeg forhørt meg om ;). Ingen mannlige jordmødre.

Skulle jeg født normalt kunne jeg nok møtt på en av mennene ja... Puuuh

Ja, svaret var på generelt grunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sugemerke skrev:

Ja, svaret var på generelt grunnlag. 

Men jeg kan ikke svare på et så personlig spørsmål på generelt grunnlag. :) Folk er jo veldig forskjellige,  enkelte stiller opp GU forran en halv skoleklasse og synes det er uproblematisk,  jeg takler så vidt GU med en kvinne. 

Hadde jeg skulle føde vaginalt og endt opp på et sykehus med kun mannlige leger hadde jeg byttet sykehus rett og slett :)

Så viktig er det for meg, men det er ikke mange som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2017 den 11.21, AnonymBruker skrev:

At de må få lov?

Så du mener kvinner bør tvinges til å ha publikum til stede under gynokoliske undersøkelser?

Anonymkode: 858a7...d21

 

 

På 18.5.2017 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Du er jo mer ennn velkommen til å ta inn en hel skoleklasse under følelsen du, så lenge vi andre slipper :)

Anonymkode: 858a7...d21

Tenkt på at ungen din trenger leger i  fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sugemerke skrev:

Det finnes sykehus med bare mannlige gynekologer, så noen byer er det eneste valget ved fødsel/ks. 

 

Har man ikke noe valg så må man jo dessverre. Men det ville ikke vært en god opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evilposelos skrev:

 

 

Tenkt på at ungen din trenger leger i  fremtiden?

Fortsatt ikke aktuelt!  

Absolutt ingenting kunne fått meg til å forandre mening

Anonymkode: 858a7...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...