Gå til innhold

Hvor bor en egentlig "sentralt" på Gran Canaria?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å farte litt rundt på øyen i sommer ( vil på badelandene og ellers dersom det er noe ) til Las Palmas by osv. Er det noen som vet hvor en skal bo på øyen for å få det "så sentralt" som mulig? 

Vil helst ta dagsturer til Las palmas, ikke bo der. Tenkte på Playa de engles? Noen som er kjent, og som kan hjelpe litt?

 

:)

Anonymkode: 3d08e...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar ikke lang tid å kjøre fra sørsiden opp til Las Palmas, passer fint for dagstur. Buss går også. 

 

Vi kjørte en dag hele øya rundt, bare for å få med oss alle de ulike områdene med høye berg og klipper, regnskog'ish, by, strand og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Det tar ikke lang tid å kjøre fra sørsiden opp til Las Palmas, passer fint for dagstur. Buss går også. 

 

Vi kjørte en dag hele øya rundt, bare for å få med oss alle de ulike områdene med høye berg og klipper, regnskog'ish, by, strand og så videre.

Takk for tips, er det trygt å reise dit? ( Reiser alene med en ungdom )

Anonymkode: 3d08e...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, er det trygt å reise dit? ( Reiser alene med en ungdom )

Anonymkode: 3d08e...73a

Ja, virkelig ingen problem.

 

Noen steder er mer party-party enn andre, men det er bare å sjekke hotellene hva de sier.

Hvor dere skal bo har mer med hva dere kultur,k shopping, strandliv, luksusbutikker, spa, fest etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i Meloneras da vi var der med små barn, og var veldig fornøyde med beliggenheten. Men drar du med en ungdom, er det nok mer liv og røre, burikker og folk, på Playa del ingles. Uansett går det busser overalt, som ble sagt av noen andre her, og det er ikke noe problem å komme seg rundt. Vi leide leiebil en dag og kjørte til Las Palmas.

Vi var der i høstferien, og det ville vært for kaldt i Las Palmas på den tiden. Det var sol og varmt i sør, men blåste veldig, og klimaet var helt annerledes i Las Palmas. Om sommeren kan dere bo hvor som helst og det er fint og varmt overalt. Men er det snakk om høst/vår/vinter, ville jeg valgt sørkysten pga temperaturen.

Anonymkode: 54faf...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playa del Ingles uten tvil!!! Flotte strender,  masse gode restauranter,  mulig å shoppe og natteliv for fe som ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puerto Rico er det varmeste stedet på GC. 

Anonymkode: ca7af...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren var akkurat på GC. Vi bodde i Playa. Veldig greit med kort vei til de fleste steder. 
Går mye buss, hvis ikke er det også fint å leie bil :) Kort vei til puerto rico, maspalomas ++ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du bor på Grqn Canaria er helt avhengig av hvilke fasiliteter du ønsker. Playa Ingles liker ikke jeg meg i. Det er en getto ala sosialstrøkene i London eller andre storbyer, særlig dersom du kommer litt opp fra strand promenaden. Buss fra Arguineguin eller Puerto Rico og til Las Palmas bruker ca. 1 time, koster € 6.80 (om jeg ikke husker helt feil). Direktebussen går to ganger i timen. Du bør ikke bruke bussen som går innom alle steder før du kommer til Las Palmas. Den bruker flere timer. 

I Las Palmas stopper bussen på busstasjonen. Der kan du greit gå til Santa Anna katedralen, og den bør du se. Du kan og ta en tur med heis opp i et av kirketårnene og få fantastisk utsikt over hele byen. 

Handlegaten/gågaten begynner like ved katadralen. Der er og små sidegater slik at du kommer opp i den spanske delen av byen der innbyggerne bor og handler. Men der skal du være en smule på vakt, fordi prostitusjonsmiljøet og stofflangerne holder til i ett av områdene. Dette ser du når du kommer inn i feiel gaten og da svinger du bare ut igjen. Ellers er det stort sett trygt, med unntak av lommetyver, de er overalt, så bruk fornuft med vesker, lommebøker og pass. 

Du nør og ta en tur ut til den fantastiske Catalina stranden, gå på strandpro,enaden der ute og bare nyte. Parkering i LasPalmas er et mareritt for folk flest. Der er ikke enkelt å kjøre, så jeg anbefaler å bruke buss/taxi. Fra turistområdet og ut til Catalina stranden er det for langt å gå, der er du avhengig av transport. Mange skryter og av gamlebyen, der har jeg enda ikke vært. 

Gran Canaria har en badepark i Maspalomas(tror jeg det skrives), der er det mange som drar med barn. Palmito park er og verdt et besøk. Det samme er mange av småbyene oppe i nord. Der er du avhengig av privatbil for å komme mellom sør og nord. Der ligger og et historisk museum med utgravninger i nordvest, husker ikke hva burn heter, men den var og interesant å besøke. 

Hvor varmt du ønsker det avgjør nesten om du vil bo i sørvest eller sør øst, samt hvilke boalternativprisklasser du ønsker å betal for. 

Anonymkode: ea419...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...