Gå til innhold

besteforeldre som ikke vil se barnebarn i folketoget


siesta

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
3 minutter siden, Rotemor skrev:

De har jo ikke lyst! Da er det vel ikke noe å ønske seg heller.

...er vel kanskje derfor man blir skuffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår besteforeldrene her. Hva er det som er så spesielt at en må være forpliktet til å se barnebarna marsjere i et tog? De ser dem vel ofte nok de andre dagene.

Anonymkode: 48537...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår besteforeldrene her. Hva er det som er så spesielt at en må være forpliktet til å se barnebarna marsjere i et tog? De ser dem vel ofte nok de andre dagene.

Anonymkode: 48537...e3a

Forpliktet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 17.06, siesta skrev:

Kan si det sånn at hun ikke bare skal traske avgårde... Det et snakk om å gjøre mer enn det....

Folketog/ borgertog, ok.

Foreninger som går i toget? Hva slags foreninger kan der være?

Kostyme?? I et 17.mai tog?

Noe annet enn å traske avgårde??? 

Kan noe opplyse en uvitende Oslojente om hva i all verden alt dette kan være? 

:bond:

Anonymkode: 44219...923

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 1.28, Rotemor skrev:

Herregud. Jeg skjønner de kjempegodt.

Nå har jeg hatt plikitkjør på 17 Mai i over 20 år. Jeg gleder meg til det er over! Som bestemor vil jeg ikke la meg presse til å gjøre ting jeg virkelig ikke liker bare fordi noen bestemmer seg for å lage det til en sår og sentimental sak.

Respekter at man er forskjellig og har forskjellig syn på hva som er stas eller gøy. Datteren din kan ikke bli skuffet over ting hun ikke har forventninger til....

Helt enig! 17 mai er et mas jeg unngår så godt jeg kan!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folketog/ borgertog, ok.

Foreninger som går i toget? Hva slags foreninger kan der være?

Kostyme?? I et 17.mai tog?

Noe annet enn å traske avgårde??? 

Kan noe opplyse en uvitende Oslojente om hva i all verden alt dette kan være? 

:bond:

Anonymkode: 44219...923

Altså, alle mulige slags foreninger med egne faner går i borgertoget. Turnforeningen for eksempel. Med medlemmene som tuner i toget. Danseforeningen, med medlemmer som danser i toget. Osv. osv. Klart det er en opplevelse.

Anonymkode: 04522...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Ruccula skrev:

Helt enig! 17 mai er et mas jeg unngår så godt jeg kan!

Likevel valgte du å få barn med det som hørte med for 20 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta skrev:

Likevel valgte du å få barn med det som hørte med for 20 år siden...

Altså for 20 år siden var jeg knapt fruktbar!  Jeg var 12 år.

Jeg er gravid med mitt første barn nå.

Det vil ikke si at jeg ikke har fri vilje resten av livet. Å tilbringe hver 17 mai i byen resten av livet er ikke aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Altså for 20 år siden var jeg knapt fruktbar!  Jeg var 12 år.

Jeg er gravid med mitt første barn nå.

Det vil ikke si at jeg ikke har fri vilje resten av livet. Å tilbringe hver 17 mai i byen resten av livet er ikke aktuelt. 

Åja siterte feil person... men husk på når kiden din blir stor så har du med å delta da. Og du må for all del ikke gi ungen inntrykk av at du hater det.

Og når du en gang blir bestemor da. Hva om din unge selv får barn. Eldste barnet er stor nok til å gå i tog, men så har barnet ditt nettopp fått et til barn en dag før 17 mai og må fokusere på en helt nyfødt. Hvem skal ta med han største i toget dersom begge foreldrene har henda fulle med en ny. Skal ikke du hjelpe da?

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta skrev:

Åja siterte feil person... men husk på når kiden din blir stor så har du med å delta da. Og du må for all del ikke gi ungen inntrykk av at du hater det.

Og når du en gang blir bestemor da. Hva om din unge selv får barn. Eldste barnet er stor nok til å gå i tog, men så har barnet ditt nettopp fått et til barn en dag før 17 mai og må fokusere på en helt nyfødt. Hvem skal ta med han største i toget dersom begge foreldrene har henda fulle med en ny. Skal ikke du hjelpe da?

Når ungen blir så stor at hun forstår litt av greia med 17 mai så skal jeg selvfølgelig presse kroppen ned i bunaden, klistre på meg et smil og stille opp som togtilskuer og heiagjeng!  

Og hvis barnet mitt havner i den situasjonen du beskriver vil jeg selvfølgelig også stille opp, det gjør man jo for sin familie uten å mukke.

Men jeg krever på ingen måte at mine foreldre skal holde seg hjemme på 17 mai hvert år (bor mye i frankrike)  for å se på mitt barn gå i tog. Mine besteforeldre har aldri sett på meg i toget og det var aldri et savn, var ikke engang noe jeg tenkte over som barn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det har blitt slik at det å glede andre blir sett på som et uvelkomment pliktløp.

Det er ikke det morsomste jeg vet å stå opp før fanden har fått sko på beina, stå 1 time i bilkø for å komme meg 4 km, være buffer mellom klyngen med mennesker som skal presse seg foran de eldre i mitt følge, men jeg gjør det med glede likevel, fordi det gleder andre.

Om ett til to år er det sikkert slutt, og da vil jeg savne det!

Anonymkode: 1b5d9...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei svigerdatter som hvor jeg tok signalet tidlig at hun ikke ønsker innblanding i særlig grad og da blir kontakten dessverre derretter.

Og når hun tidlig tok regien over min sønn og er ganske selvhevdende bestemte jeg meg tidlig for å ikke mene noe eller bry meg mere enn høyst nødvendig. Det er alltid hennes familie som kommer først, det rare er at hun allikevel kristiserer oss for å være passive. Hun ønsker visst i pose og sekk. Men må da skjønne at vi ønsker ikke gi så mye av oss selv når hun selv setter sin familie først i enhver settting..

Jeg er glad i mittt barnebarn , og passer av og til og når de spør men deltar ikke på 17. mai og slikt da hun har pokeransikt og ikke viser om hun setter pris på at vi stiller opp ja men vrede har hun aldri problemer med å vise.. Jeg melder meg litt ut og det må hun tåle. 

Anonymkode: 7aaf1...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Maleficenta skrev:

Åja siterte feil person... men husk på når kiden din blir stor så har du med å delta da. Og du må for all del ikke gi ungen inntrykk av at du hater det.

Og når du en gang blir bestemor da. Hva om din unge selv får barn. Eldste barnet er stor nok til å gå i tog, men så har barnet ditt nettopp fått et til barn en dag før 17 mai og må fokusere på en helt nyfødt. Hvem skal ta med han største i toget dersom begge foreldrene har henda fulle med en ny. Skal ikke du hjelpe da?

Det er stor forskjell på å hjelpe til med glede og å stille opp i folketog for å tifredstille andre....

Etter 20 år med 17. mai så må man ikke starte på 20 nye år. Man kan være en super besteforelder uavhengig av denne ene dagen.

De aller fleste foreldre jeg kjenner synes det er godt når pliktløpet på 17. mai er over. Det betyr ikke at de hater dagen, eller påfører det videre. Det handler om at det er en tid for alt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud.. Alt det er mulig å lage en sak av!!! Mine besteforeldre bodde maks 50 m fra toget, de var aldri og så på og jeg har ALDRI tenkt over det engang! 

Så skjerp deg og bli voksen! Om du sutrer og henger deg opp i småting, ja jeg vil kalle det det, er det ikke rart de ikke stiller opp så mye.

og det var min ærlige mening 

Anonymkode: 8bac0...72a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16/05/2017 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ts veldig godt, jeg... Kanskje mest fordi jeg har vært så heldige at mine foreldre og svigerforeldre har vært å sett på barna gått i tog enkelte år. Mine svigerforeldre har tom dratt 40 mil for å feire 17. mai med min svigerinne og for å se hennes barn gå i tog. Om ikke besteforeldre stiller hvert år, så synes jeg det jo hadde vært koselig om de en eller annen gang så barnebarna, og særlig trådstarters barn når de tydeligvis ser andre barnebarn. 

Jovisst skjønner jeg at ikke alle er like glad i å hverken gå i tog eller å se på tog, men det er for meg både koselig å se barna og selve toget. 

Anonymkode: 097ce...3cf
 

Dro de 40 mil kun for å se barnetoget?

:)

Anonymkode: 54dd0...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Vi er vant til at besteforeldre så barnetog. Da dro de å spiste lunch ute,før de dro hjem til seg selv. 

De ordnet til fest hjemme. Storstilt 17 maifest. Den var klar når vi var ferdig i folketoget om ettermiddag. Flagg og bjørk i hele oppgangen. Et 17 maipyntet hus. Hele familie samlet.

 

Anonymkode: 47f16...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Vi er vant til at besteforeldre så barnetog. Da dro de å spiste lunch ute,før de dro hjem til seg selv. 

De ordnet til fest hjemme. Storstilt 17 maifest. Den var klar når vi var ferdig i folketoget om ettermiddag. Flagg og bjørk i hele oppgangen. Et 17 maipyntet hus. Hele familie samlet.

 

Anonymkode: 47f16...dde

Og?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...