Gå til innhold

besteforeldre som ikke vil se barnebarn i folketoget


siesta

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er fryktelig skuffet over besteforeldrene til barnet vårt.For første gang skal hun gå i folketoget i byen og gleder seg veldig. det er ikke ofte " foreningen" hun går i  deltar. 

Da jeg fortalte det til besteforeldrene fikk jeg dette til svar 

nr 1 ... " ja men så koselig da , vi skal dra til byen og se Frida få i folketoget . Håper det blir kjekt for Karianne også......

nr 2 ..., jeg orker ikke være med å se på , er så mye gåing ( men å både gå turer , trimme ect resten av uken er ok ) 

vi har mulighet for å parkere like ved der toget skal gå, og foreningen hun går sammen med strider ikke mot deres tro/ innteresser  ect.... 

Har ikke nevnt for dem hva de andre sa , slik at de skal føle de må gå fordi de andre ikke ville 

likevel synes jeg  det er så trist på datteren vår sine vegne ... 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner du er skuffet. Synes det er rart, men dessverre kan de ikke tvinges. Får bare ignorere det og gjøre det beste ut av det!

Anonymkode: 090fe...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldersett nummer en har alleredeavtaltmed foreldrene til Frida.Da visste de ikke at Karianne skulle gå i folketoget. Hvis Kariannes forening og hva enn Frida går med går langt fra hverandre er det kanskje vanskelig å få sett begge. Kanskje tenker de at de vil prøve å få sett Karianne også, men at det er best å ikke si noe så ingen blir skuffet hvis de ikke får det til?

Besteforeldersett nummer to er i sin fulle rett til å ikke orke folketoget på 17.mai. Uanmsett hvordan du har mulighet til å parkere er gåing til, og ståong og vente på, et 17.mai tog noe helt annet enn å trene. Det er slitsomt på en helt annen måte.

Det er uansett ikke besteforeldrenes plikt å se barnebarna på 17.mai. Jeg har aldri hatt besteforeldre som har sett påtoget,og har heller aldri savnet det. 17. mai blir nok triveligere for alle parter om mamma tar av seg curlingbuksen.

Anonymkode: 531c8...0f4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de stiller veldig lite opp til vanlig... 

Pleier ikke spørre dem om mye , men vet at datteren vår hadde satt veldig pris på om de kom å så på folketoget . Barnetoget har aldri det ene besteforeldreparet sett henne i , de har andre barnebarn de prioriter ( det har ikke noe med avstand å gjøre, den er like lang)

Har ingenting med mine følelser å gjøre , jeg er vant til at vår datter blir nedprioritert .

De vet også at det er 5 år til neste gang foreningen hennes deltar i dette toget.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


"Ikke vil se..", det var vel noe dramatisk?  Selv er jeg farmor til tre, og har påtatt meg ansvaret for alle barnebarnas klær til 17.mai.  Altså kommer de alle hit før barnetoget og blir kledd og pyntet.  Da har jeg vasket og strøket bunadsskjorter, etter jobb, kvelden før. 

Jeg kommer til å dra et lettelsens sukk når de alle drar!  Og enda venter du at jeg skal stå klar i vegkanten for å se dem??  Nei du, mine plikter har jeg gjort, med to barn.  Nå er jeg heldigvis bare bakkemannskap :)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er synd å kalle det plikter, er trist når en ser det sånn. Alt til sin tid...  vi har hatt Fantorangentid, Sabeltanntid og nå M&Mtid...noen ganger til å bli tullete av , men det hører med...

Trodde gjerne de kunne syntes det var litt koselig å bli med å se på... de blir ikke yngre med årene ....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt problemet. Jeg har aldri opplevd at en eneste besteforelder har sett på meg i et tog, og ikke har jeg følt et savn etter det heller. Jeg kan heller ikke huske at det var vanlig for andre barn at besteforeldrene så på dem gikk i toget. Barn er som regel mest opptatt av aktivitetene og vennene sine på 17. mai. Dette har vel strengt tatt mest med dine følelser å gjøre. 

Stiller de opp til vanlig da? 

Anonymkode: 8688d...386

Dette. 

For øvrig har ikke besteforeldre plikt til å stille opp så veldig i hverdagen, heller. De har sitt liv, gjerne etter å ha fostret opp opptil flere barn selv, og er således ferdig med pliktene i forhold til barn.

Endret av Rosalie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt problemet. Jeg har aldri opplevd at en eneste besteforelder har sett på meg i et tog, og ikke har jeg følt et savn etter det heller. Jeg kan heller ikke huske at det var vanlig for andre barn at besteforeldrene så på dem gikk i toget. Barn er som regel mest opptatt av aktivitetene og vennene sine på 17. mai. Dette har vel strengt tatt mest med dine følelser å gjøre. 

Stiller de opp til vanlig da? 

Anonymkode: 8688d...386

Enig, bare tull å sutre over det. Forstår de godt jeg...

Anonymkode: 2cbdd...3dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

plikt og plikt.... skal det ikke være koselig å se barnebarnet sitt gå i folketoget for første gang ? Ikke at barnebarnet forventer det , men hun blir skuffet ...  

tenk på alle de gangene barn må stille i familieselskap med gamle tanter og mye eldre/  mye yngre søskenbarn...og de har ikke valg...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, siesta skrev:

Kjenner jeg er fryktelig skuffet over besteforeldrene til barnet vårt.For første gang skal hun gå i folketoget i byen og gleder seg veldig. det er ikke ofte " foreningen" hun går i  deltar. 

Da jeg fortalte det til besteforeldrene fikk jeg dette til svar 

nr 1 ... " ja men så koselig da , vi skal dra til byen og se Frida få i folketoget . Håper det blir kjekt for Karianne også......

nr 2 ..., jeg orker ikke være med å se på , er så mye gåing ( men å både gå turer , trimme ect resten av uken er ok ) 

vi har mulighet for å parkere like ved der toget skal gå, og foreningen hun går sammen med strider ikke mot deres tro/ innteresser  ect.... 

Har ikke nevnt for dem hva de andre sa , slik at de skal føle de må gå fordi de andre ikke ville 

likevel synes jeg  det er så trist på datteren vår sine vegne ... 

 

 

Herregud. Jeg skjønner de kjempegodt.

Nå har jeg hatt plikitkjør på 17 Mai i over 20 år. Jeg gleder meg til det er over! Som bestemor vil jeg ikke la meg presse til å gjøre ting jeg virkelig ikke liker bare fordi noen bestemmer seg for å lage det til en sår og sentimental sak.

Respekter at man er forskjellig og har forskjellig syn på hva som er stas eller gøy. Datteren din kan ikke bli skuffet over ting hun ikke har forventninger til....

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike debatter blir så svart-hvite, noen ganger.  Nei, ingen har en lovpålagt plikt til å bli med barnebarna på ting, eller å "stille opp", hva nå enn det er. Selvfølgelig kan besteforeldre velge å heller bruke tid på andre ting. 

Selv tror jeg at gode og tette relasjoner til familie skapes gjennom felles opplevelser og jevnlig kontakt, noe som blant annet kan komme et gammelt ensomt menneske til gode, den dagen ingen har en "plikt" til å besøke vedkommende, men gjør det likevel, fordi det alltid har vært naturlig å tilbringe tid sammen. 

Snakker nå selvfølgelig generelt, og ikke om denne ene situasjonen. TS forteller at dette er en trend, og ikke bare handler om et borgertog i 2017. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, siesta skrev:

Synes det er synd å kalle det plikter, er trist når en ser det sånn. Alt til sin tid...  vi har hatt Fantorangentid, Sabeltanntid og nå M&Mtid...noen ganger til å bli tullete av , men det hører med...

Trodde gjerne de kunne syntes det var litt koselig å bli med å se på... de blir ikke yngre med årene ....

 

Desto større grunn til ikke å presse seg til noe så slitsomt og kjedelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17. mai skal jo være barnas dag , enn så kjedelig endel voksne synes det er . Men vi har innfunnet oss med det , og skal gjøre dagen så fin vi kan ...selv om vi ser at hun er skuffet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er skuffet, men det er bedre at de er ærlige enn å være med på noe de ikke har lyst til. Besteforeldre nr. 1 hadde tydeligvis lagd andre planer, og man kan ikke være to plasser på en gang.

Ta masse bilder og  film når hun går forbi å vinker. Da får de sett henne selv om de ikke var der personlig. Jeg ville ikke gjort en større sak ut av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, siesta skrev:

17. mai skal jo være barnas dag , enn så kjedelig endel voksne synes det er . Men vi har innfunnet oss med det , og skal gjøre dagen så fin vi kan ...selv om vi ser at hun er skuffet...

17 mai er ikke barnas dag. Det er Norges nasjonaldag, og samtlige nordmenn uansett alders dag. Punktum. 

Og hvorfor er datteren deres skuffet? Er det fordi du har fått henne til å bli det? 

Jeg har aldri noen sinne opplevd at besteforeldrene mine har sett på meg i toget, til tross for at begge par bor under 50 m fra løypen.. Har ikke falt meg inn å bli vonbroten over det engang. 

Jeg synes også du er storforlangende. Å se på barnetoget er et helvete. Jeg gjorde det da jeg var barn/ungdom, men etter jeg ble gammel nok til at det ble forventet at jeg skulle stå i ro og se på, var det jo bare et ork. 

Å gå på tur er noe helt annet enn å stå og se på et tog, det vet du nok godt. Det er vondt å stå lenge. Det er plagsomt med trengsel. Å gå tur og trimme er lystbetont. Man trenger ikke stå rett opp og ned, og det er ikke haugevis av folk som knuffer en rundt omkring, og man har ikke på seg finklær man må bekymre seg for med småunger som løper rundt med is og pølser med ketchup på. 

At dette skal være en stor greie, er bare tull, og noe du gjør det til. Tenk også på at det er mange som har masse barnebarn, og det er da helt umulig for dem å se på alle samtidig om ikke alle går i det samme toget.

Anonymkode: cf7f6...352

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, siesta skrev:

plikt og plikt.... skal det ikke være koselig å se barnebarnet sitt gå i folketoget for første gang ? Ikke at barnebarnet forventer det , men hun blir skuffet ...  

tenk på alle de gangene barn må stille i familieselskap med gamle tanter og mye eldre/  mye yngre søskenbarn...og de har ikke valg...

Hvordan kan hun bli skuffet når hun ikke forventer det? Sannheten er jo at det er du som blir skuffet. Barna tenker ikke over det engang. 

Anonymkode: b9a1b...f0a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Hvem faen gidder stå å se på at ungen går i tog??! Å bli skuffa for det, er det dummeste jeg har hørt! Virkelig!!

Anonymkode: 21a8b...8f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

JEG forstår du er skuffet, for her stiller selvsagt besteforeldrene opp. På alt av tilstelninger, og ellers i hverdagen. 

Jeg er vandt med fra jeg er liten at mine besteforeldre alltid stilte opp, og ikke så på det som stri, plikt, stress og mas, å se oss barnebarna i toget, eller tilbringe tid med oss. Akkurat slik er heldigvis begge sett med besteforeldre for barna våre også. 

Syns det er trist å lese hvordan enkelte her inne ser på barnebarna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det ike er dine egne foreldre du er skuffa over, men svigers...

Anonymkode: 21a8b...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...