Gå til innhold

Hvor anonym?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skriver du som anonym bruker?

Jeg gjør det ofte selv (denne gangen også), og årsaken er at jeg vil slippe det jeg opplever som hets og angrep på min egen bruker. Selv om ingen vet hvem som skjuler seg bak brukernavnet mitt, så føles det mer personlig når angrepene rettes mot min bruker i stedet for anonym. 

Vet jo at det "ikke er noe å bry seg om", men jeg kjenner faktisk at det gjør noe med meg når folk er ufine og nærmest går til angrep. Da er det godt å kunne skjule seg på anonym. 

Anonymkode: 18143...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg vil.

Anonymkode: a88ca...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun anonym bruker når jeg skriver noe som gjør at jeg eller noen andre kan bli gjenkjent. Om jeg får pepper med å skrive brukernavnet mitt, så får det bare være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Jeg opplever en annerledes respons etter at jeg byttet brukernavn. Forstår godt hvorfor mange skriver som AB. Skriver som AB i blant når det går på jobb/økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er mange ufyselige brukere her

Anonymkode: 478fd...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame

Holder meg til Nick navn. Netthets latterlig gjøring osv preller av meg som vannet preller av gåsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tidligere forfulgt av en bruker her inne da jeg skrev med brukernavn, rapporterte det til moderatorene, men ingenting skjedde. Siden har jeg for det meste skrevet med ab, nettopp for å slippe unna slik stalking. Så prøvde jeg en periode med brukernavn tidligere i år, og plutselig var det tilbake til kommentarer på alt jeg skrev fra samme bruker, meldinger i innboks o.l. Den brukeren er kjent mentalt ustabil, og det orker jeg ikke forholde meg til, så nå er det tilbake til ab. Som en ekstra forsikring rett og slett. 

Anonymkode: dd728...e71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble tidligere forfulgt av en bruker her inne da jeg skrev med brukernavn, rapporterte det til moderatorene, men ingenting skjedde. Siden har jeg for det meste skrevet med ab, nettopp for å slippe unna slik stalking. Så prøvde jeg en periode med brukernavn tidligere i år, og plutselig var det tilbake til kommentarer på alt jeg skrev fra samme bruker, meldinger i innboks o.l. Den brukeren er kjent mentalt ustabil, og det orker jeg ikke forholde meg til, så nå er det tilbake til ab. Som en ekstra forsikring rett og slett. 

Anonymkode: dd728...e71

Opplevd dette selv. Med min forrige bruker. Tror ikke det nødvendigvis er så lett å forstå seg på, før man opplever det selv. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg skriver som anonym når jeg deler informasjon som kan bidra til at jeg kan kobles til brukernavnet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

nicket jeg bruker er navnet mitt og det gjør meg ingen ting. jeg skriver som annonym når jeg skriver person rellaterte ting som handler om meg personlig eller skal gi eksempler hvor jeg viser til eksempler på ting som har hendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange brukere innbiller seg at de blir forfulgt når de egentlig bare skriver så mye dritt av mange ulike ab-er konfronterer dem :vetikke:

Anonymkode: b5364...dff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Ofte hvis jeg svarer på enkle spørsmål eller deler en kort erfaring i tråder jeg ikke gidder å ha i Mine Innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke orker alle varslene med personangrep eller sinte meldinger på PM.

Anonymkode: 3e742...810

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker anonym når jeg ikke vil ha et tema eller kommentar bundet opp mot min bruker :)

Anonymkode: 0649a...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skrevet som AB om jeg ble hetset eller stalket. Er på KG for å ha det gøy og ikke interessert i noen negativiteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det hvis jeg skriver noe som kan kjennes igjen. Kjenner de igjen ett innlegg (jeg pleier aldri å henge ut noen, så er ikke så farlig) så er det greit, men hvis de plutselig ser hvem som er bak profilen min så føler jeg kanskje det blir litt... mer ubehagelig? Da blir alt så gjenkjennelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du som anonym bruker?

Jeg gjør det ofte selv (denne gangen også), og årsaken er at jeg vil slippe det jeg opplever som hets og angrep på min egen bruker. Selv om ingen vet hvem som skjuler seg bak brukernavnet mitt, så føles det mer personlig når angrepene rettes mot min bruker i stedet for anonym. 

Vet jo at det "ikke er noe å bry seg om", men jeg kjenner faktisk at det gjør noe med meg når folk er ufine og nærmest går til angrep. Da er det godt å kunne skjule seg på anonym. 

Anonymkode: 18143...3ef

Jeg klarer å slenge dritt med kallenavn også - hvis jeg gjør det da. For min del går det i hovedsak ut på å føre en debatt. Ikke å "være slem som anonym". Det er vel noen som syns det er gøy da... :roll: Sjeldent jeg gidder å være anonym faktisk. Folk er jo anonyme med kallenavn også, hvis ikke de bruker navnet sitt som kallenavn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Jeg gjør det hvis jeg skriver noe som kan kjennes igjen. Kjenner de igjen ett innlegg (jeg pleier aldri å henge ut noen, så er ikke så farlig) så er det greit, men hvis de plutselig ser hvem som er bak profilen min så føler jeg kanskje det blir litt... mer ubehagelig? Da blir alt så gjenkjennelig..

Hvis jeg ikke misforstår så henger du jo ut folk da. Du forsøker i allefall på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nettforum, så jeg gidder ikke være anonym. Så får de andre bare være uenig med meg, jeg har heldigvis ikke fasiten på livet. Jeg bare sier det jeg tenker eller føler jeg. Men jeg er jo snill.. Det er mange av de som tøffer seg, som er anonym ihvertfall. Det har jeg registrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er anonyme her inne. INGEN må identifisere seg ved opprettelse av konto.

Anonymkode: ec2a9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...