Gå til innhold

Hvor ofte har du service på bilen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt årlig service, stor service og mellomservice annenhvert år og har aldri hatt noe problem med biler jeg har hatt. 

Men har hørt flere i det siste sier at "nei, så lenge den går igjennom EU kontrollen, så er det jo ingenting galt, så leverer ikke inn bilen før det er nødvendig"

Hvor ofte har du bilen på service?

Anonymkode: e6dc4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var som du inntil jeg også skjønte at "så lenge den går gjennom EU kontrollen" er det ingenting galt, og sluttet å betale i dyre dommer for blodsugerne på bilverkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken

Jeg har service på den når den skal ha det etter oppgitt serviceintervall i serviceheftet :)

Alle biler har et servicehefte der det til enhver tid står på hvilken kilometerstand bilen skal inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interval, bilen gir meg også beskjed om når det er tid for service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden 2012 har jeg hatt bilen på service kun en gang. Mange penger spart der..

Anonymkode: cb96b...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt service. Reparerer ved behov og når tiden for utbytte av noe kommer ift. servicehefte. Ellers reparerer jeg det som påpekes på EU-kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årlig service.. men annen hvert år kommer jo Eu-kontroll. Så jeg tar med vanlig motor service med Eu-kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Når den skal, enten hvert år eller ved passerte 15000. Det kommer jeg til å fortsette med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, men vi kjøpte bilen da den var  ti år gammel, og den er 16 år nå. Service koster for mye i forhold til bilens verdi. Bilen hadde hatt årlig service fram til vi kjøpte den. Hadde vi hatt ny bil, hadde vi hatt årlig service. Skal vi kjøpte nye bruktbil, er vi interessert i at forrige eier har hatt bilen på service årlig.

Anonymkode: 43000...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun av og til EU kontrollen

Anonymkode: de5de...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den Lille Heksa

Hvor mye koster service? Har alltid hatt så gamle biler at jeg har ikke brydd meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Hvor mye koster service? Har alltid hatt så gamle biler at jeg har ikke brydd meg...

Ved bytte av alt av filter, olje(r), samt se etter om noen komponenter er slitt kan det fort komme over 10.000,-. Det kommer an på hva du har av merke/modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
8 minutter siden, tdm900 skrev:

Ved bytte av alt av filter, olje(r), samt se etter om noen komponenter er slitt kan det fort komme over 10.000,-. Det kommer an på hva du har av merke/modell. 

Derfor lurt å kjøpe bra biler som er billige i drift. Min dyreste service kom på 4500,-  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Audiot
3 timer siden, makkapakka skrev:

jeg var som du inntil jeg også skjønte at "så lenge den går gjennom EU kontrollen" er det ingenting galt, og sluttet å betale i dyre dommer for blodsugerne på bilverkstedet.

Så du har slutta å skifte olje og filter på motoren? Smart.

 

Forresten. Mye kan være galt å gå til helvete om 2 uker etter en "eu kontroll". PKK krever bare at bilen henger sammen her og nå, ikke hva som kommer til å skjære seg om 2 uker.

Endret av Audiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, canacas skrev:

Derfor lurt å kjøpe bra biler som er billige i drift. Min dyreste service kom på 4500,-  

Du har vel ikke skifta registerreim enda da kanskje😜(Om den har det) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 minutt siden, tdm900 skrev:

Du har vel ikke skifta registerreim enda da kanskje😜(Om den har det) 

Så lenge har jeg ikke bilene ;). Men har gjort det en gang for mange år siden, tok den i innbytte der og da når jeg fikk regninga :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
3 timer siden, tdm900 skrev:

Ved bytte av alt av filter, olje(r), samt se etter om noen komponenter er slitt kan det fort komme over 10.000,-. Det kommer an på hva du har av merke/modell. 

Bilene mine koster ikke stort mer enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...