Gå til innhold

De "ukule" kommer ikke på reuinion...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var blandt de ukule på min skole og jeg skjønner de som ikke kommer. Vis du prøver å se det på en annen side så kanskje du ser det selv. Det jeg reagerer mest på er at du gidder og bruke energi på det.  Vær fornøyd med de som kommer og nyt festen til dere som "hadde det så topp" Og teit av deg og sette de i en bås som ukul! Det er kanskje derfor de ikke vil komme? Respektløst. Takk for meg

Anonymkode: 8ffbb...6bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du seriøs nå? Dersom du er seriøs, skjerp deg! Skulle tro du går i 7.klasse eller på ungdomsskolen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha 10års reunion til høsten, og jeg og noen av jentene har laget facebook arrangement.

Merket meg i går kveld at de som ikke var så populære har trykket "kan ikke komme". Dette synes jeg er litt tragisk. Skulle tro de ikke var forbanna bitre at de ikke gidder å komme? Hadde jeg vært en av de "ukule", så hadde jeg kommet for å bevise at livet mitt ikke er så ukult lengre. Nå virker de bare ekstra tragiske, og jeg merker jeg blir litt irritert faktisk. Som om de sitter og liksom - neei, jeg ble "mobba" litt for 10 år siden, jeg gidder ikke komme på reunionfesten, fordi jeg fremdeles er sur pga det. Altså, serr? Jeg og de jentene jeg laget arrangementet med sitter å både ler og rister oppgitt på hodet...

Anonymkode: 94e74...dff

Jeg ville ikke ønsket å gå på fest med slike som deg uavhengig av alt annet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha 10års reunion til høsten, og jeg og noen av jentene har laget facebook arrangement.

Merket meg i går kveld at de som ikke var så populære har trykket "kan ikke komme". Dette synes jeg er litt tragisk. Skulle tro de ikke var forbanna bitre at de ikke gidder å komme? Hadde jeg vært en av de "ukule", så hadde jeg kommet for å bevise at livet mitt ikke er så ukult lengre. Nå virker de bare ekstra tragiske, og jeg merker jeg blir litt irritert faktisk. Som om de sitter og liksom - neei, jeg ble "mobba" litt for 10 år siden, jeg gidder ikke komme på reunionfesten, fordi jeg fremdeles er sur pga det. Altså, serr? Jeg og de jentene jeg laget arrangementet med sitter å både ler og rister oppgitt på hodet...

Anonymkode: 94e74...dff

Det er vel egentlig ganske kjedelig å dra på reunion når du ikke har noen venner der.

Anonymkode: a017a...a5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at jeg har lest denne tråden før, for noen år tilbake. Den ble lang og full av rage den gang også

Anonymkode: c7283...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også hende at de er bitre, og antakelig av god grunn. Jeg fikk hele barndommen min ødelagt på grunn av mobbing, og i ettertid har jeg slitt med store psykiske problemer, som fortsetter å ødelegge for meg. Hadde klassen min fra barne og ungdomsskolen hatt en reunion, så hadde jeg aldri møtt opp. Dels fordi det hadde vært bittert å se hvor fine liv mobberne mine nå hadde, når mitt gikk til helvete, men også fordi jeg fremdeles sitter igjen med en frykt for å se disse menneskene, en frykt som aldri forsvant.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, nurcos skrev:

Det kan også hende at de er bitre, og antakelig av god grunn. Jeg fikk hele barndommen min ødelagt på grunn av mobbing, og i ettertid har jeg slitt med store psykiske problemer, som fortsetter å ødelegge for meg. Hadde klassen min fra barne og ungdomsskolen hatt en reunion, så hadde jeg aldri møtt opp. Dels fordi det hadde vært bittert å se hvor fine liv mobberne mine nå hadde, når mitt gikk til helvete, men også fordi jeg fremdeles sitter igjen med en frykt for å se disse menneskene, en frykt som aldri forsvant.

Åjå, men du skjønner (hvis TS er seriøs) at det ikke er noe vits å være bitter bare fordi man ble "litt" mobbet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oksanna

Kjære trådstarter. Jeg ble selv mobbet og hadde overhodet ikke giddet å tilbringe en kveld med mine tidligere mobbere, dette hadde blitt både ukomfortabelt og ikke verdt min tid. Jeg velger å bruke tiden på mennesker som vil meg godt i livet og ikke på mennesker som har pådratt meg både panikkangst, spiseforstyrrelser og post traumatisk stress. Ikke hadde jeg giddet å møte opp for å vise dem at jeg nå "er bra nok", jeg VAR bra nok da det mobbet meg og det er jeg faenma nå også! Jeg har ingenting å bevise mine tidligere mobbere.

Tydelig at du både var og er en mobber blottet for selvinnsikt og empati. Lykke til videre i livet med det synet og håp for Guds skyld ikke barna dine blir utsatt for slike som deg på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt over at de det gjelder kanskje ikke vil tilbringe tid med deg og klanen din som gjorde livet deres dårlig? :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du klikker. Hvordan skal du få oppdatert listene over kule og ukule folk i dagboken din når du ikke får sjekket om det er noen av dem som kan oppgraderes. Er det noen mulighet for å sende dem spørreskjema over hvor mye de tjener, hvor mye restylane de har fylt i nebbene, og hvor mange barn de har? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at de som ikke var "populære" og kanskje mistrivdes på skolen velger å flytte på seg og i det minste skaffe seg nye venner når de er ferdige på skolen. Dermed føler de at de ikke kjenner noen. Selv ikke i voksen alder er det spesielt morsomt å møte opp på et arrangement der det er tydelig at de "populære" fortsatt kjenner hverandre.

Selv var jeg på midten. Hadde noen venner på begge sider, men var ikke med i noen gjeng. Og selv om jeg sikkert hadde klart å småprate og ha det ok på reunion, så velger jeg ofte å ikke gå. Mest fordi jeg har flyttet, men også fordi jeg ikke har snakket med annet enn et par stykker de siste 10-20-30 årene. Og jo mer jeg ser "gjengen" glede seg, jo lenger ned på prioriteringslista kommer reunion.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde klart å forholde meg til så mye kulhet som det du og dine venninner hadde oppvist. Det hadde blitt overdose kulhet for ukule meg.

Og du vil vel ikke egentlig at de skal komme for å vise at de er "bedre" mennesker i dag? Heller å få bevist for deg og de andre vellykkede at de fremdeles er ukule?

Jeg ville aldri dratt på fest sammen med folk som snakka sånn om meg, uavhengig av "kulhetsgrad".

Anonymkode: d9c8a...87f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av den helt enkle grunn at vi ukule idag er de kule og suksessfulle og har nye venner og familie. :rolleyes:

De kule, på min skole, henger fortsatt med de samme folka, samme musikk, fikk barn tidlig, bor på samme sted og jobber i lavtlønnede yrker. Kort sagt: deres liv står stille.

 

Jeg der imot gidder ikke kaste bort tiden min til folk jeg ikke liker eller har det minste felles med. Når jeg skal på fest så vil jeg treffe folk jeg liker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke helt å tro på at folk i slutten av 20-årene skriver på den måten og fortsatt er opptatt av hvem som er kul og hvem som ikke er det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at det kan være så enkelt som at folk ikke nødvendigvis har tid? Ble ikke spesielt mobbet på videregående, og noen kunne for så vidt vært kjekt å se igjen, men timeplanen er full. 12 timers arbeidsdager, helgejobbing samt jobbing i ferier. Og så skal man trene, ta seg en liten ferie i ny og ne, være sammen med venner, familie, styreverv++ Må på godt og vondt prioritere tiden beinhardt for å få kabalen til å gå opp. Reunion for et par års tid siden måtte da utgå. Enkelt og greit.

Anonymkode: 8c2d6...768

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mobbet på skolen, men var aldri en av de kule heller. På 10 års treffet vårt valgte jeg å ikke dra. har jo kontakt med noen fra ungdomsskolen, resten er jeg ikke så interessert i å se igjen. Blir som å gå i bursdagen til søstera til eksens kusine. Hva skal jeg der å gjøre liksom?

Anonymkode: 2d006...769

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var vel en av de ukule. Og hadde heller ikke dratt på reunion. Det har ingenting med at jeg er bitter å gjøre. Det har mer med at jeg aldri kjente noen av dem i klassen, så jeg har rett og slett ikke noen interesse av å drive å måtte finne på ting å snakke om. Dessuten så ser jeg en del av dem ellers, så syns ikke det er noe spesiell grunn til å skulle samles.

Anonymkode: 571e2...92a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være ti års reunion fra når man gikk ut av barnehagen?? 

 

Anonymkode: e2cb9...d69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jees, her var det mange butthurt folk. Et tips fra meg; kom dere videre! Tydelig at dere var en del av disse outsiderene. Livet går videre, dere beviser bare hvor tragiske dere var når dere valgte/velger å ikke komme. Kom å vis oss at vi tok feil av dere, da! Nå viser de jo bare at vi hadde rett, herregud

 

ts

Anonymkode: 94e74...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som ikke kommer er de som har et liv i dag mens de som absolutt skal ha disse reunion samlingene er de som har behov for å gjenoppleve sine såkalte "glansdager". Det er mine tanker om saken. 🤗 Gjelder såklart ikke alle men stemmer nok ganske godt i ts sitt tilfelle. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...