Gå til innhold

Venn ble påkjørt i min bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en stund siden lånte jeg bort bilen min til en venn. Jeg trodde jeg hadde kasko men hadde visst bare ansvarsforsikring. Dessverre ble han påkjørt og forsikringen har blitt enig om delskyld. Jeg måtte også betale for tauing å parkering siden han ikke tørte å kjøre bil neste dag. 

Han hadde vel sjokk. Saken er nå at han har offentlig gjeldsordning og han forsørger også flere barn. Jeg skal taksere bilen nå. Tilsammen kan skadene koste ca 20 000,- Han er helt fra seg og sier han ikke vet hvordan han skal betale det. At han ikke hadde brukt bilen om han visste at den bare hadde ansvarsforsikring. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. 

Hvordan vurdere dere situasjonen? 

Anonymkode: 3718e...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa du til han at du hadde kaskonår han lånte den?

Anonymkode: be7b8...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. den der er vanskelig. Hvordan er din økonomi? Har du råd til å legge ut og så få til en nedbetalingsordning med vennen din? Hvor nære venner er dere? Så nære at du kan vurdere å ta regningen?

Jeg tenker likevel at det er hans ansvar som lånte bilen, så det er ikke helt rettferdig at du skal måtte sitte igjen med regningen heller. Sa du til ham at du hadde kasko, eller bare antok han det? 

Det er uansett hans ansvar. Saken her blir vel hvor snill du velger å være. Jeg personlig, hadde nok ikke vært snill nok til å betale det selv med mindre jeg hadde ekstremt god økonomi. Det er ikke din feil at han ødela bilen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hans feil heller. Det var den andre bilens feil men vi får ikke bevisst dette. 

Ja, jeg var så dum og sa til han jeg hadde kasko.

TS

Anonymkode: 3718e...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere anke til forsikringen?

Anonymkode: be7b8...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hans feil heller. Det var den andre bilens feil men vi får ikke bevisst dette. 

Ja, jeg var så dum og sa til han jeg hadde kasko.

TS

Anonymkode: 3718e...415

Da synes jeg ikke du kan kreve annet enn egenandelen på rundt 4000... Jeg kjører heller aldri biler som ikke har kasko, og jeg må bare stole på eieren når de sier det. 

Anonymkode: 52546...1f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tauing og sånt må han selv betale selvsagt. Det var hans valg.

Anonymkode: 52546...1f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hans feil heller. Det var den andre bilens feil men vi får ikke bevisst dette. 

Ja, jeg var så dum og sa til han jeg hadde kasko.

TS

Anonymkode: 3718e...415

 Når du ikke har snøring på dine egne forsikringer og i tilleg sier at du hadde kasko så syns jeg ikke du kan klandre vennen din. han kjørte ikke på noen, han ble påkjørt (hvis vennen din snakker sant vel og merke) 

Anonymkode: f6586...fb7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere anke til forsikringen?

Anonymkode: be7b8...494

Hva mener du? At de tar opp saken på nytt? Tror ikke de vil komme frem til noe annet siden den andre sjåføren beskrev at det var min venns skyld. 

Anonymkode: 3718e...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et dashcam, da har du bevis på at motparten har skylden. Om jeg ikke hadde hatt dashcam så hadde jeg tapt denne saken:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, skogsvandreren skrev:

Kjøp deg et dashcam, da har du bevis på at motparten har skylden. Om jeg ikke hadde hatt dashcam så hadde jeg tapt denne saken:

 

Ser ut som om du ikke holdt nok avstand heller.... Når jeg ser sånn kjøring holder jeg stor avstand. I tillegg gikk du og kjeftet på den andre? Ikke noe å skryte av.

Anonymkode: 3718e...415

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som om du ikke holdt nok avstand heller.... Når jeg ser sånn kjøring holder jeg stor avstand. I tillegg gikk du og kjeftet på den andre? Ikke noe å skryte av.

Anonymkode: 3718e...415

Hold ca 2 før smellen. Ja såklart kjefter jeg etter en sånn idiot som bråbremser på denne måten! Skryter ikke av det, men dette er et godt eksempel på at dashcam er en fin invenstering, hadde tapt dette uten. Politiet og forsikringen har fått videoen begge mente han hadde hele skylden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skogsvandreren skrev:

Hold ca 2 før smellen. Ja såklart kjefter jeg etter en sånn idiot som bråbremser på denne måten! Skryter ikke av det, men dette er et godt eksempel på at dashcam er en fin invenstering, hadde tapt dette uten. Politiet og forsikringen har fått videoen begge mente han hadde hele skylden. 

Han kjørte jo som en idiot så det er jo han som har skylden her. 

Anonymkode: f6586...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er ikke så dumt. Men fanger den hva som skjer bak?

 

Anonymkode: 3718e...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han kjørte jo som en idiot så det er jo han som har skylden her. 

Anonymkode: f6586...fb7

Jeg var den 5 på et halvt år han gjorde akkuratt det samme med. Han hadde og muligens enda har dette som hobby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ikke så dumt. Men fanger den hva som skjer bak?

 

Anonymkode: 3718e...415

Ikke kameraet foran men har et kamera bak også. Perfekt når bilen står parkert også, dunker noen til bilen på f.eks en parkeringsplass blir det filmet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cicero
Akkurat nå, skogsvandreren skrev:

Jeg var den 5 på et halvt år han gjorde akkuratt det samme med. Han hadde og muligens enda har dette som hobby

Serr? Hva faen feiler det folk. 

TS, hvis du sa at du har kasko og det ikke var vennen din sin skyld må du nesten ta det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cicero skrev:

Serr? Hva faen feiler det folk. 

TS, hvis du sa at du har kasko og det ikke var vennen din sin skyld må du nesten ta det selv. 

Nei, si det. Enkelte slike som han her skulle aldri fått hatt lappen. Han skrøt av at jeg var den 5 idioten på et halvt år som som kjørte i han litt etter jeg hadde gitt han noen gloser. Desverre skrudde jeg ikke av radioen, da hadde jeg fått det på lyd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det virkelig en selvfølge at eier av bilen skal ta det på forsikringen når det er en annen som har kjørt bilen? Jeg synes ikke det, kasko eller ei. Man taper jo mer enn bare egenandelen.

Anonymkode: e5028...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du sa bilen hadde kasko vil jeg påstå at du bør ta en god del av utgiftene.  Og sett deg inn i hvilke forsikringer du faktisk har!  

Anonymkode: 16f3f...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...